Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moje BMW to E36 rocznik 93 z klimą dwustrefową....

Mam problem z dmuchawą tzn - nawiew działa tylko na 4 biegu.

Szukałem bezpiecznika termicznego nad pedałem gazu ale znalazłem tylko coś takiego http://img411.imageshack.us/my.php?image=dsc00726qs3.jpg

Najgorsze jest to, że nie wygląda mi to na zwykłą opornicę tak zwanego jeża - był opisywany sposób naprawy w temacie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?

Sprawdzałem styki na poszczególnych blaszkach w 1 i 2 jest przepływ ale w 3 już nie ma.... Nie wiem czy ma to znaczenie...

Wymontowałem tą "opornicę" z tego miejsca: http://img142.imageshack.us/my.php?image=dsc00732ms5.jpg

czyli z tamtąd gdzie powinien znajdować się tak zwany jeż....

Może ktoś wie co zrobić z tym problemem ??????

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
=AKU= i jak uporałes sie z usterką? Mam dokladnie ten sam problem. Auto mam od kilku dni, nie mam jeszcze pojecia gdzie, co i jak... ktos pomoże???
Opublikowano

Wymontowałeś dokładnie to co trzeba. W twoim aucie jest zwykła opornica, a "jeż" (opornica półprzewodnikowa) jest w tylko klimatronicu. Sprawdź bezpiecznik termiczny który jest na końcu po prawej na Twoim zdjęciu. Jeżeli jest dobry, to naprawa nie będzie łatwa, ale możliwa (ja to naprawiłem). Jeżeli trzecia nóżka nie ma z żadną połączenia to pęknięty jest drut wewnątrz opornika, aby się do niego dostać i nie zniszczyć całości(jest to ceramika i łatwo pęka) użyłem szybkoobrotowej mini wiertarki i frezu dentystycznego. Musisz tylko uważać żeby przy okazji nie zniszczyć drutu który jest nawinięty płytko pod zielonym lakierem.

Ta opornica to zwykły rezystor z odczepami i największa rezystancja jaka występuje pomiędzy końcówkami to kilka lub kilkanaście omów(dokładnie już nie pamiętam bo dawno to rozbierałem), wiec jeśli na którejkolwiek końcówce jest ewidentna przerwa, to jest to co wyżej napisałem na 100%.

Opublikowano

jak kupiłem moją beemke też nawiew działał tylko na 4, rozebrałem panel sterowania i połączyłem kablem to wyjście od 4 biegu (na którym był prąd) z pierwszym biegiem (jesli dobrze pamiętam) i teraz nawiew działa na 1,2 i 3, na 4 też działa, tylko tak samo jak na 3

działa już tak prawie 4 lata

jutro postaram sie rozebrać panel i wstawię fotki dokładnie co i jak połączyć, moze się komuś przyda

ONLY ANIA, ONLY BMW
Opublikowano
rozebrałem panel sterowania i połączyłem kablem

To będzie zdecydowanie prostszy i mniej pracochłonny sposób, minusem jednak będzie to, że na dwóch biegach będzie jednakowa prędkość wentylatora, czyli będzie o jeden bieg mniej, ja początkowo tak miałem, ale że brakowało drugiego biegu który jest kompromisem pomiędzy głośnością pracy wentylatora, a siłą nawiewu zabrałem się za frezowanie opornicy jak pisałem wcześniej:) Kolega nie ma trzeciego biegu tylko dwa czwarte co jest zdecydowanie lepsze. Wszystko zależy od tego, na której końcówce jest przerwa.

Ps. Zamiast przy przełączniku w panelu można połączyć odpowiednie końcówki przy opornicy-ten sam efekt.

Opublikowano

Miałem ten sam problem co wy panowie z tym "drucianym jeżem" ale badając go doszedłem do wniosku że na blaszce z bimetalu nie ma przejścia a dokładnie na nicie zaciskowym trzymającym tą blaszkę. W moim przypadku wystarczyło poprawić zacisk i wszystko powróciło do oryginału.

U mnie jeż znajdował się w komorze nawiewu po stronie pasażera na wysokości schowka, którego musiałem zdemontować do tej operacji.

Opublikowano
ja nie miałem oporu na trzecim słupku na przeciwko nóżki bezpiecznika połączyłam go właśnie z tą nóżką i działają wszystkie prędkości, jak dam rade to załączę zdjęcie
Opublikowano

Poradziłem sobie z problemem w inny sposób, kupiłem opornicę na szrocie za około 40 zł....

Wszystko było pięknie przez 2 dni ale dmuchawa znowu przestała działać na pierwszych 3 biegach :mad2:

Czy to znaczy, że w instalacji jest jakis problem - prawdopodobnie spaliło mi drugą opornicę :duh:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zapomniałem o tym poście...

U mnie okazało się, ze był problem z silnikiem dmuchawy, jakimś cudem nastąpiło przerwanie obiegu :worried:

Jeszcze jej nie zamontowałem ale po podłączeniu, wszystko działa poprawnie.

Jeżeli ktoś chciałby wiedziec jak wymontować prostym sposobem dmuchawe z wersji 6 cylindrowej to piszcie śmiało :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.