Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Kieruję się z konkretnym pytaniem do osób które mają wiedzę taką już jakby półinżynieryjną, lub mają doświadczenie w tej kwestii :wink:

 

Czy niesprawność osprzętu wałka rozrządu (szklanki lub dźwigienki), a raczej efekt akustyczny (oddźwięk) tej niesprawności (luzu) może ujawniać się lub zanikać (nasilać się lub słabnąć) w zależności od prędkości obrotowej wałka lub obciążenia jakie na niego oddziaływuje? Wiadomo że wpływa na to lepkość i gęstość oleju (poprzez jego temperaturę).

 

Na chłopski rozum, czy na rozgrzanym silniku, rozrząd jak wali, to wali ciągle, czy też może walić np. tylko na wysokich obrotach albo w krótkim momencie podczas zejścia z wyższych obrotów.

 

Pytanie bierze się stąd, że po moich podejrzeniach co do panewek (coś klepie na wysokich obrotach) sprawdziłem ciśnienie oleju i okazało się być idealne. Dlatego eliminuję jako przyczynę dół silnika.

 

Z góry dzięki za odp.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

 

Czy niesprawność osprzętu wałka rozrządu (szklanki lub dźwigienki), a raczej efekt akustyczny (oddźwięk) tej niesprawności (luzu) może ujawniać się lub zanikać (nasilać się lub słabnąć) w zależności od prędkości obrotowej wałka lub obciążenia jakie na niego oddziaływuje?

Pozdrawiam

 

Tak może.

 

Poza tym na bardzo mocno rozgrzanym silniku efekty dźwiękowe trochę zanikają z powodu rozszerzalności cieplnej - metal lekko zwiększa swoją objętość i elementy lepiej przylagają do siebie.

 

Pzdr,

Opublikowano
Witam.

 

Czy niesprawność osprzętu wałka rozrządu (szklanki lub dźwigienki), a raczej efekt akustyczny (oddźwięk) tej niesprawności (luzu) może ujawniać się lub zanikać (nasilać się lub słabnąć) w zależności od prędkości obrotowej wałka lub obciążenia jakie na niego oddziaływuje?

Pozdrawiam

 

Tak może.

Poza tym na bardzo mocno rozgrzanym silniku efekty dźwiękowe trochę zanikają z powodu rozszerzalności cieplnej - metal lekko zwiększa swoją objętość i elementy lepiej przylagają do siebie.

 

Pzdr,

 

..ale za to olej traci swoją lepkość, a poza tym elementy w silniku są elementami wytrzymałościowymi i w niewielkim stopniu temperatura powoduje ich "puchnięcie" w przypadku przegrzewania silnika, oczywiscie, występuje to ale przy normalnych temp. użytkowania nie bardzo.

 

Co do panewek, raczej tłuką na wolnych obrotach, znaczy sie w dolnym zakresie..

jeżeli masz naprawde wykonczony rozrząd to bedie tłukło cały czas, a tak jak pisałes , przy zejsciu z obrotów tym bardzie, bo elementy z niemiłośiernym luzem dostaja takiego rezonansu że ma sie wrażenie jakby silnik miał sie rozpaść zaraz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.