Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PANOWIE!! Czy zamiast alternatora 14V 35/90 A moge wstawić 14V 25/140 A?? Chodzi o BMW znajomego.On ma 735i i padł mu alter. i zalatwiliśmy od 750 i. Czy jeśli pasi idealnie na mocowania to mozna go wstawić?

 

Z góry dzieki

 

Pozdrawiam

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

serdeczne dzieki za szybką odp.

 

Pozdrawiam

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze mu przeladowywac akumulator i tylko tyle

 

Nie ma takiej opcji... po to jest regulator napięcia. Każdy alternator ma takie samo napięcie wyjściowe (w zakresie błędu). Problem występuje przy dużym akumulatorze i małym alternatorze, wtedy wydajność alternatora może okazać się za mała i akumulator na krótkich trasach może być niedoładowywany.

 

Wsadzaj większy - no problem!

Kai
Opublikowano

jaknajbardziej Kai ma racje, nie ma mowy o gotowaniu akumulatora, bo skoro jadac bez swiateł z normalnym alternatorem i poborem niewielkiej mocy potrzebnej do zasilania radia, cewki ipt, czyli powidzmy np 50W a alternator ma maxymalną moc np 1200W to przy tym twierdzeniu akumulator powinien parowac po pierwszych minutach pracy silnika 8) :nienie: .

Tak jak Kai napisał regulator odpowiada za odpowiednie napiecie, a prąd leci zgodnie z zasadami fizyki czyli odwrotnie proporcjonalnie do oporności, oporność rośnie prąd maleje i tyle. Jak pasuje to zakładać :dance:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
jest taka mozliwosc bo kazdy akumulator ma jakos pojemnosc i do tego jest dobierany alternator jak jest za duzy akumulator to nie bedzie doladowywany chyba ze zmnienisz regulator napiecia to wtedy bedzie ok

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Ale Alcapone on ma przypadek odwrotny,mocniejszy alternator(wydajniejszy) a nie słabszy.Oczywiście też masz racje, ale z tym regulatorem to chyba coś namieszałeś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest taka mozliwosc bo kazdy akumulator ma jakos pojemnosc i do tego jest dobierany alternator jak jest za duzy akumulator to nie bedzie doladowywany chyba ze zmnienisz regulator napiecia to wtedy bedzie ok

 

Racja... z wyjątkiem paru ostatnich słów. Jeżeli wydajność alternatora to np. 90A, to chociażbyś nie wiem, jaki regulator stosował, to 100A nie wyciśniesz bez zniszczenia alternatora.

Kai
Opublikowano

Ja bym to podsumował następująco:

 

Każdy alternator naładuje kazdy akumulator, tylko ze te proporcje wielkosci akumulatora do alternatora beda skutkowac dlugoscia czasu ladowania akumulatora (teoretycznie) bo w praktyce nigdy, nawet rozladowany akumulator nie laduje sie pradem 100 A, duzy jak i mały . Prad ladowania tak jak napisalem zalezy od opornosci akumulatora jaka w danej chwili akumulator ma. I tak jak E34 z silnikiem 2.0 l dojedziesz do celu w tym samym czasie co E34 z 4 litrowym silnikiem (stosując sie do przepisów :twisted2: ) tylko ze gosc w z 4.0 litrowym silnikiem bedzie dotykal lekko gazu i silniczek bedzie pracowal na 20% swoich mozliwosci a z 2.0l silnikiem bedzie juz cisną w pedał a silnik urzywany bedzie w 60% jego mozliwości. Tak samo z alternatorem, im wiekszy tym jego wykorzystanie jest mniejsze i zywotnosc wieksza. Sytuacja pogarsza sie jezeli moc odbiornikow jest wieksza niz moc alternatora co powoduje rozladowywanie akumulatora. I takiej to sytuacji trzeba unikac.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.