Skocz do zawartości

Problem z mocą pow 4000 obr/min w m40


Bombas

Rekomendowane odpowiedzi

Moja Bunia (318i m40) nie chce ciągnąć powyżej 4200obr/min, jak by traciła moc. kręci się do ok 5500obr ale od 4tys się bardzo wolno rozpędza a samochód zaczyna wyć jak by miał z 7000obr.

 

czytałem chyba wszystkie tematy na temat rozrządu i wydaje mi się że to nie to, bo mi nic nie klekocze ani nie stuka, i silnik się kręci pow 4000obr ale powoli.

 

może sprzęgło? Chociaż mój mechanik twierdzi że sprzęgło jest jeszcze ok to mam watpliwości. Czasem przy ruszaniu czuję że się lekko ślizga pozatym mam szerokie laczki 225 17'' które stawiają duży opór i docisk może już nie dociska. Tylko niezależnie czy mocno depne czy lekko się rozpędzam to zawsze powyżej 4000 zaczyna dziwnie wyć na każdym biegu.

 

 

Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy to jest sprzęgło czy rozrząd w 100%. mechanik mi powiedział że przyczyna mogą być popychacze i za 800zł może wymienić ale pewności nie daje że to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze to nie raczej. Sprzęgło najlepiej sprawdź przykatowywując na prostej troche, jak obroty wzrosną a auto nie jedzie to znaczy ze sprzęgło. Ja bym tu stawiał jednak na rozrząd, nie wiem czy tam masz pasek czy łańcuszek, bo w przypadku łańcuszka to troche niemozliwe, zeby się przestawił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pasek wymieniany ok 14000km temu.

 

Nie sądze że to rozrząd bo nie ma typowych objawów np klekot i stukanie, ale pewności nie mam

 

Czy jest jakiś sposób żeby się przekonać? Jak mechanik zdejmię pokrywę to będzie wiedział czy to rozrząd i ile takie sprawdzenie może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmy - a w jakim stanie masz wydech?

Wiesz u mnie wydech robił się coraz głosniejszy a z czasem auto coraz bardziej ocieżałe - moja radość ostatnio była niesamowita jak wymieniłem wydech - normalnie jakbym odzyskał 30KM (M42 1.8 140KM) - ładnie się wkręca na obroty normalnie - gibki zwinny normalnie poezja :)))))))

Żeby było śmieszniej wydech robił się głośny powyżej 120 i wcale nie wyglądał na jakiś specjalnie dziurawy - heheheh chodz już funkiel nówka nie śmigany to nie był :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no jak masz pasek to sprawa wyjaśniona. Jedź niech sprawdzą czy dobrze założony i czy nie jest za luźny.

Tak, to po pierwsze.

czytałem chyba wszystkie tematy na temat rozrządu i wydaje mi się że to nie to, bo mi nic nie klekocze ani nie stuka, i silnik się kręci pow 4000obr ale powoli.

Miałem tak samo. 4200 i koniec. Nic nie klepało i nie stukało. Po przekroczeniu obrotów odcinało i koniec. Po wymianie dźwigienek i hydroregulatorów jest b. dobrze.

 

Ale sprawdź najpierw to ustawienie paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o wydech to wymieniłem kata na środkowy i tylny mam też nowy spotrowy przelotowy. Jeżeli chodzi o układ wydechowy to jedyną rzeczą jakiej można się czepić to kolektor zamiast na 3 śrubach trzyma się na 2 jednej nie ma (nie wiem czemu) ale uszczelka nic nie przepuszcza.

 

Może dzisiaj podjade na jakiś warsztat i sprawdzę ten pasek i rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzałem sprzęgło i okazało się że się ślizga, przy wjeździe pod górkę obroty mocno rosły a samochód powoli ruszał dźwięk był jakby kołabuksowały ale ruszałem bez poślizgu.

 

Czy to w ogóle możliwe żeby sprzęgło puszczało przy 4200obr (wtedy jest największy moment obr).

przy zmianie np z 2 na 3 bieg ślizga się potem na chwile przestaje i jak dojdzie do 4200 znowu zaczyna się ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na warsztacie i mechanik stwierdził że na 99% to sprzęgło bo się kończy i nie dociska i nie przenosi momentu obrotowego.

 

Całe szczęście że to nie silnik :lol:

Zapytam się z czystej ciekawości, jakie sprzęgło kupujesz oraz ile będzie Cię kosztowała wymiana? Orientowałeś się już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.