Skocz do zawartości

[ E ? ? ] acs,abs i predkosciomierz nie dziala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem jak wiade w duza dziure i stylu mi tylek podskoczy to wylacza mi sie asc,abs i predkosciomierz mi nie dziala a takze wskaznik paliwowy...powiedzcie mi co moze byc przyczyna tego?????? pomocy
Opublikowano
Sprawdź przewody czujnika ABS w tylnym lewym kole lub sam czujnik. Najlepiej podłącz pod kompa (wystarczy interface+CS 6.1/6.5).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
podlaczalem pod kompa i nie wyszedl wlasnie zaden blad w tym kierunku..i np. jak rusza do 40 km/h slysze w prawym tylnym kole taki trajkot a po wyzej 40 km/h nie slychac...
Opublikowano

no to na 100 % masz czujnik w lewym tylny kole , pod nadkolem jest takie pudełko w którym jest wtyczka z tego czujnika

spróbuj to poczyścić i wazeliną przesmarować

a jeśli się okaże że jest pęknięty kabelek przy samym czujniku to jeśli uda Ci się ten czujnik wyjąć - co nie jest takie proste - to możesz pokusić się na naprawienie go po przez upiłowanie czujnika tak by wyłaziły "zdrowe" kabelki i polutuj z tymi co odpadły i zabezpiecz klejem na gorąco lub żywicą epoksydową - na lata wystarczy

Opublikowano
podlaczalem pod kompa i nie wyszedl wlasnie zaden blad w tym kierunku..i np. jak rusza do 40 km/h slysze w prawym tylnym kole taki trajkot a po wyzej 40 km/h nie slychac...

 

Jak słychać trajkot, to działa ASC+T (tylko bardziej T niż ASC :mrgreen:)... Po prostu trefny sygnał odbierany przez sterownik "każe" pompie przyhamować koło... Ja przerabiałem na wskroś kwestię czujnika i w którymś z postów podawałem numery pinów w złączu sterownika ABS do których podłączone są czujniki. Może to nie jest tak do końca prawidłowe, bo powinno sie oscyloskopem zbadać sygnał z czujników, ale z pomiaru rezystancji (niebieskie wtyczki) przy trzech czujnikach rezystancja była rzędu MOhm, a na jednym rzędu 0,3 kOhm. Komp potwierdził uszkodzenie obwodu czujnika. Po wymianie Wszystko i na kompie i w aucie OK...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

[e39]

1. Miałem to samo, tyle że u mnie działał prędkościomierz, lecz świeciła się kontrolka ABS i ASC, i "łupało w prawym kole".

2. Przeczyściłem ukłąd hamulac ręcznego w prawym kole, przedmuchałem okładziny, wyczyściłem benzyną, małem bardzo dużo pyłu z okładzin hamulca ręcznego

3. Odkręciłem śrubkę mocującą ABS prawego koła,wtrysnąłem WD 40 , przedmuchałem sprężonym powietrzem

4. Skasowałem kody błędów.

5. Od tego czasu kłopoty się zakończyły.

LW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
coraz gorzej teraz wogole mi predkosciomierz nie pokazuje siedzi na zerze i drzwi sie nie zamykaja po ruszeniu a zawsze sie zamykaly co jest grane.. pomocy
Opublikowano

do małpa84:

Ależ ja nie miałem wcale nic innego na myśli... już bardziej łopatologicznie nie można tego wyjaśnić...

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Tak podpinając się pod temat, Wam też system ASC+T działa tak brutalnie jaki mi tzn. jeśli chcem zbyt mocno przyspieszyć włączając się do ruchu, autko dławi się, spadają obroty i zachowuje się jakbym sprzęgło puścił? Nie miałem doświadczenia wcześniej z kontrolą trakcji, ale muszę ją wyłączać jak chcem szybko ruszyć, bo bardzo przeszkadza jak jest sucho.
Opublikowano
ale czujnik abs mam wymienić???

 

Tak, czujnik ABS. Już tłumaczę gdzie się znajduje:

ściągasz koło i do piasty za osłoną tarczy hamulcowej od strony tylnych drzwi wchodzi kabelek. Na końcu kabelka jest czujnik. Odkręcasz go imbusem. Jak nie będzie chciał wyjść to niestety musisz go rozwalić. i wyciągnąć, ale uważaj żeby do piasty nie wpadł.

Opublikowano

Każdy właściciel E39 też tak ma: brutalność ASC/ASC+T jest wprost proporcjonalna do brutalności z jaką traktujesz pedał gazu :mrgreen:. Jak depniesz tak, że jedno z tylnych kół traci, a w zasadzie zaczyna tracić przyczepność, to od razu muli... Odłącz sobie ASC/ASC+T i ciesz się wolnością :norty:.

 

P.S. ... nie obraź się Kolego, ale nie mówi/pisze się "chcem", a "chcę" :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
P.S. ... nie obraź się Kolego, ale nie mówi/pisze się "chcem", a "chcę" :mrgreen:

 

Dobre :mrgreen: W takim razie patrz na to:

 

W razie problemów pisz... Myślę, że to jest w miarę klarowne... Acha!! Opornik 2-3 kOhm!!! No i kasowanie błędów...

 

Nie pisze się "acha", tylko "aha". "Acha" to trzecioosobowa forma czasownika "achać" ("zachwycać się") pochodzącego od wykrzyknienia "ach!". W Twoim przypadku został użyty wykrzyknik sygnalizujący przypomnienie sobie czegoś (przykład: "Aha, jeszcze jedno!"). Dziękuję, no offence. :8)

Opublikowano

cyt. "wiecie ja tez sparwdzalam w slowniku i pisze sie aha :) no to niewiem a w sql pytalam sie polonistki to miwola ze obie fotmy sa poprawne"

 

Ciekawe, czy jest polonistka, która potwierdziłaby, że "chcem" jest poprawne :mrgreen:... A w przypadku "acha" jak widać choć jedna się znalazła :mrgreen:

 

pzdr

 

thengyoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
_Kris_!! nie pekaj tak jak pisał thenygoos w zaleznosci jak dasz po garach buni na zalaczonym ASC to elektronika sama wszystko bedzie regulowac! ja sam w swoim e39 nie raz sie zdziwilem kiedy depnelem w podloge a fura jakby sie zadlawila i stracila moc ale tak wlasnie to dziala!!! co innego przy wylaczonym systemie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Widocznie muszę się przyzwyczaić.

 

Oczywiście ASC+T nie krytykuję, ponieważ wcześniej miałem Beemkę bez kontroli trakcji i przy silniku 2.5 to była ekstramalna szkoła jazdy, ASC+T jest na wagę złota w wielu sytuacjach. Nie mniej jednak jego działanie jest specyficzne.

Opublikowano
... najbardziej specyficzne jak w zimie na lodzie musisz ruszyć pod górkę :norty:. Silnik co chwila gaśnie, na tyłach terkocze i zero jazdy... Ale za to jaki komfort na łukach :cool2:. Testowałem w zimie i jak dobrze się dało w dupsko na łuku, to tył rzucało w bok tylko max 0,2-0,3 m... Bez ASC+T tył wyprzedziłby przód :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.