Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

niestety wpadlem w dziure i kierownica krzywo stoi. Jest to lekkie przesuniecie i podejzewam ze wiekszosc kierowcow by tego nie zauwazyla ale mnie strasznie to irytuje... podjechalem do chlopakow od zbieznosci i mowia ze to normalka i moga to szybko zrobic.. wystarczy polozyc sie pod samochod i cos na szybko ustawic, ale nie maja czasu.. czy faktycznie przy takim minimalnym przesunieciu mozna to samemu ustawic??

Opublikowano
Nie wydaje mi się, że to można tak sobie po prostu ustawić. Myślę że wina leży po stronie zawieszenia lub kierowniczego w którym coś się uszkodziło, ale może się mylę.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

szarpnęło ci układem kierowniczym

samemu możesz ustawić...jak sie znasz, ale masz duże ryzyko że przestawisz zbieżność, a wtedy jak sam wiesz - będzie sciągać w bok, opony będzie cieło i tp.

Przy grzmocie w dziure zgłaszasz na policje, lub bierzesz świadka (najlepiej zrobić foto dziury nim ja załatają, foto uszkodzenia niekoniecznie), robisz naprawę, a koszt naprawy egzekwujesz od zarządcy drogi.

 

Sprawdz na stacji kontroli pojazdów - na szarpaku, czy nia ma luzów i tp (kosz ok. 20-30pln) i najlepiej jedź na ustawienie geometrii kół

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz cokolwiek nie tak z kierownicą, geometrią, to wydaje mi się, że nie ma co ustawiać tego "na oko". Zrób pełną geometrię, nie jest to fortuna, a szkoda opon, żeby je "zżarło". Ja po wpadnięciu w dziurę miałem prawy górny wahacz krótszy o 2cm, a objawy podobne do Twoich :/ Po jego wymianie i zrobieniu geometrii jest ok.
Kai
Opublikowano
wiec jade na szarpaki i zbieznosc :cool2: ps. ogolnie auto przy 140km jedzie jak po sznurku, kierownica nawet nie drgnie ale te male przesuniecie :)
Opublikowano

Nie polecam ustawiania geometrii zawieszenia/układu kierowniczego samemu metoda "NA OKO". Na oko to mozna w szpitalu lezeć.

Jedź i sprawdź najpierw luzy na końcówkach, tulejach itd...

 

Ja jak kupiłem swoje auto to kierownica była przekręcona o kilka stopni. Wjechałem na zbieżność i za każdym razem była inna - ale zaczynała się od wartości +5/+7.

Okazała się, że końcówka sworznia wahacza jest tak wybita, że grozi nawet urwaniem się tegoż elementu. Po wymianie na nowe - kierownica wróciła do normalnego ustawienia a zbiezność wyszła na 0.

Także dokładna geometria powie ci wszystko.

 

Pzdr,

Opublikowano

Sprawdź dokładnie zawieszenie.

U mnie po wpadnięciu w dziurę, prawy drążek uległ wygięciu. Z racji, iż takich elementów nie należy prostować, wymiana na nowy i oczywiście regulacja geometrii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.