Skocz do zawartości

320d Jak sprawdzic czy w climatronic'u jest gaz (freon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam widze że dyskusja wre- trzeba ją schłodzić tą waszą zaolejoną klimą :norty: panowie ani gaz ani olej tylko czynnik chłodzący a-134a, troche fizyki -gaz sprężony może być pod postacią cieczy (niech bedzie olej ) a rozprężając się jest gazem który chłodzi , a olej jak kolega KARTOON :clap: napisał zalewa się do nowego układu klimy lub ponownie (jak wczesniej pisałem) gdy wymieniamy sprężarkę na nową po naprawie.jego zadaniem jest smarowanie sprężarki,i nie ma on nic wspólnego z chłodzeniem. przy okazji kolega WIENIU pyta czy znam zasadę działania pompy która wyciąga czynnik z układu chłodzenia :?: jest to pompa prózniowa która wyciąga z układu czynnik chłodzący , osusza układ i przy okazji tworząc poóżnie sprawdza szczelność układu :cool2:
Opublikowano

Z czynnikiem chłodzącym wymieszana jest pewna ilość oleju smarującego, zapewniającego prawidłowe funkcjonowanie zarówno części ruchomych sprężarki, jak i zaworu rozprężnego.

Oczywiście podczas normalnej pracy układu, olej smarujący krąży w układzie chłodzenia wraz z czynnikiem chłodzącym.

W związku z powyższym, w celu zapewnienia, aby w układzie znajdowała się zawsze taka sama ilość oleju, po powstałej nieszczelności, należy go uzupełnić czy nie?

Współczesne urządzenia do obsługi klimatyzacji, są na tyle doskonałe, że potrafią odciągnąć tylko czynnik, pozostawiając olej w układzie?

  • 2 lata później...
Opublikowano

dolacze sie do tematu,

zeszlego lata klima chodzila chlodzila bez zarzutu, wczoraj po zimie odpalilem klime pierwszy raz i ku memu zdziwieniu lecialo tylko gorace powietrze, zaznaczam ze po wcisnieciu sniezki slychac bylo tykniecie i delikatne obciazenie silnika, czy jest mozliwe ze przez zime czynnik wyparowal do zera - chyba nie??

Opublikowano

Tajemniczym olejem, o którym rozmawiacie jest olej PAG. Jest to w pełni syntetyczny olej na bazie glikolu polialkilenowego i w odróżnieniu od olejów pochodnych od ropy naftowej nie starzeje się tak szybko w związku z tym nie ma potrzeby wymiany tego oleju w trakcie trwania eksploatacji sprężarki. Co do wymiany tego oleju to: Jak ktoś już wcześniej słusznie zauważył podczas uzupełniania czynnika chłodniczego z użyciem stosownych "kombajnów" obsługowych, ów olej się wymienia. Spowodowane jest to istotą działania tego urządzenia, ono nie mierzy ilości oleju w układzie ponieważ zmierzyć tego nie sposób. Po pierwsze "spuszczany" czynnik chłodniczy wędruje przez separator oleju i jest odzyskiwany, następnie układ powinien być "przepłukany" gazem obojętnym (Argon, CO2) (bo taniej), lub czynnikiem R134a. Następnie pompa próżniowa robi próżnię, uzupełniany jest czynnik chłodniczy (wagowo) oraz olej PAG (objętościowo wraz z czynnikiem) i niewielka ilość środka UV jeżeli jest taka opcja. Uzupełnić czynnik chłodniczy można też innym sposobem za pomocą manometrów ze skalą stosowną do czynnika R134a. Wtedy nie uzupełniamy czynnika wagowo, tylko uzupełniamy brakującą ilość na podstawie odczytu z manometru.

Do kolegi jeden post wyżej. Klimy powinno się używać przez cały rok, przynajmniej od czasu do czasu, aby nie dopuścić do korozji w układzie. Teraz odpowiedź co Ci się stało jest wróżeniem z fusów. Jedź do speca on Ci powie.

Pozdrawiam

Opublikowano
dobrze wiedziec:), to jest moje pierwsze auto z klima, wiec nie mialem zielonego pojecia ze tam moze cos korodowac:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.