Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tego co wiem to wystarczy odłączyć tylko kabel masy( - ) przy wszelkiego rodzaju pracach blacharskich lub innych wymagających odłączenia akumulatora.Jeżeli potrzebujesz wyjąć całkiem akumulator to lepiej poczekać na opinie innych kolegów z forum żeby nie było niespodzianki chociaż nie sądzę. :)
Opublikowano
Z tego co wiem to wystarczy odłączyć tylko kabel masy( - ) przy wszelkiego rodzaju pracach blacharskich lub innych wymagających odłączenia akumulatora.Jeżeli potrzebujesz wyjąć całkiem akumulator to lepiej poczekać na opinie innych kolegów z forum żeby nie było niespodzianki chociaż nie sądzę. :)

 

Z tego co sie orientuje mozna wypiac akumulator bez wiekszych konsekwencji najlepiej jednak + i - przy pracach z uzyciem spawarki :)

brokat_
Opublikowano
Z tego co wiem to wystarczy odłączyć tylko kabel masy( - ) przy wszelkiego rodzaju pracach blacharskich lub innych wymagających odłączenia akumulatora.Jeżeli potrzebujesz wyjąć całkiem akumulator to lepiej poczekać na opinie innych kolegów z forum żeby nie było niespodzianki chociaż nie sądzę. :)

 

Z tego co sie orientuje mozna wypiac akumulator bez wiekszych konsekwencji najlepiej jednak + i - przy pracach z uzyciem spawarki :)

:duh:

nie wprowadzaj w blad...najpierw - potem + :P a podlaczajac najpierw + potem - :shock:

Opublikowano
Z tego co sie orientuje mozna wypiac akumulator bez wiekszych konsekwencji najlepiej jednak + i - przy pracach z uzyciem spawarki :)

Tak się robiło ponad 30-40 lat temu, gdy masa była na plusie. To zapamiętałem ze szkoły, no i parę innych spraw, ale czas zrobił swoje. ;) No chyba, że i to źle zapamiętałem. :mrgreen:

 

Najpierw minus a potem plus, przy odłączaniu i plus a później minus przy podłączaniu aku.

Opublikowano
Z tego co sie orientuje mozna wypiac akumulator bez wiekszych konsekwencji najlepiej jednak + i - przy pracach z uzyciem spawarki :)

Tak się robiło ponad 30-40 lat temu, gdy masa była na plusie. To zapamiętałem ze szkoły, no i parę innych spraw, ale czas zrobił swoje. ;) No chyba, że i to źle zapamiętałem. :mrgreen:

 

Najpierw minus a potem plus, przy odłączaniu i plus a później minus przy podłączaniu aku.

 

Pisząc odpowiedz nie pisalem w jakiej kolejnosci odpinac kable napisalem ogolnie + i - ale tu sie zgadza najpierw - pozniej + :)

 

i powiedz mi w jakim to aucie masa byla na + czy :twisted2: t. plusie bo odkad pamietam masa od zawsze byla - czyt. minusem

brokat_
Opublikowano
Brokat_ nie napisałem, że w samochodzie (jednym konkretnym), tylko w samochodach. Gdy chodziłem do technikum facet opowiadał różne ciekawostki (swoją drogą jeden z fajniejszych "sorów"). Jedną z nich było właśnie to. Chcesz, to wierz, nie to nie. Tym bardziej, że tego już się nie stosuję i tyle.
Opublikowano
...i powiedz mi w jakim to aucie masa byla na + czy :twisted2: t. plusie bo odkad pamietam masa od zawsze byla - czyt. minusem

 

Mody jesteś widać Kolego :mrgreen:...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
to pewnie te mongolskie ciągotki wymuszają te wyjaśnienia... Jeszcze się nauczysz odzywać uprzejmie do starszych od siebie, Brokat.

 

Pawle i znowu nic nie wniosłes do postu oj chlopczyku chłopczyku, a zapamietaj sobie ze potrafie uprzejmie sie odzywac do starszych.

 

Moze sie pomyliłem i zwracam honor z tym + :) Potafie przyznac sie do błedu a nie tak jak Ty :P

brokat_
Opublikowano

odłączaj śmiało, ja w ostatnim tygodniu robiłem to dwa razy bo poprzedniemu właścicielowi wywaliło kwas i trochę zardzewiała podstawa aku i żadnych przeciwwskazań nie ma :D

i tak jak piszą koledzy, najpierw minus(-), potem plus(+) :lol:

powodzenia

Opublikowano

... poprzednik zapomniał tylko dodać, że odłączenie akku spowoduje wykasowanie (i tak kasowalnych) danych BC, zegara oraz licznika dziennego km...

 

P.S. A "-" odłącza się jako pierwszy z tego powodu, aby uniknąć zwarcia: podczas odkręcania kluczem zacisku klemy "+" kluczem można nieopatrznie dotknąć kluczem do szkieletu błotnika lub innych metalowych elementów, które przy podłączonej klemie "-" łączą się z właśnie z tym biegunem akku.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.