Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na samym poczatku chciałbym podkreślić, że przeczytałem wszystkie posty dotyczące podobnych problemów i jednak nie pokrywały się one z moim problemem, który wygląda następująco:

na zimnym silniku auto nie ma mocy i przy wciśniętym do oporu pedale gazu nieznacznie tylko przyspiesza :(

po rozgrzaniu silnika bywa róznie, a nawet jak auto ma moc to pojawiają się pewne przerwy i jest to szczególnie uciążliwe zwłaszcza przy wyprzedzaniu :(

czasami bywa tak że auto jedzie idealnie i z całą pewnością ma odpowiednią moc :)

Do tej pory wymieniłem wężyki podciśnienia wszystkie oraz elektrozawór przy turbinie, jednak zabiegi te okazały się chybione :(

Z pewnych przyczyn wykluczany jest takze przeplywomierz, ktory jak wytlumaczyl mi mechanik nie charakteryzuje sie wahaniami w swoich pomiarach tylko albo dziala albo nie dziala wogole jak jest uszkodzony :(

Czy może ktoś z Was spotkał sie z podobnym problemem? Jesli tak to prosze o pomoc :)

Pozdrawiam

Opublikowano
...Z pewnych przyczyn wykluczany jest takze przeplywomierz, ktory jak wytlumaczyl mi mechanik nie charakteryzuje sie wahaniami w swoich pomiarach tylko albo dziala albo nie dziala wogole jak jest uszkodzony....

Tu się nie zgodzę, przepływomierz może działać i mierzyć totalne bzdury, właśnie wtedy będzie podobne zachowanie silnika.

Sprawdź również zawór EGR, zawieszając się potrafi nieźle rozrabiać.

Opublikowano

Zawór EGR został już wcześniej odłączony.

Mechanik sugerował uszkodzenie zaworu regulacji cisnienia przy turbinie, w sumie nie wiem czy cos takiego faktycznie jest :( Mówił żebym zostawił samochód na kilka dni i on wszystko sprawdzi ale to pod koniec następnego tygodnia.

Zastanawia mnie ten przeplywomierz i może jednak zaryzykuje i spróbuje go wymienić skoro piszecie o tym.

Opublikowano
....Zastanawia mnie ten przeplywomierz i może jednak zaryzykuje i spróbuje go wymienić skoro piszecie o tym.

Przepływka kupiona bezpośrednio w bosch-u wyjdzie ok. 650zł.

Nie ma potrzeby ryzykować. Na dobrym sprzęcie diagnostycznym, podczas pracy silnika widać wartość pożądaną i rzeczywistą przepływomierza.

Sam się przekonasz jakie bzdury pokazuje uszkodzona przepływka.

Opublikowano

jak sie ma sprawa z Hamulcami ??

bo o ile sie nie myle to sterowanie podciśnieniem turbiny i serva jest z Wacum pompy jak jest padnięta to dźwignia Hamulca będzie przeważnie twarda , drugi aspekt to przewody podciśnieniowe zaleca sie wymianę z tego względu ze mogą bys miękkie i podciśnienie zasysa je i nie otwiera zaworka turbiny , najprawdopodobniej przeplywka może być uszkodzona i pod obciążeniem nie daje odpowiednich wartości , na samym końcu potencjometr dźwigni gazu , i do kompletu wartość ciśnienia i czasy na wtryskach.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Sprawa wygląda tak że po odpaleniu samochodu cięgno w gruszce w ogóle się nie chowa i podczas przy gazówki żadnej reakcji cięgna. Czy to może być przyczyną braku odpowiedniej mocy samochodu? Czy to objaw "padniętej" gruszki czy zapieczonych łopatek ? pod komputerem wyskoczył mi błąd : "charge air-pressure control 65"

Proszę o pomoc, gdyż czyściłem już EGR i i dwa elektrozawory, jeden od turbiny, drugi od ERG i dalej brak mocy. Jak można sprawdzić czy elektrozawory działają poprawnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.