Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotąd nie zwróciłem na to uwagi, dopiero gdy się skończyła gumowa rurka dolotowa od przepływki do przepustnicy i krokowca (dałem 250 zł za nową :duh: ) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GD81&mospid=47350&btnr=13_0384&hg=13&fg=15

 

Wszystko ok, tylko że u mnie do tej rury dochodzi jeszcze jakiś wąż gumowy z którego wydobywa się powietrze i mgiełka olejowa. Wąż gumowy wychodzi z tyłu silnika, skąd dokładnie nie wiem. Co to i po co? Jak silnik ma otrzymywać prawidłowe dane od przepływki jak za przepływką wpięte jest coś takiego? Dlaczego nie ma tego na rys. z realoem? W tej chwili mam to odpięte bo oryginalna rura nie ma dodatkowego dolotu. Silnik pracuje bez zarzutu, świetnie odpala, pracuje równiutko na wolnych obrotach nie brakuje mu mocy. Podpiąć to z powrotem? Mam uszczelkę i kolanko z poprzedniego dolotu.

Silnik oczywiście M60B40.

 

Pozdro.

CB: 161BD221
Opublikowano

jezeli samochod byl sprowadzony z niemiec itp - to po ktoryms tam roku - chyba 98 czy jakos tak - montowano dodatkowo cos w rodzaju egr aby silnik spelnial lepsze normy spalanie - moze to od tego - kolega Jelito mial w swojej 740 cos takiego- oczywisice dokonal dezintegracji tego cuda .

 

zrob zdjecia dokladne to moze cos sie wymysli ...

Opublikowano (edytowane)

Fotki:

http://images32.fotosik.pl/267/9f2e3fcf950218edm.jpghttp://images31.fotosik.pl/268/f7c6ab9a1588791em.jpg http://images24.fotosik.pl/221/da2e825abb063110m.jpg http://images32.fotosik.pl/267/3f3923c4e205136cm.jpg http://images24.fotosik.pl/221/0063b38d502a0d08m.jpg

 

W chwili obecnej nie jest to podłączone bo musiałbym dziurawić oryginalny dolot ale było poprzednio wpięte jak na fotce. Z węża leci jakaś mgiełka, sam nie wiem co, śmierdzi też spalinami. Poszukam postów kol. Jelito jeśli pisał coś o tym na forum. Co to znaczy "zdezintegrował"? W jaki sposób i czy to nie będzie miało jakichś skutków ubocznych?

Ślady oleju na wiatraku i w okolicy dolotu to właśnie z tego węża ponieważ stary dolot się rozsypał.

 

EDIT: Ten oryginalny dolot średnio pasuje. Jako że jest gumowy to bez problemu da się go nasunąć na przepływkę ale jest lekko wygięty. Poprzednia rurka chyba bardziej pasowała, tak jakby kolanko krokowca było wyzej. A otwór na tą odmę w starym dolocie wyglądał jakby był fabryczny, na pewno nie robił go nikt wiertłem ani gorącym śrubokrętem :)

Nie wiem co z tym robić, śmierdzi mi w kabinie spalinami i cholera wie czym jeszcze, brudzi się silnik. Poratujcie kolegowie :)

Edytowane przez YOOSHKY
CB: 161BD221
Opublikowano

:jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:

 

a co to za wersja indywidual ...

 

jest to krociec ktory oryginalnie jest zaslepiony na koncu kolektora obok membrany - przy odpowietrzeniu skrzyni korbowej ...

 

oryginalnie ten krociec jest tu :

http://img225.imageshack.us/img225/5958/110320080082fr0.th.jpg

 

 

 

jezeli leci z tamtad olej - to wyglada jakby ktos przerobil odme i puscil ja do dolotu - ale po co ? moze byla uszkodzona membrana i nie chcial jej zmieniac - nie mam pojecia. chyba bedziesz musial zrzucic kolektor i zrobic tam porzadek - membrana w ASO w razie co kosztuje chyba 160zł

 

 

 

ps - ale waz jest oryginalny ... a dziura we wczesniejszym dolocie wyglada na oryginalna czy na robiona ?

 

bo w zasadzie to sam sie zastanawialem po co jest ten kruciec - bo nigdy jeszcze nie widzialem zby byl uzytu - moze wlasnie u ciebie jest uzyty , tylko nie wiem zabardzo do czego .

 

 

 

NAPEWNO nie moze tak sobie wisiec !!!

Opublikowano (edytowane)

Ten oryginalny dolot średnio pasuje. Jako że jest gumowy to bez problemu da się go nasunąć na przepływkę ale jest lekko wygięty. Poprzednia rurka chyba bardziej pasowała, tak jakby kolanko krokowca było wyzej. A otwór na tą odmę w starym dolocie wyglądał jakby był fabryczny, na pewno nie robił go nikt wiertłem ani gorącym śrubokrętem.

Nie wiem co z tym robić, śmierdzi mi w kabinie spalinami i cholera wie czym jeszcze, brudzi się silnik.

Planuję wymienić membrankę choć nie widzę skutków jej rozerwania, nie wiem czy wiercić dziurę czy nie, szkoda by było znów dać 250 zł za kawał gumy.

No nic, zamawiam uszczelkę pod kolektor i membrankę, zrzucam dolot. Coś jeszcze zamówić? Jakieś uszczelki o których nie wiem?

Edytowane przez YOOSHKY
CB: 161BD221
Opublikowano

SCIAGAJ ODRAZU KOLEKTOR - NIE JEZDZIJ TAK !

 

 

wtedy porobisz fotki - moze sie cos wymysli .

 

 

poki co wstepnie mozesz podniesc zbiornik plynu chlodzacego i zobaczyc jak wyglada koniec kolektora - skad ten waz wychodzi itp - ew zrobic totki - sciagniecie zbiornika to 5 min - 2 sroby i idzie do gory .

Opublikowano
to zerknij troche nizej pod krociaka - tam jest wyjcie odmy - zobacz czy ten waz nie jest tam podpiety czasem

W sobotę chyba zrzucę ten kolektor prezy okazji łatwiej będzie wymienić membranę. Czy coś prócz membrany i uszczelki pod kolektor będę potrzebował?

CB: 161BD221
Opublikowano

jakiej uszczelki pod kolektor ?

 

dekiel z membrana jest osadzony na silikonowym oringu - w razie niepewnosci czycicisz wszystko i delikatni silikonem ...

 

natomiast uszczelki pod kanalu dolotowe - moje wygladaly jak nowe , byly miekkie , wyczyscilem wszystki i zlozylem . pozatym maja one tak ciekawa konstrukcje ze raczej nie ma tam mowy o nieszczelnosci - nawet jak zlozysz na starych ...

Opublikowano

juz to zauwazyelm na samym poczatku ...

 

 

ale ktos juz cos tam kombinowal bp na 3 zdjeciu widac jakby wejscie odmy bylo scisniete opaska zamozaciskowa - a bmw tak raczej nie sklada samochodow ....

 

musisz sciagnac kolektor - nic raczej nie wydumamy - niewiele widac...

Opublikowano

Zamawiam membrankę i w sobotę to zdejmę. Nie wydaje się to zbyt czasochłonne więc może dam radę nawet jutro (jak będzie membr.)

Dzięki Xsilver, jak zawsze na Ciebie można liczyć :) Czy to forum czy gg. Pozdrawiam serdecznie.

CB: 161BD221
Opublikowano

troche roboty jest - trzeba sciagnac listwe wtryskowa , puszki elektryczne , spinki , zapinki - mi to zajelo 2-godziny rozebranie - 2 godziny skladanie.

 

tylko wczesniej weź odkurzacz - wsadz w rure cienki wezyk i odkurz przestrzen miedzy glowica a kolektorem - tam sie zniera piasek liscie itp - i jak podniesiesz kolektor to wszystko wpada w kanaly i potem robi szlif cylindrow

Opublikowano

1 - zaslepiasz zaslepka ze starej membrany

 

2 - tam podpieta jest odma.

 

 

jeszcze na gorze masz 2 siski - jeden do podcisnienia na listwie paliwa , a drugi powinien byc chyba u Ciebie zaslepiony - sciagniesz kolektor to sie wszytsko wyjasni.

Opublikowano

tak

 

dopiero jak odpalisz silnik , to podcisnienie kolektora zasysa membrane w srodku ( pokonujac opor znajdujacej sie tam sprezyny ) i zamyka przelot . gdy cisnieni w skrzyni korbowej wzrasta membrana otwiera sie na chwile i powoduje jej odpowietrzenie.

Opublikowano

http://images31.fotosik.pl/271/771410cf38609e39m.jpghttp://images34.fotosik.pl/271/a52022e612d9541em.jpg http://images34.fotosik.pl/271/6dc50ba1d66aec72m.jpg http://images32.fotosik.pl/270/c4eca6a2a524a295m.jpg

Ta odma co wchodziła do rury dolotowej podpięta była z drugiej strony do odpowietrzenia skrzynki korbowej, a króciec przy membranie po chamsku zaklejony taśmą izolacyjną. Membrana jak nówka, bo nie używana.

Dlaczego ktoś tak to zrobił?

CB: 161BD221
Opublikowano

w zasadzie to wiekszosci samochodow tak jest zrobione - odma w dolot , ew po drodze jakis labirynt zeby olej splywal.

 

wiec to co zostalo zrobione to nie jakas masakra profanacje - ale wykonanie nie najlepsze - a w dodatku jak membrana dobra to po co to przerabiac ? po tym jak to zostalo zaslepieone widac ze to raczej nie oryginal...

 

 

jak przebiegla cala operacja ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.