Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegow,

odrazu na poczatku zaznacze, ze szukalem, ale nigdzie nie znalazlem konkretnej odpowiedzi. Chcialbym zapytac czym roznia sie silniki 1.6 i 1.8 M40 w E30. Chodzi mi o osprzet silnika, a takze czy skrzynia, wiazka, komputer, lapy, poduszki sa takie same??? Pytam pod katem przelozenia 1.6 na 1.8. Zatarlem silnik i musze autko doprowadzic do stanu, w ktorym bedzie sie poruszalo o wlasnych silach. Prosze nie pisac o swapie na M42, bo takich tematow na forum jest multum. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

Komputer jest inny, przepływomierz jest inny oraz dolot jest inny ( srednica jest większa w 1,8 ).

 

Silnik nie powinien być inny, gdyż róznią się tylko skokiem tłoka - moim zdaniem.

 

Pzdr,

Opublikowano

Już zajechałes?? ładnie ładnie..

:twisted:

różnica:

komputer, przepływka, a dolot to juz jest częśc silnika nie osprzęt raczej..

 

reszta ta sama....skrzynia,itd.

wiązka ta sama, do m42 potrzebna jest zmodernizowanaa (do końca nie pamietam ale chyba tak)

poduszki łapy..to samo..

Opublikowano

Pisalem ci ostatnio, ze poszedlem w kraweznik. Odrazu po tym wjechalem na trawnik, zgasilem silnik i patrzylem czy wszystko ok, jednak po ciemku i w nerwach nie zawuwazylem, ze miska dostala. Przejechalem jeszcze 1.5km i silnik stanal. Kontrolka oleju nawet nie mignela. Wczoraj ja podnioslem i az sobie pogratulowalem jak zobaczylem miske. Niby rozrusznik nim kreci, ale nie wiadomo w jakim stanie panewki i czy rozrzad nie stanal. Dzisiaj zdejme miske i wszystko bedzie jasne. Niemniej jednak zaczynam szukac drugiego silnika, wiec odrazu chce wlozyc 1.8 M40, bo z tego co widze prawie wszystko pasuje. Bedzie sporo taniej niz wkladanie ISa.

Czy pasuje:

- sprzeglo,

- alternator,

- termostat,

- pompa wody,

- rozrusznik???

Czy moge kupic sam silnik 1.8 bez osprzetu, tylko z przeplywka i dolotem, a caly osprzet wziac od 1.6???

Opublikowano

To tez sie podepne, tylko w E36, jak mocowania silnika? Czy w E36 i E30 silnik M40 jest taki sam? U mnie nie zatarl sie ale na zimnym klekocze rozrzad i uszczelka pod glowica powiedziala nara, woda w oleju. :(

Niestety jestem pod Londynem i jak sprawdzilem ceny uszczelki pod glowica+planowanie+8popychaczy to wyszlo mi wiecej niz cena silnika(1.6/1.8), dodam ze wymieniac bede sam.

Opublikowano
Pisalem ci ostatnio, ze poszedlem w kraweznik. Odrazu po tym wjechalem na trawnik, zgasilem silnik i patrzylem czy wszystko ok, jednak po ciemku i w nerwach nie zawuwazylem, ze miska dostala. Przejechalem jeszcze 1.5km i silnik stanal. Kontrolka oleju nawet nie mignela. Wczoraj ja podnioslem i az sobie pogratulowalem jak zobaczylem miske. Niby rozrusznik nim kreci, ale nie wiadomo w jakim stanie panewki i czy rozrzad nie stanal. Dzisiaj zdejme miske i wszystko bedzie jasne. Niemniej jednak zaczynam szukac drugiego silnika, wiec odrazu chce wlozyc 1.8 M40, bo z tego co widze prawie wszystko pasuje. Bedzie sporo taniej niz wkladanie ISa.

Czy pasuje:

- sprzeglo,

- alternator,

- termostat,

- pompa wody,

- rozrusznik???

Czy moge kupic sam silnik 1.8 bez osprzetu, tylko z przeplywka i dolotem, a caly osprzet wziac od 1.6???

 

jako wujek dobra rada powiem ci....nie ładuj siew m40 znów...

to porazka...kup te m42 w końcu i zobaczysz ze nie bedziesz załował...

 

za całosc zapłacisz 2000-2500 i zobaczysz ile radochy bedziesz miał..

a z m40 jak trafisz jakiegos dojechanego to tylko bedziesz pluł w brodę sobie ze nie kupiłes m42...

 

i tez kupujesz tylko silnik i kompa a reszta zostaje

 

nie baw sie w m40...ot co

Opublikowano
panowie a jak jest w E36 z wymianą M40 1,8 na is-a? na tej samej zasadzie wymiana co w E30 tzn. silnik z kolektorem + komputer i wiązka reszta zostaje??
POLSKA TO JEDYNY KRAJ W KTÓRYM PREZYDENT MA SWOJĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ
Opublikowano

Panowie!!! To nie jest temat o swapie na ISa, takich tematow na gieldzie jest multum i tam sie wszystkiego dowiecie, wystarczy poszukac. Konkretnego tematu o wymianie 1.6 M40 na 1.8 M40 nie ma, wiec prosze bez OT.

 

Z tego co wyczytalem M40 w E30 i E36 maja inne lapy. Wydaje mi sie, ze wymiana uszczelki i popychaczy nie zalatwi sprawy, bo wyciera sie walek i to on powoduje stukanie.

 

Bono tez planuje wkladac ISa, ale to za jakis czas. Teraz silnik 1.8 z wymiana zamkne sie w 1000pln, a to znaczna roznica w porowananiu do 2500 za swapa na ISa. Nie stac mnie w tej chwili. Reasumujac, zeby zmienic 1.6 na 1.8, potrzeba:

- komputer,

- przeplywomierz,

- dolot.

Opublikowano
Potejtos - wiem że to zaboli co napiszę, ale jak zatarłeś silnik to może popchnij całą budę komuś kto ma ambicję na m50. Sądzę, że wyjdziesz na tym najmniej stratny. No chyba, że jesteś przywiązany. To zainwestuj ten tysiąć w dobry rower. Pooszczędzaj trochę i wtedy wstawiaj m42. Wartość auta wzrośnie niebotycznie i na pewno rower zwróci Ci się przy sprzedaży e30 ;)
Opublikowano

 

Z tego co wyczytalem M40 w E30 i E36 maja inne lapy. Wydaje mi sie, ze wymiana uszczelki i popychaczy nie zalatwi sprawy, bo wyciera sie walek i to on powoduje stukanie.

Czyli to musi byc piec od e36.

 

No tak ale walek nie przestaje stukac po minucie chodzenia silnika, pozatym stukanie zaczelo sie od zalania mineralnego "bo to stare auto i duzy przebieg", niestety 4 lata temu nie wiedzialem ze to bzdura no i mam klekota z rana. Po minucie jest cisza ale jak juz bede rozbieral... to chcialbym zrobic i to. :)

 

Bono tez planuje wkladac ISa, ale to za jakis czas. Teraz silnik 1.8 z wymiana zamkne sie w 1000pln, a to znaczna roznica w porowananiu do 2500 za swapa na ISa. Nie stac mnie w tej chwili. Reasumujac, zeby zmienic 1.6 na 1.8, potrzeba:

- komputer,

- przeplywomierz,

- dolot.

 

No i silnik.

Opublikowano

 

Bono tez planuje wkladac ISa, ale to za jakis czas. Teraz silnik 1.8 z wymiana zamkne sie w 1000pln, a to znaczna roznica w porowananiu do 2500 za swapa na ISa. Nie stac mnie w tej chwili. Reasumujac, zeby zmienic 1.6 na 1.8, potrzeba:

- komputer,

- przeplywomierz,

- dolot.

 

komputer, przepływomierz, SILNIK, dolot to nie jest osprzet, to częsc silnika,

 

PS. na moje oko, nie opłacalna inwestycja w 1.8i.

ale ...twój wybór.

Opublikowano
Koledzy mam jeszcze pytanie na temat roznicy miedzy 1.8 M40 w E30 oraz E36. Czy komputer od E36 bedzie pasowal do E30??? Czy ogolnie silnik jest identyczny, czy zeby wlozyc M40 od E36 do E30 trzeba cos dodatkowo wymienic??? Wiem, ze lapy nie pasuja.
Opublikowano
Zle zadalem pytanie, wiem ze komputer od 1.6 do 1.8 M40 nie pasuja, ale czy komputer od 1.8 od E30 i E36 sie roznia??? Czym rozni sie 1.8 od E30 i E36???
Opublikowano

Witam...

 

Jakbyś szukał tego M40 to mam jeden za 800zł bym oddał, a jakbyś chciał zwłoki starego zostawić to za 600zł.

Jak coś to nawet możemy ci go założyć we Wrocławiu (w ciągu 1go dnia - "na poczekaniu") za jakieś "rozsądne pieniądze"

pozdrawiam... jak byś miał jakieś pytania, dzwoń 792 243 782.

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Opublikowano
Sluchaj z przekladka dam rade sam, a poza tym moj silnik nie zyje, zatarl sie, wiec dojechanie do Wrocka odpada. Mimo wszystko dzieki za oferte.
Opublikowano
Zle zadalem pytanie, wiem ze komputer od 1.6 do 1.8 M40 nie pasuja, ale czy komputer od 1.8 od E30 i E36 sie roznia??? Czym rozni sie 1.8 od E30 i E36???

Napisałem Ci przecież wyraźnie. Nigdzie nie wspominałem o 1.6 czy 1.8. Napisałem, że różnią się te z E30 M40 (Motronic 1.3) od tych z E36 M40 (Motronic 1.7).

 

W E30 (sedan) 318i M40 był sterownik o numerach 0261200157, a w E36 (sedan) 318i M40 był 0261200520.

Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi. Czy w przypadku zamiany silnika w obrebie E30 poprostu wkladam ten wiekszy silnik, komputer z 1.8 w miejsce tego z 1.6 i wszystko ok???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.