Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam do was takie pytanie o toż mam okazje kupić dwie tylne sprężyny od BMW E36 R6 Coupe do swojej bemy moje auto to BMW E36 320 sedan 1992 rok. Chciałbym żeby parę osób się wypowiedziało jak ich BMW stoją otóż mam LPG butla za siedzenie i u mnie jest tak ze auto jak ma z 15 litrów LPG i z 15 PB to tylne koło jest już równo z nadkolem a jak zaleję LPG prawie do pełna coś 40 litrów to koło już się chowa delikatnie w nadkole. Niedawno zmieniałem amortyzatory Bilstein B4 i nie wiem czy zaraz mi się nie dobija czy BMW tak ma ze tak nisko stoi dodam ze mam oryginalne zawieszenie (sprężyny) czarne. Sprężyny jak miałem wyjęte miały po 24.5 cm długości. Na mieście jak jeżdżę widuje BMW to niektóre mają tak samo ze tylne koło się trochę chowa w nadkole ale to większość 320, 325, 328 a natomiast 316, 318 już maja tył wyżej jak to jest u was jak powinna stać bemka czy powinna być przerwa miedzy tylnym kołem a nadkolem czy tak jak jest u mnie jest dobrze?? I czy sprężyny od coupe będą pasowały do sedana???A i jeszcze mam okazje kupić sprężyny firmy CS Germany za 90 zł za 2 sztuki czy dobra firma i cena??
Opublikowano
Powiem ci tak. Bedziesz jechał gdzieś na wczasy we czwórke bagarze i gaz na full no i trochę paliwa to jak myślisz jak będzie stało twoje auto? Chyba raczej będzie stało na nadkolu. To beż reguły cze to r6 czy r4 bo silnik jest z przodu.Czerwone spręrzyny mają 23 cmdługości a są dyzo twardsze to twoję są jużnieżle wygniecione. Ja załozyłem teraz felgi i też niskie spręrzyny zmusiły mnie do podwyższenia tyłu lub utwardzenie bo mi koła onbcierały. Włożyłem gumy w spręrzyny i jest twardziej i wyżej ale to rozwiązanie jest na niedługo. To jest katowanie spręrzyny. Kup sobie jakieś sportowe niskie albo seryjne tylko dobrej znanej firmy. Ja chciałem kupić kiedyś takie seryjne i za sztukę cenili 120zł. Mam zapisaną firmę w pracy więc jutro napisze jakiej firmy. Jeszcze raz powtarzam jeżeli gumy to nie na długo,a i rozciąganie wybijcie sobie z głowy. Tojest niewypał. Tylko na nowe wymiana.
Opublikowano
Niby te gumy podnoszą auto miałem je w sprężynach założone po jednej na stronę ale po zmianie amorków wyrzuciłem gdyż autem nie dało się jechać bo uciekało a na koleinach to w ogóle była masakra była. A jakiej firmy mogą być dobre jaką byście polecili czy te CS Germany używki niby pół roku to będę dobre?? A co do r6 czy r4 nie wiem właśnie jaka jest różnica gdyż silnik jak i w jednej i drugiej jest z przodu ale jak widuje wyżej strojąca z tył Beme to jest to albo 316, albo 318.
Opublikowano

a czy ktoś z was zwrócił uwagę na linie błotnika tylnego w E36 :?:

...przebiega ona inaczej niż z przodu i przy niewielkim obniżeniu opona jest schowana w części lub całości w nadkolu. Tak jest np. w mojej furce przy zastosowaniu zawieszenia 30/15

 

Osoby chcące porównać wysokość zapraszam do galerii (link poniżej), dodam że było to nowe zawieszenie a koła to 235/40R17

 

Więc to jak stoi wybrana BMW zależy od fantazji właściciela który może wybierać między "zwykłym" zawieszeniem, fabrycznym zawieszeniem M-Sport - jest niższe od seryjnego ale wyższe od 30/15, oraz kilkoma zawieszeniami o różnych wysokościach i charakterystyce w zależności od producenta i wymagań... a że większość :cool2: ma już dłubane :mrgreen: to poprostu życie :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Zgodze się z tobą błotniki są mało wycięte. Za to jak ktoś jeżdzi na stalówce albo seryjnej alu 15" to nie powinno dotykac do nadkola wewnętrznego. Ja widziałem e36 i wyglądała strasznie cała opona schowana i trochę felgi. Mało tego gość założył na przód 16" a tył stalowe. Porażka. Ja teraz do swojej zarzuce sportowe. Kolego SN2 co myślisz o tych? Niestety to są używki ale chciał by opinię osoby bardziej obeznanej. To jest opis

SPORTOWE SPREZYNY CZERWONE BMW E36 W BARDZO DOBRYM STANIE .PRZEDNIE SPREZYNY MAJA OZNACZENIE FKS09VA,DŁUGOSC 25 CM,TYLNE MAJA OZNACZENIE FK©09/11/12HA,DŁUGOSC 23

Linka nie prześle bo ogłoszenie już wygasło.

Opublikowano
Ludzie czym wy jeździcie że nie wiecie jak wasze auta stoją z tyłu???? No chyba że każdy ma sportowe zawieszenie to wtedy przeprasza.
Opublikowano
Ludzie czym wy jeździcie że nie wiecie jak wasze auta stoją z tyłu???? No chyba że każdy ma sportowe zawieszenie to wtedy przeprasza.

 

...wszystko zależy od tego co rozumiesz przez "jak auto stoi z tyłu", wysokość pojazdu mierzy się od punktów pod pojazdem do podłoża i ogólnie wartości przodu i tyłu powinny utrzymać płytę podłogową w tej samej odległości od podłoża co wiąże się ze schowaną oponą tylnego koła przy obniżonym zawieszeniu (o ile pamięntam to w fabrycznym M-Sport opona jest już nieznacznie schowana).

 

Warto dodać że kombinowanie z wysokością tyłu i tworzenie tzw "klina" wiąże się niestety z wioską :twisted2: oczywiście to kwestia gustu.

 

Niestety nie spotkałem się jeszcze z E36 z 6 cyl silnikiem w nadwoziu Coupe na seryjnym zawieszeniu, wszystkie z którymi do tej pory miałem do czynienia mają lub miały fabryczny M-Sport (ew zmienione na niższe). Z ciekawości chciałbym zobaczyć jak Coupe wygląda na serii :roll:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
No i ja nie wiem jak Coupe stoi bo jego nie mam ja posiadam sedana i dodam ze u mnie przód stoi wysoko a tył mam oryginalne alusy BMW 15 i opony 205/60/15 i tylne koło jest równo z nadkolem nie mam na myśli robienia jakiegoś klina czy podnoszenia tylko chcę żeby było jak w oryginale bo nie wiem czy mi zaraz nowe amorki się nie dobiją z tyłu.
Opublikowano (edytowane)
No i ja nie wiem jak Coupe stoi bo jego nie mam ja posiadam sedana i dodam ze u mnie przód stoi wysoko a tył mam oryginalne alusy BMW 15 i opony 205/60/15 i tylne koło jest równo z nadkolem nie mam na myśli robienia jakiegoś klina czy podnoszenia tylko chcę żeby było jak w oryginale bo nie wiem czy mi zaraz nowe amorki się nie dobiją z tyłu.

...tak z ciekawości - jesteś pewien że twoja furka jest na seryjnym "zwykłym" zawieszeniu? masz dane poziomu wyposażenia?

 

Niestety w dostępnych danych jest podana jest jedynie wysokość całkowita pojazdu (bez obciążenia), i dla nadwozia 4D wynosi 1393 mm.

Dokładne wartości dotyczące pomiarów na 100% są w ASO, tylko czy zdradzą :?:

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano

Oto rozkodowany VIN

 

Order options

No. Description

240 LEATHER STEERING WHEEL

 

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

 

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

 

400 SLIDING SUNROOF MANUAL

 

428 WARNING TRIANGLE

 

440 NON-SMOKER PACKAGE

 

465 THROUGH-LOAD SYSTEM

 

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

 

529 MICRO FILTER

 

564 INTERIOR LIGHT PACKAGE

 

661 BMW BAV. CASS. III

 

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

 

801 GERMANY VERSION

 

848 ENLARGED WIRING HARNESS

 

 

mierzyłem sprężyn jak je wyjąłem i miały 24.5 cm długości i są koloru czarnego z logiem BMW

Opublikowano (edytowane)

...więc masz lub miałeś zwykły zawias.

 

Więc jeśli ufać danym w katalogu to wymiar zwykłej sprężyny tylnego zawieszenia do nadwozia 4D z silnikiem 2.0 wygląda następująco:

Wysokość: 235 mm

Grubość: 14 mm

Szerokość: 146 mm

 

...są jeszcze jakieś wzmocnione (cokolwiek to znaczy), być może są wyższe ale b.d na ten temat

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Mi też nisko wisiał tył - wyglądał to trochę jakby był mocno doładowany - wsadziłem wzmocnione sprężyny i teraz tył gra z przodem i jest klin - no i nie ładuję podwoziem o progi itp. Jedyna wada to to, że jednak trochę za wysoko jest tył na pustym baku - może się ugniecie z czasem...
Opublikowano
No to i tyle może one i by miały bo ja miałem wcześniej gumy wciśnięte na ostatnim zwoju i może trochę się rozciągnęła a była mierzona od razu po wyjęciu gumy wiec możliwe że tak jak kolega SN3 pisze ze powinna mieć 235 mm Tylko czy to normalne żeby tak stała.
Opublikowano
No to i tyle może one i by miały bo ja miałem wcześniej gumy wciśnięte na ostatnim zwoju i może trochę się rozciągnęła a była mierzona od razu po wyjęciu gumy wiec możliwe że tak jak kolega SN3 pisze ze powinna mieć 235 mm Tylko czy to normalne żeby tak stała.

 

Nie interesowaem się nadwoziem 4D w E36 (poprostu mi się nie podoba), ale czy tam nie ma podobnej sytuacji jak w coupe, czyli płytka linia błotnika tylnego ?? ...może poprostu tak ma być :roll:

 

Druga sprawa - pomiar sprężyny nie jest w 100% wiarygodny ze względu na możliwość zmiany jej charakterystyki, czyli używana, stara, po znacznym przebiegu może nie utrzymywać nadwozia na założonej wysokości...po założeniu nowych niższych tył pojazdu może stać wyżej...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.