Skocz do zawartości

Silniczek szyberdachu... znawca poszukiwany!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem, potrzebuje podłączyć silniczek szyberdachu i... brak mi punktu zaczepienia a boję się eksperymentować. Czy jest ktoś kto by mnie na coś naprowadził!!?? tz (A) to + czy -, a co (B) i reszta cyferek.

 

http://staspolo.w.interia.pl/s1.jpg

http://staspolo.w.interia.pl/s2.jpg

http://staspolo.w.interia.pl/s3.jpg

 

natomiast sam włącznik mam rozpracowany... ale jeszcze jak on działa czy po lekkim naciścięciu (1 stan) czy po całkowitym naciścięciu (2 stan).

 

http://staspolo.w.interia.pl/s5.jpg

 

 

i czy między silniczkiem a przełącznikiem jeszcze coś występuje??

 

prosze o jakąś wskazówkę...

--------------------------------------(dodadne 20-03-05)

dzięki "MK - BMW Klub Polska" rozwiązałem problem jak by ktoś miał podobny to na (priv)

 

MK - BMW Klub Polska - wielkie dzięki:!:

  • 1 rok później...
Opublikowano
Jak ktoś wie co do czego dokładnie służy każdy pin to proszę o opis. Jeden silniczek już spaliłem na eksperymentach. Teraz kupiłem drugi i nie chce mi się experymentować. Najbardziej zależy mi na tych 2 grubych pinach z zasilaniem. Czy "+" jest od tej półokrągłej strony, czy odwrotnie ??
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Najlepiej będzie jak przemierzysz te piny w stosunku do wyjścia po przekaźnikach na silniczek.

Wiadomo jest że +12V podawane jest na silniczek po załączeniu się przekaźnika, więc ten pin z tych dwóch, który ma przejście do obu pinów na wyjściu na silniczek, jest masowy.

Opublikowano

Wychodzi mi, że pin przy półokręgu (czyli nasze "A") jest "-". Z tego pinu mam na wyjściu na silniczek przejście. Z drugiego nie.

 

Czyli wiemy:

A - "-"

B - "+"

 

Mierzyłem to na tej spalonej elektronice w silniczku, bo dobrego jeszcze nie mam przed sobą, ale ścieszki do przekaźnika raczej nie są uszkodzone.

 

Jeszcze jak ktoś wie do czego są piny 1 - 3 w tym 6 pinowym złączu. Schemat:

http://img148.imageshack.us/img148/7164/szyberdach8ko.th.gif

Domyślam się, że jest to coś związane z komfortem.

 

Jeszcze nie rozumiem przełącznika. Widać że jest 2 pozycyjny z jednej strony, ale jest zmostkowany. Więc dobrze rozumiem, że może być jednostopniowy? Czy np. są inne rezystancje i podaje na silniczek inne napięcie i go inaczej wysterowuje ?

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
No i znowu pech. Kupiłem na Allegro niby sprawny silniczek, a był uszkodzony. Coś mam pecha :!: Zostanę chyba przy korbce bo już mnie coś trafia. Teraz czekają mnie rozmowy zwrotu kasy za silnik :duh:
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Temat powrócił jak bumerang :D

Pech się zdarzył i urwałem korbkę. Nie ma sensu kupować korbki bo cena prawie jak za silnik. Teraz pytania:

1. Czy silnik jak na focie jest taki sam w Copakcie i w Sedanie

2. Czy ten kawałek podsufitki gdzie znajduje się przełącznik jest taki sam w Compakcie i w Sedanie.

3. Czy włącznik jest taki sam w Compakcie i w Sedanie.

 

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam, szukałem na www.realoem.com i nie bardzo mogę się doszukać tego wszystkiego.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Może jestem monotonny, ale mam nadzieję, że to już ostatnie pytanie. Kupiłem od compakta komplet i mam pytanko jak zachowuje się podświetlanie przycisku od szyberdachu u was, bo nie wiem gdzie je podpiąć.

Czy włącznik ściemnia się podczas przyciemniania potencjometrem licznika, czy nie i podpiąć go bezpośrednio pod światła ?

Jak zamontuję całość to dam znać czy pasuje i działa. Może się o instrukcję pofatyguję. O ile to co tym razem kupiłem jest sprawne ( to już mój 4 silniczek kupiony na allegro i mam nadzieję, że tym razem sprawny :D )

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam.

moze ktos mi pomoze bo mam dylemat.

po wielu m-cach poszukiwan znalazłem silnik i maskownice wraz z przełacznikiem do szyberdachu do e-36 92 rok. zdemontowałem korbke podlaczylem silnik podpiołem sie chwilowo pod zapalniczke i wszystko chula wspaniale,ale wiem ze to nie jest fachowo zrobione moze ktos wie jak to podłaczyc poprzez przekaznik o ile taki jest potrzebny lub bezpiecznik.

jak zrobic instalacje i gdzie to wsystko podłaczyc prosze o pomoc. przy silniczku jest cos podobnego do przekaznika w aluminiowej obudowie czy to jest przekaznik czy wyłacznik krancowy.?

Opublikowano

Powiem Ci tak, że dużo czytałem i troszkę obeznany jestem w tym. Sam kupiłem niedawno silniczk (to już mój chyba 4), ale z 98r więc już w funkcją komfortu i bez tego przekaźnika co ty masz.

Podpięcie pod zapalniczkę, nie jest tak jak w oryginale. Aby było ok to musisz podpiąc silnik przez bezpiecznik nr 1 i przekaźnik komfortu nad nogami kierowcy którego pewnie nie masz. Sterowanie przekaźnikiem jest z centralki centralnego zamka tylko już nie pamiętam z którego pinu (napiszę w weekend bo będę montował swój). Jedyny problem jest z tym, że jak próbowałem sterować przekaźnikiem z tego pinu, to okazało się, że jest na nim za mały prąd i przekaźnik się nie załączał. Nie wiem dlaczego tak było, ale wiem, że pin był prawidłowy. Może przekaźnik tego komfortu ma mniejsze wymaganie prądowe, bo ja zastosowałem pierwszy lepszy. To są moje obserwację, więc mogę się mylić.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

witam.

dzieki za informacje.

znalazłem u mnie na wysokosci kolana lewego skrzynke na przekazniki ale sa puste bez zadnych przekaznikuw jest od spodu do tej skrzynki podłaczone mnustwo kabli wiec rozumiem ze to fabrycznie przygotowane miejsce pod przekazniki m.in. pod przekaznik komfortuto .? wiec czyli powinna byc pociagnieta instalacja do bezpiecznika NR.1 czy sie myle?mam orginalny przekaznik komfortu ma niebiesko szary kolor o numerach.61.35-8 353 090 tylko w kture gniazdo go podpiac? na muj rozum to musze pociagnac instalke z centralnego? i podpiac sie pod ten przekaznik a z przekaznika do bezpiecznika NR.1 no chyba ze to jest podpiete.byłbym ci wdzieczny za dalsze wskazuwki .

chce zebrac jak najwiecej informacji i moze sprubuje to sam zrobic a jesli nie dam rady to.... :cry2:

daj znac jak sie z ym uporasz.

nara.

Opublikowano

jeszszcze jedna sprawa.

czy to prawda ze kazde BMW ma przygotowana instalacje fabrycznie do elektrycznego dachu i szyb pomimo ze sa manualne?

gdybym teraz kupował auto to nie takiego golasa.człowiek sie uczy na błedach.nara

Opublikowano

jeszszcze jedna sprawa.

czy to prawda ze kazde BMW ma przygotowana instalacje fabrycznie do elektrycznego dachu i szyb pomimo ze sa manualne?

gdybym teraz kupował auto to nie takiego golasa.człowiek sie uczy na błedach.nara

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.