Skocz do zawartości

PROBLEM Z AUTOMATEM


kokos1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystich uzytkownikow bmw. jestem swiezy na tym forum i posiadam swiezo bmw jest to 730i w automacie. pisze bo saiadla skrzynia. moze przedstawie co wydziwilem. chcialem w miejscu spalic gume w swoje strzale, poprostyu trzymalem hamulec i dalem gazu (kola nie mielily), a gdy chcialem ruszyc to jakby ruszala z 3 biegu. przejechalem jakes 100 metrow i stanelem zobaczyc co jest. na silniku wyladowal olej ze skrzyni od strony bezpiecznikow i niewiem skad ten wyciek (duzo tego oleju nie wycieklo). na wstecznym jedzie a do przodu nie chce. na komputerku wyswietla sie getriebeprogramm (usterka w elektronicznym sterowaniu automatycznej skrzyni). oleju dolalem do stanu i nic wiec prosze o pomoc. moze ktos mial taki ewentualnie podobny przypadek, albo ktos sie zna na tym. z gory dzieki wam ludzie i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na automacie operujesz tylko prawą nogą, nie wolno jednocześnie wiskać gaz i hamulec, bo.....efekt już znasz.

Ten olej to może być ze skrzyni, a nie z silnika (wywaliło nadmiar ciśnienia).

Jeśli chodzi o błąd, spróbuj zresetować kompa - odepnij akumulator na jakąś godzine i wtedy podepnij. Może będzie lepiej, jak nie, to chyba tylko serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym bagnetem na skrzyni biegów to nieświadomość mechanika.

Tam jest stalowy korek wykręcany na limbus, alby sprawdzić poziom oleju w skrzyni (odwołuje do innych postów na forum).

 

Najlepsze co moge dla Ciebie zaproponować, to znajdź w pobliżu serwis zajmujący się naprawą i diagnostyka automatów i pogadaj z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu, ale wnioskuję, że kolega ma m30b30 z 4hp22, nie tak jak u Ciebie, na piechote. U ciebie jest korek i 5hp18, w 4hp jest bagnet.

 

Oleju nie ma co wąchać, bo skrzynia jest walnięta. Padł forward i przy okazji jeszcze coś, skoro konwerter wypluł olej. (chyba, że wypluło bagnetem, skoro koło bezpieczników, co potwierdza moją dalszą teorię) Jeśli to faktycznie 4hp22, to masz z głowy skrzynię. Remoncik Ci pozostaje. Pisałem już o tym kilka razy. Dodam tylko, że w tym przypadku najprawdopodobniej została rozsadzona obudowa sprzęgła forwardu. Najprawdopodobniej pierścienie na wałku, przy takim obciążeniu, jakie zafundowałeś skrzynce nie wytrzymały i wpuściły około 13 bar do sprzęgła, tym samym je rozrywając i powodując spalenie tarczek. Ta konstrukcja jest fabrycznie wadliwa, zestaw naprawczy to uwzględnia i zawiera lepsze pierścienie, Jest jeszcze druga opcja, delikatnie optymistyczniejsza. Wpisz 'forward' w wyszukiwarkę i poczytaj.

Aha, i pal dalej gumę na 15 - sto letnim automacie bez remontu :cool2: i jeszcze użyj sprawdzania pisowni przed wysłaniem postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

De facto nie rozumiem przyczyn, dla których ten system został zmieniony... Chociaż, w cywilizowanych krajach nikt nie bawi się w sprawdzanie oleju we własnym zakresie, od tego jest serwis.

A jak ktoś już bardzo chce, to zawsze ten kanał lub windę znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - Banol - a jak do końca jest z tą wymianą oleju w skrzyni?

Bo ludzie co jakiś czas go wymieniają, ale fachowcy twierdzą że go się nie wymienia. Słyszałem od paru mechaników że serwis BMW boi się wymian, choć sam przeczytałem, że ten olej jak w manualu jest lany dożywotnio. a wracając do pytania - ponoć po wymianie oleju padają szybko łożyska w skrzyni. Uzasadnienie (moja interpretacja) mogłoby być takie, że nowy olej wypłukuje odleżałe zanieczyszczenia powodujące później tarcie w łożyskach.

 

Więc jak się do tego odnieść ???????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich kolegów, którzy automaty robią na codzień ( i na prawie conoc :twisted: ) od lat, nie ma oleju, którego się nie wymienia.

Mineralny co 30 tysięcy a Longlife co 60. Każdy olej się starzeje i traci swoje właściwości. W manualu olej tylko smaruje, a w automacie dodatkowo jeszcze jest pod działaniem wysokiego ciśnienia, więc nie można go tak sobie pozostawić, bo w końcu swoje zadanie przestanie spełniac. Ponadto elementy skrzyni zużywają się, a efekty ich zużycia zostają w oleju, zatem cały czas fundujemy skrzyni dodatkowy 'peeling',

co raczej na dobre, na dłuższą metę jej nie wychodzi. Wnioski na prosty rozum nasuwają się same.

Jeśli chodzi o opinie ASO, to dla nich samochody, jakimi jeździmy prawie nie istnieją (taka z reguły jest polityka firmy) zatem stosują dla nich te reguły, które obowiązywały, kiedy były one nowe. O ile teorie o braku konieczności wymian czerwonego atf-a się nie pojawiają, to longlife jak najbardziej jest uznawany za niewymienialny, ponieważ zalany fabrycznie faktycznie wytrzymuje dłużej (nowa skrzynia ma lepszą hydraulikę, zużywa się wolniej) Przy przebiegu ponad 250 kkm, taka reguła jest psu na buty.

Często zdarza się faktycznie, że po wymianie oleju skrzynia fiknie i tu Twoja teoria jest prawidłowa, świeży olej wypłukuje zanieczyszczenia, działa na gumowe uszczelki itp. Jednak dzieje się to głównie wtedy, kiedy od poprzedniej wymiany minęły wieki.

 

Reasumując, olej w automacie należy wymieniać r e g u l a r n i e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, olej w automacie należy wymieniać r e g u l a r n i e.

Musze potwierdzic. Ja w swojej olej i filtr wymienilem zaraz po zakupie i wydaje mi sie ze po wymianie skrzynia pracuje lepiej niz przed.

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego paczmen, zakładam że masz także skrzynię 4hp22. Także, ponieważ ja w swoim 735 właśnie taką mam. Zatem, jeśli moje założenie jest słuszne, napisz proszę jak i skąd wyjąłeś stary filtr, którędy spóściłeś olej i jaki olej zalałeś. Wprawdzie nie narzekam na funkcjonowanie skrzyni, ale poco czekać jak zacznie szfankować... W końcu to już 16 lat.

Pozdrawiam

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie mam 4hp22. W misce olejowej skrzyni jest korek spustowy. Zeby dostac sie do filtra trzeba odkrecic miske. Dobrze jest tez od razu zaopatrzyc sie w nowa uszczelke. Swiezy olej najprosciej wlac przez bagnet.

Pozdrawiam!

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawą jest wymiana oleju w automacie !! zalezy od kogo sie kupuje i czy nie klamie mi koles powiedzial ze czas na wymiane oleju i tak zrobilem 200zł to niemajątek (okolo)

a tak na marginesie nie spalusz gum bo jest elektroniczna blokada:) wiem bo próbowalem :P :P ale zato w mojej 524 td autamota to pali lepiej niz niejeden manual:D haha

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.