Skocz do zawartości

gdzie numery silnika w m50??Pilne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
gdzie sa nabite numery silnika m50 (chyba taki auto z 1991r silnik 2.0)Co zrobić jak sa nie czytelne.Tak powiedzieli mi na przegladzie,a to 1 rejestracja
Opublikowano
A jakie to ma znaczenie czy są czytelne czy nie? Przecież to część zamienna samochodu.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

miałem taka sytuacje... jedz do rzeczoznawcy on ci da opinie i na tej podstawie wydział komunikacji da pozwolenie na nabicie numeru..

 

nie martw sie o nic idealna sprawa z nabijanym numerem..

a w tych autach czesto jest zkorodowane pole numeryczne

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

W dowodzie rejestracyjnym faktycznie ich nie ma ale bez nich nici z rejestracji.

Maciek jeśli tak piszesz to pewnie tak teraz jest, ale ja miałem taki przypadek ze swoim porzednim samochodem - Punto, numery były nieczytelne i miałem kombinacji bez liku.

Musiałem poszukać umowę zakupu z salonu 1 właściciela (dobrze że ją miałem), wystąpić z pisemną prośbą o naniesienie numerów na silnik do fabryki z której ten samochód wyszedł, odesłali mi pisemko na podstawie którego mogłem pojechać do ASO i tam dopiero nawet nie nabili mi a podwiesili wytłoczoną tabliczkę z numerem silnika i nikt na przeglądach już się nie czepiałn (a w Punciaku podobno to była norma że znikały).

Opublikowano

Więc tak numery silnika są potrzebne na pierwszym przeglądzie, przepisy które weszły w życie 1 października 2004 które mówią że silnik jest częścią zamienną dotyczą tylko samochodów nowych wyprodukowanych po 1 października 2004.

A teraz trochę lektóry na temat jak pozyskać nr silnika od Centrali BMW Polska, polacem bardzo prosta procedura

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?p=31634#31634

lub opisany mój przypadek

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3854&highlight=numery+silnika

 

Zrób tak jak piszę dobrze Ci radze bo z nabijaniem nr przez wydział komunikacji to nie jest taka prosta sprawa, ja kombinowałem na wszelkie sposoby, a od wydziału komunikacji dostałem decyzję odmowną gdyż nie wolno nabijać nr jeśli pojazd jest pierwszy raz rejestrowany w kraju. Z papierem od rzeczoznawcy też nie wypaliło (250 pln w plecy). Wszystko zależy od tego na jaki wydział komunikacji trafisz, oni rządzą się jakimiś swoimi przepisami więc nei ryzykuj. Jak juz będziesz miał nr silnika od BMW (pod warunkiem że silnik jest oryginalny) to dasz w łapkę panu na przeglądzie i on Ci przepisze nr z zaświadczenia od BMW na karcie przeglądu. Zaznaczam iż dokument od BMW Polska + opinia rzeczoznawcy jest dokumentem prawomocnym, no ale to już nikogo nie będzie interesowało, najważniejsze że będziesz miał już nr silnika, wtedy do wydziału komunikacji i rejestrujesz bez bólu. A co do następnych przeglądów to już nie będą sprawdzać nr silnika bo on widnieje tylko w karcie pojazdu a tej nie musisz mieć przy sobie.

 

Powodzenia

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

no to sie zmieniło.. obecne bmw przywiozłem w grudniu i wiedziałem ze nie ma numeru silnika, jak wiadomo do zarejestrowania jest potrzebna opłata skarbowa a skarbówka potrzebuje pierwszy przeglad i to jest zamkniete koło ale da sie je troszke otworzyc... i tak zrobiłem pojechałem do rzeczoznawcy zrobił zdjecie pola numerycznego i wydał opinie ze jest to zkorodowane dalej do skarbówki i wydział komunikacji w który napisałem podanie o nabicie numeru silnika... na stacji diagnostycznej panowie nabili numerek na mała blaszke i przykrecili do silnika... idealna sprawa...

 

i takim sposobem silnik w moim aucie jest czescia zamienna :lol:

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
Więc tak numery silnika są potrzebne na pierwszym przeglądzie, przepisy które weszły w życie 1 października 2004 które mówią że silnik jest częścią zamienną dotyczą tylko samochodów nowych wyprodukowanych po 1 października 2004.

A teraz trochę lektóry na temat jak pozyskać nr silnika od Centrali BMW Polska, polacem bardzo prosta procedura

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?p=31634#31634

lub opisany mój przypadek

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3854&highlight=numery+silnika

 

Zrób tak jak piszę dobrze Ci radze bo z nabijaniem nr przez wydział komunikacji to nie jest taka prosta sprawa, ja kombinowałem na wszelkie sposoby, a od wydziału komunikacji dostałem decyzję odmowną gdyż nie wolno nabijać nr jeśli pojazd jest pierwszy raz rejestrowany w kraju. Z papierem od rzeczoznawcy też nie wypaliło (250 pln w plecy). Wszystko zależy od tego na jaki wydział komunikacji trafisz, oni rządzą się jakimiś swoimi przepisami więc nei ryzykuj. Jak juz będziesz miał nr silnika od BMW (pod warunkiem że silnik jest oryginalny) to dasz w łapkę panu na przeglądzie i on Ci przepisze nr z zaświadczenia od BMW na karcie przeglądu. Zaznaczam iż dokument od BMW Polska + opinia rzeczoznawcy jest dokumentem prawomocnym, no ale to już nikogo nie będzie interesowało, najważniejsze że będziesz miał już nr silnika, wtedy do wydziału komunikacji i rejestrujesz bez bólu. A co do następnych przeglądów to już nie będą sprawdzać nr silnika bo on widnieje tylko w karcie pojazdu a tej nie musisz mieć przy sobie.

 

Powodzenia

 

 

 

No więc małe sprostowanie.

W tym przypadku najprostszą sprawą jest wystapienie poprzez Wydział Komunikacji do Ministerstwa Infrastruktury o odstepstwo od warunków technicznych, które ma polegać na braku numeru silnika. Ministerstwo wydaje wówczas decyzję zwalniającą posiadacza pojazdu z obowiązku posiadania przez pojazd tegoż numeru ( poprostu silnik bez numeru). Chcę dodać że tyczy sie to tylko i wyłącznie pojazdów po raz pierwszy rejestrowanych na terytorium RP. Sprawa spokojnie do załatwienia bez specjalnych kombinacji i legalnie.

Jeżeli chodzi o sposób załatwienia sprawy przedstawiony przez Kiokio to byłbym ostrożny. Jest to do przeskoczenia ale i tak będzie się ten problem ciągnął jak smród przez cały okres użytkowania pojazdu. Jeżeli chodzi o brak wpisu w nowym dowodzie rejestracyjnym numeru silnika to nie oznacza to iż tego numeru może nie być, natomiast podczas przeglądu diagnosta ma obowiązek spisać ów numer z natury i wpisać go do rejestru badań ( czy robi to, to zupełnie inna sprawa) bądź jeżeli go nie ma to odnotować to również w rejestrze. Następna sprawa: kontrola drogowa Policji, która mimo wszystko czasami sprawdza również nr silnika na drodze ( oni sprawdzają pojazd w bazie rejestracyjnej pojazdów, gdzie ów numer widnieje) i tu pojawia się wtedy duży problem szczególnie jeżeli auto jest swieżo po badaniu technicznym. ( Policja czesto odwiedza również SKP biorąc wyciąg z rejestru badań).

Podsumowując, radzę Tobie załatwić sprawę tak jak ją przedstawiłem bo będzie to legalne a i tak będziesz miał "silniki bez numeru" co jest super sprawą na przyszłość

P.S.

I jeszcze jedna sprawa, skąd wiesz na 100%, że silniki w twoim aucie jest oryginalnie zamontowany ( może był wymnieniany), a wtedy jeżeli pan na pierwszym badaniu wpisze numer z dokumentów wydanych przez BMW Polska a po jakimś czasie okaże się że np. pojazd zostanie poddany badaniu mechanoskopijnemu które wykaże inny numer niż ten wpisany w dowodzie, to wtedy zacznie się dochodzie długie i męczące co może się skończyć tym, iż do czasu wyjaśnienia sprawy pojazd może zostać zabezpieczony na parkingu policyjnym. To taki czarny scenariusz ale realny i nie powiedziane, że nie będzie miał miejsca choćby za kilka lat czego z całego serca Tobie NIE życze.

Opublikowano
Dzieki za rady ale chyba obejdzie sie bez kombinowania.Samym wieczorem podjechałem na inna stacje kontroli pojazdów, wyczysciłem i udało mi sie odczytać numer :D .Gość ze stacji na której byłem 1 raz spawdzać auto posłał mnie odrazu do rzeczozanawcy.Nawet sie mnie nie pytał czy chce numer,adres odrazu mówił zebym jechał do niego.Widać ze ludziska wspieraja sie jak mogą.
Opublikowano

Plusz, wszystko co piszesz jest prawda, ale tylko z teoretycznego punktu widzenia. Ja w praktyce sprawdziłem jak działa prawo w polsce i załatwienie wszystkiego tak jak napisałeś w praktyce jest NIEMOŻLIWE a to dlatego że:

- Ministerstwo infrastruktury już nie wydaje decyzji o odstąpienie od numerów silnika

- Wydawanie decyzji o nabicie numerów należy do Naczelnika wydziału komunikacji i to od niego zależy czy wyda skierowanie na nabicie numerów czy też nie, dopiero potem możesz odwoływać się do ministerstwa ale w rezultacie to może trwać nawet miesiącami.

 

Ja załatwiłem to tak jak opisałem wyżej wydział komunikacji zaakceptował dokument wydany przez BMW Polska i zarejestrował samochód.

 

Jeśli nie masz pewności że silnik jest oryginalny to tu jest pewien problem.

 

Ja załatwiałem sobie na początku zaświadczenie od rzeczoznawcy, ale okazało się ono zbędne przy rejestracji, co nie oznacza że się kiedyś może przydać, gdyż w zaświadczeniu mam napisane "Brak możliwości odczytania pola numerowego w wyniku korozji, brak śladów demontażu silnika z ramy pojazdu, brak śladów ingerencji w pole numerowe(...) brak możliwości przeprowadzenia badań mechanoskopijnych oraz nadania nowych numerów identyfikacyjnych."

Z takim orzeczeniem w razie jakis problemów w przyszłości jestes kryty i nikt Cię nie będzie ciągał.

 

Zresztą zrobisz jak uważasz, pamiętaj że najwięcej zależy tu od Naczelnika wydziału komunikacji, jeśli masz znajomości to sprawa jest prosta :D

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

W M50 numery są tutaj - dokładnie na wprost przekładni hydraulicznej układu kierowniczego na bloku zaraz nad miską olejową - musisz spryskać np WD40 i szczoteczką wyczyścić albo delikatnie na sucho papierem sciernym.

Fakt jest faktem że co roku na przeglądzie te numery zachodzą i sa niewidczoczne - trzeba niestety czyścic.

http://img121.exs.cx/img121/6985/13ws1.jpg

http://img121.exs.cx/img121/8152/24cp.jpg

 

 

Powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Fakt jest faktem że co roku na przeglądzie te numery zachodzą i sa niewidczoczne - trzeba niestety czyścic.

 

Jeśli jeszcze są czytelne to odczyść odtłuść i maźnij bezbarwnym lakierem będziesz miał spokuj na lata

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
to chyba zmora E34, przy poprzedniej miałem tez problem, bo widoczne były moze dwie cyferki i to słabo, ale i ich facet na przegladzie nie odstrzegł tak wiec szukał godzine aż sie poddał i wbił przegląd. W obecnej E34 odczytanie numeru graniczy z cudem. Na przeglądzie powiedzieli mi ze lepiej miec stary dowód rej bo tam jest numer i zawsze podczas przeglądu mogą go przepisać, natomiast w nowych dowodach numeru nie ma i nawet jak gość chce ci pomóć to niezabardzo może, chyba ze dowieziesz wszystkie inne dokumenty na ktorych widnieje numer(nie dotyczy to pierwszego przeglądu w kraju - jescze boja się diogności). Także z ta cześcią wymienną to narazie teoria bo nieoznacza to ze nie musisz mieć numeru, poprostu nie ma go wpisanego w dowód, ale w UM jest, i przy przekładce silnika musisz im to zgłosić, czyli tak jak było, tak jest.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Plusz, wszystko co piszesz jest prawda, ale tylko z teoretycznego punktu widzenia. Ja w praktyce sprawdziłem jak działa prawo w polsce i załatwienie wszystkiego tak jak napisałeś w praktyce jest NIEMOŻLIWE a to dlatego że:

- Ministerstwo infrastruktury już nie wydaje decyzji o odstąpienie od numerów silnika

- Wydawanie decyzji o nabicie numerów należy do Naczelnika wydziału komunikacji i to od niego zależy czy wyda skierowanie na nabicie numerów czy też nie, dopiero potem możesz odwoływać się do ministerstwa ale w rezultacie to może trwać nawet miesiącami.

 

Ja załatwiłem to tak jak opisałem wyżej wydział komunikacji zaakceptował dokument wydany przez BMW Polska i zarejestrował samochód.

 

Jeśli nie masz pewności że silnik jest oryginalny to tu jest pewien problem.

 

Ja załatwiałem sobie na początku zaświadczenie od rzeczoznawcy, ale okazało się ono zbędne przy rejestracji, co nie oznacza że się kiedyś może przydać, gdyż w zaświadczeniu mam napisane "Brak możliwości odczytania pola numerowego w wyniku korozji, brak śladów demontażu silnika z ramy pojazdu, brak śladów ingerencji w pole numerowe(...) brak możliwości przeprowadzenia badań mechanoskopijnych oraz nadania nowych numerów identyfikacyjnych."

Z takim orzeczeniem w razie jakis problemów w przyszłości jestes kryty i nikt Cię nie będzie ciągał.

 

Zresztą zrobisz jak uważasz, pamiętaj że najwięcej zależy tu od Naczelnika wydziału komunikacji, jeśli masz znajomości to sprawa jest prosta :D

 

 

 

 

Wybacz Kiokio ale trochę się z Tobą nie zgodzę. Co prawda w pewnych kwestiach nasz rację ale nie do końca. Po pierwsze:

- kto Tobie powiedział, że MI nie wydaje już decyzji o odstępstwo od numerów silnika?

-że decyzja o nabiciu nr silnika zależy od Wydziału Komunikacji to prawda ale na jakiej podstawie mogą odmówić wydania skierowania na nabicie numerów silnika jeżeli jest opinia rzeczoznawcy jednoznacznie stwierdzająca, iż nie było celowej ingerencji w pole numerowe? ( oczywiście tyczy się to tylko pojazdów zarejestrowanych na terytorium RP)

- co prawda przez pewnien okres była taka możliwość, że diagnosta lub rzeczoznawca mógł napisać o braku możliwości nabicia numeru silnika z powodu ryzyka uszkodzenia bloku silnika ale szybko znalazło się rozwiązanie tego problemu i wprowadzono możliwość umieszczania cech identyfikacyjnych silnika na foli samoprzylepnej bądź na tabliczce, którą mocuje sie za pomocą np klejenia (Dz.U. 227 z 2003 r. poz. 2249) ( co do trwałości tej tabliczki i pomysłu umieszczania tak nr silnika to nie będą się wypowiadał ale taka możliwość jest).

 

Generalnie wystapienie do MI jest możliwe i to bez problemu chociaż co prawda trwa to około 3-4 tygodni.

 

Z tego co piszesz Lego obędzie się jednak bez tych korowodów co jest dla Ciebie najprostszym rozwiązaniem. Życzę powodzenia.

 

P.S.

Dodam tylko, że zajmuję się tym na codzień.

Opublikowano

- kto Tobie powiedział, że MI nie wydaje już decyzji o odstępstwo od numerów silnika?

 

Ministerstwo Infrastruktury, pisałem do nich pismo w sprawie odstąpienia od numerów, i po 3 tygodniach dostałem pismo z wyjaśnieniem że MI juz takich decyzji nie wydaje i nie jest możliwe odstąpienie od nabicia numerów silnika. A z kolei decyzja o nabiciu numerów należy do Naczelnika WK, i tu z rzeczoznawcą bym uważał bo najpierw trzeba się dowiedzieć do jakiego rzeczoznawcy się zgłosić gdyż WK ma swoich wyznaczonych rzeczoznawców i tylko od nich chonoruje takie decyzje. Ponad to rzeczoznawca musi być wpisany na listę rzeczoznawców polskich, a nie każdy rzeczoznawca np. z PZMotu widnieje na takiej liście.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.