Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem tu nowy, a zarejestrowałem się po to żeby dowiedzieć się czegoś więcej o BMW. Musze przyznać że zarejestrowałem się dopiero dzisiaj ale na forum siedze już od jakiś 2dni i dowiedziałem sie kilku ciekawych rzeczy. Od dziecka marzyłem i zawsze chciałem mieć BMW. Teraz nareszcie to sie spełnia. Mam zamiar kupić sobie takie autko. Przejżałem kilkanaście stron jednak nic nie znalazłem a szczerze mówiąc nie chciało mi sie przeglądać wszystkich 270-kilku stron.

 

Jak byscie mogli doradzić który model z E36 kupić. który bedzie najlepszy itd.

 

I jeszcze jedno pytanko: jak jest z częściami do BMW? Bardzo są drogie? Słyszałem różne żeczy na ten temat ale sam nigdy sie nie dowiadywałem

 

Pozdrawiam

Opublikowano

kolego żeby polecić Ci jakiś model to musisz bardziej sprecyzować czego tak naprawdę od auta oczekujesz

bo z tego co napisałeś to w zasadzie nie wiadomo nic ...

A co do części to nie ma tragedii jest znośnie

jak nie chcesz kupować oryginalnych to zawsze pozostają zamienniki których też jest dość dużo na rynku

Opublikowano (edytowane)

a co mam podać konkretnie? bo w sumie to ja jestem troche zielony bod tym wzgledem. zadajcie jakieś pytanie to odp i napewno jakos sie dogadamy :D

 

czytalem jakis temat jak ktos prosil o porownanie 316 i 318 no i wyszlo ze 318 jest lepsza.

 

ogólnie już sie dowiedziałem że silnik m43 jest lepszy o m40

Edytowane przez Glodzilla
Opublikowano
a co mam podać konkretnie? bo w sumie to ja jestem troche zielony bod tym wzgledem. zadajcie jakieś pytanie to odp i napewno jakos sie dogadamy :D

-ile masz pieniędzy na auto

-czy oczekujesz dużej dynamiki czy raczej spokojnego przemieszczania się

-czy chcesz sporo wydawać na paliwo

-czy to ma być auto rodzinne czy tylko dla Ciebie

Opublikowano
Jak wiadomo E36 była w kilku budach. Copue, Touring, Sedan, Cabrio i Compakt. No i kolega musi sam sobie sprecyzować jakie by chciał, bo nikt za ciebie decyzji nie podejmie. A potem sprawa silnika 1.6, 1.8 czy 2.0 i tak dalej i tak dalej, a może diesel? no to są rzeczy które sam musisz wybrać. Także musisz się sprecyzować że interesuje Cie np BMW E36 Sedan z silnikiem 2,5 benzyna. A potem po prostu dalej pytaj co chciałbyś się dowiedzieć o konkretnym silniku czy coś.

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

-mam 9-10tys

-auto nie musi być jakoś super dynamiczne, ścigał się raczej nie bedę

mysle że ok 100-110 koników styknie

-wiadomo że benzynka jest droga więc za dużo bym nie chciał wydać. silnik mam zamiar kupić taki 1,6-1,8 nie większy

-rodziny jeszcze nie mam, więc autko takie dla mnie

- diesel czy benzynka to w sumie różnicy mi nie robi. diesel chyba troche mniej pali

-autko ma być sedan albo hatchback

-kolor najlepiej niebieski taki grafitowy albo czarny

Opublikowano (edytowane)
hehe :D wydawało mi sie że compakt to hatchback. no to może być compakt, copue albo sedan. ale jak bym miał wybierać między copeu a sedanem to wole sedana. w ogłoszeniach normalnie pisze hatchback chyba że sie im sie tak tylko wydaje że to, to Edytowane przez Glodzilla
Opublikowano

no to w takim razie zostaje sedan. do wyboru silniki:

1.6 (M43 - 98 KM)

1.8 (M43 - 110 KM)

1.8 (M42 - 140 KM)

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
z jakim silnikiem...? w kompakcie też były te stosowane co napisałem

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

aha. to czemu został tylko sedan? za mało kaski mam czy jak?

 

a wiecie coś może ile wyjdzie ubezpieczenie za takie autko? silnik tak jak pisalem 1,6-1,8 to zalezy ile kto bedzie chciał za nie

Opublikowano
bo napisałeś że miedzy coupe a sedan wybierasz sedana. Jak chcesz Coupe to taka kasa będzie trochę mało chyba ze na auto z 92 roku i to w podejrzanym stanie. Bo jak by nie było ceny coupe są troszkę wyższe od sedana. a compakt stosunkowo trochę tańszy bo na niego jest mniejszy popyt. A ubezpieczenie to zależy ile masz lat, zniżek i w jakiej firmie ubezpieczeniowej.

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

no ja bym wybrał sedana albo compakt. zero zniżek lat 20, prawko mam 1,5roku. a firma to byle nie PZU. tak mniej wiecej możecie napisać.

 

a co z tym silnikiem? bo czytałem ze m43 jest dobry i lepszy niż m40 a nie wiem jak jest z tym m42 co podałeś

Opublikowano

Spoko, compact to hatchback wiec bledu nie popelniles :) Moge Ci powiedziec z wlasnego doswiadczenia gdyz mialem podobne wymagania do Twoich tyle ze mialem to wydania 12-13 tysiecy. Jesli interesuje Cie cos kolo 100KM to w gre wchodzi w zasadzie kazde BMW bo kazdego moc przekracza ta wartosc, jedynie 318 diesel ma 90KM. Jesli obojetna jest Ci wersja nadwozia warto patrzec na stan auta i wybrac to ktore bedzie lepiej utrzymane. Jesli chodzi o compact bardzo fajny samochodzik, spokojnie pomiesci 4 osoby jak trzeba gdzies jechac, dynamika 316 zadowalajaca w pelni (nie zapominajmy jaka to pojemnosc) jedyny minus to bagaznik, jest maly dlatego do uzytkowania typu wyjazd na wakacje to tylko z dziewczyna bo wiecej nie wejdzie :) Compacty maja ta zalete ze sa w nich same fajne silniki (M43-102KM, M42-140KM i potem chyba zmodernizowane M44 o tej samej mocy, do tego bodajrze M50-170KM i pod koniec produkcji wrzucili tam silnim M43TU rozwiercony do 1,9 i mocy chyba 102KM, byl to silnik pozniej stosowany w E46) wszystkie na lancuchu rozrzadu. Jesli nie chcesz auta do wyscigow a do sprawnego przemieszczania to 316 starczy, lecz warto pomyslec za wczasu i kupic 318is/ti (zawsze przychodzi ten moment kiedy krzyczysz zza kierownicy MORE POWER) ;) Silnik is ma ekonomike w zasadzie 1,6 a osiagi sporo lepsze. Ogolnie nie taki diabel straszny, czesci do BMW jest od groma a ich cena zalezy tylko i wylacznie od producenta, ale zamienniki bardzo dobrej jakosci tez nie sa drogie, napewno nie drozsze niz do innych samochodow porownywalnej klasy. Za 10tys spokojnie kupisz compacta z 94-95 roku w stanie dobrym, sedan tez jest realny do znalezienia, z coupe niestety bylby juz problem, chyba ze roczniki 92... Jesli chodzi o ekonomie to warto odrazu do auta zalozyc dobra sekwencyjna instalke LPG (koszt do R4 okolo 2500zl ale zwroci sie w rok albo i predzej przy obecnych cenach paliwa), przestajesz myslec o czyms takim jak spalanie, poprostu jezdzisz nie liczac kilometrow, ale to kontrowersyjny temat wiec tylko tak o nim napomknalem :) Ubezpieczenie przy 60% znizki od 316 to okolo 400zl OC (jesli nie masz swoich znizek to korzystaj ze znizek np. ojca jesli je ma, wtedy Ty wchodzisz jako wspolwlasciciel samochodu a pierwszym wlascicielem jest ojciec i tym sposobem placisz mniej i wyrabiasz sobie w miedzyczasie swoje znizki, bo przy takim wieku to zaplacisz za ubezpieczenie jak za woly)... Pozdrawiam!

 

ps. M43 to silnik na lancuchu rozrzadu, byly pojemnosci 1,6 102KM i 1,8 115KM, M40 to silniki w zasadzie o identycznych parametrach tylko na pasku rozrzadu, newralgiczny punkt i trzeba to kontrolowac i wymieniac co 40tys km, M42 i M44 to majstersztyki R4 od BMW, oczywiscie lancuch rozrzadu i stadnina 140 kucy ze sprintem do setki ponizej 10 sekund, niestety w sedanie jest to w zasadzie bialy kruk, ale w compacie dosc powszechny :)

Opublikowano

:cool2: dzieki za wyczerpującą wypowiedz. bardzo sie przyda. w przyszłym tygodniu(sobota) jade na giełde może sie cos trafi ciekawego. ubezpieczenie pewnie zrobie na ojca jako wspołwłaściciela przy rejestracji bo taniej wyjdzie i odrazu mi zniżki polecą tak jak to wcześniej wspomniałeś. do tej pory jeździłem jego nubirą 1(ale to jest porażka a nie samochód, na benzynie nawet ladnie jeździ ale na gazie to sie bardzo muli i nie dość że ma mało koni to na gazie jeszcze ich ubywa, ogólnie nie lubie daweoo), oplem kadetem takim starym i oplem Astrą 2,0 turbo diesel z 99 roku(bardzo fajne autko, i ma ładny moment obrotowy, ładnie odchodzi ze świateł i elegancko przyśpiesza) no ale niestety żadno nie było moje:( . w Becie niestety siedziałem tylko jako pasażer, własnie w hatchbacu bodajrze 318.

 

myśle jeszcze nad Hondą Civic w hatchbacku ale zdecydowanie bardziej wole BMW

 

macie może jeszcze jakieś rady czym sie kierować przy kupnie auta? na co zwrcić uwage?

 

zapomniał bym o przebiegu. ile na BMW to mało i śmiało można kupowac? za taką kase to kupie pewnie autko z 200-230tyś km. to dużo czy da sie jeszcze pojeździć?

Opublikowano
Miałem sąsiada który niegdyś miał betę z 94 roku e36 318 i silnik m43. Jeździł tym strasznie dużo!!. Wiem ze jak sprzedawał to miała realnego przebiegu 700 tys km !!!!! O dziwo wnętrze było w stanie nienagannym jak na ten przebieg.Gość jeździł głównie w trasie. Oczywiście fotele przetarte kierownica lewarek wytarte, ale widziałem na giełdach w dużo gorszym stanie z rzekomym przebiegiem 94000 km. Wiec BMW sie są straszne duże przebiegi jeżeli trafisz na silnik z rzeczywistym przebiegiem 200-300 to na pewno jeszcze pojeździ. Aha bym zapomniał, rozmawiałem z synem tego sąsiada to mówi ,ze przy sprzedaży cofnęli licznik do 350 kkm i sprzedali to auto bez problemu.
Opublikowano

stary, sory ze walne sobie komentaz do twojego postu ale rozbawiles mnie na maksa!!!!!!!

 

kolor auta, czarny niebieski badz jakis jeszcze jeden!!!!!!!

 

rzadzissz !!!!!!!!!!!!!!

 

mysle ze to mocno zaweza Twoje pole poszukiwan!!!!

Opublikowano

jak masz pisać takie pierdoły to nie pisz wogóle. chyba że chcesz odpowiedzieć na któreś z pytań.

 

a co do koloru to był tylko typ jaki bym chciał a tak to ogólnie może być i czerwona i zielona taka butelkowa. kolor jaki będzie taki wezme, byle nie różowa hehe :)

Opublikowano
sam chciałem kupić e46 ale mnie nie stać:( przynajmniej narazie

nie tylko ciebie :cry:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano
A jak juz swoje pobozne zyczenia skladamy to ja chetnie widzialbym sie w srebrnej E46 (juz nawet sie przymierzalem, moze za rok, moze dwa), ale jak mi odwali to kupie sobie Z3 :obloki: Wkoncu mlodosc musi sie wyszumiec... :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.