Skocz do zawartości

[exx] olej, czyszczenie silnika, dodatki...


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nastal czas na pierwsza zmiane oleju... i stad pare pytan :mrgreen:

Wybralem oczywiscie valvoline maxlife 10w40 - tylko ile litrow?

Raz widze, ze 6,5, gdzie indziej 5,8 - jak to w koncu?

Czy po prostu tylko zlac stary olej i wlac nowy, czy bawic sie z dodatkami typu:

http://www.allegro.pl/item317111561_kleen_flo_637_wyczysc_silnik_wymieniajac_olej.html

http://www.allegro.pl/item322782077_dodatek_do_oleju_silnik_ceramizer_olej_silnikowy.html

http://www.allegro.pl/item330881274_wiecej_mocy_dla_kazdego_sebastian_frycz_poleca.html

http://www.allegro.pl/item319537106_ceramizer_zabezpiecza_silnik_na_70_000_km_f_vat.html

http://www.allegro.pl/item324375608_flash_lube_lubryfikacja_lubryfikator_plyn_1l.html

 

i mozna by jeszcze dlugo wklejac linki, bo jest masa podobnych produktow dostepnych na rynku, tylko ktory jest pewny sprawdzony, czy ktos go uzywal i moze powiedziec, ze jest zadowolony ? :D

 

Najbardziej do mnie przemawia molyslip2001e, ale waham sie tez nad czyms w stylu plukania silnika jak np ten kleen-flo. Znajomy mowil, ze moze to byc ryzykowne... no nie wiem... jak sadzicie?

 

Nastepnie, jesli chodzi o oleje, to co ile trzeba zmieniac w skrzyni i moscie? I wtedy rowniez molyslip czy cos innego?

(nie mam pojecia kiedy byl wymieniany, takze moze warto o tym pomyslec)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś zeby gdzieś na wymianie oleju w serwisie zalewali środek do płukania?

6,5 l.

Lepiej w tym samym czasie wymień olej częsciej niz baw się w chemię w silniku. Chyba ze Ci sie znudziły uszczelki. Wtedy dobrze tez umyj silnik chemią z wierzchu.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś znajomy robił takie "kompleksowe" płukanie silnika, ale razem z remontem, wymianą wszystkioch uszczelek itp, silnik chodził ciszej wiadomo lepiej pracował, ale zrobił to razem z remontem i wymianą wszystkich uszczelek, popychaczy itp itd. Ma spokój do tej pory nic mu nie gra nic nie grzechocze. Ale płukanie silnika takim wynalazkiem po prostu przy zmianie oleju to zbyt duze ryzyko :nienie: Przyznam sie, ze kiedyś jak jeszcze posiadałem E-36 wlałem do swojego m40 ceramizera Xeramic, ale czy zauważyłem jakieś większe różnice?? chyba nie, do m52 nigdy nie zaleje żadnego wynalazku. Jak chcesz coś poprawić w "higienie" silniczka to po prostu częsciej wymieniaj olej, są oleje które mają wieksze wlasciwości " myjące", ale jak przesadzisz rowniez uszczelki pojdą się.... wiadomo co. Po prostu wymień olej, wyczyśc magistralę, i za jakiś tysiąc km albo dwa wymień drugi raz i tyle jesli już bardzo chcesz aby przepłukało Ci delikatnie układ, ale nie uzywaj żadnych środków do płukania :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszy sposób Johnny opisuje się krótko: tylko olej co 10000km.

Nikt nic lepszego nie wymyślił.

 

Valvoline Maxlife 10/40 bardzo dobry wybór (btw. prawdopodobnie po dzisiejszej przejażdżce wrócę z nowym baniakiem 5l takiego Valvoline, bo też na dniach planuję wymianę)

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VALVOLINE MAXLIFE 10W40 5L to tylko DIESEL

VALVOLINE MAXLIFE 10W40 4L do benzyniaków i diesli

VALVOLINE MAXLIFE 5W40 4L do benzyniaków i diesli

 

Co to za dziwne rzeczy piszesz Marcin? :) Jest to gdzieś napisane na opakowaniu? A jak to jest z 1 litrem albo tą promocyjną bańką 4litry +1litr gratis (ale w jednym baniaku)?

Wczoraj kupiłem to wszystko 10W-40.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pojemnośc opakowania od oleju nie jest nierozerwalnie związana z typem silnika ( Pb lub ON) dla, którego przeznaczony jest ten olej :| Jesli jest symbol np 10w40 w litrowych opakowaniach i np 5 litrowych to ten sam olej. Czasami spotkałem się jedynie z oznaczeniem na pojemniku ze to np jest jakas "diesel formula" itp a jesli jest oznaczenie np 10w40 czy tez chociazby 0w50 to jest to olej pprzeznaczony do silnika benzynowego jak i diesla chyba, oczywiscie pomijam przypadki gdzie wystepują dodatkowe oznaczenia kwalifikujące ten olej do konkretnego silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się wystraszyłem tym, co Marcin napisał, ale raczej nie da się pomylić przy zakupie, bo jest wyraźnie rozróżnione w nazwie (zwykły czy tylko diesel)

Opakowania są takie:

10W-40 MAXLIFE: 1litr, 4litry, 5litrów (4+promocyjne 1), 60litrów, 208litrów

10W-40 MAXLIFE DIESEL: 1litr, 5litrów

 

Na bańkach Maxlife'a do ON na szczęście jest dodany napis „diesel” dla odróżnienia od zwykłego Maxlife 10W-40 :)

 

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodziło, chyba,że jest jakaś promocja to wtedy tak. Ale odkąd pamiętam, mineralne przeważnie oleje występują w 5litrowych bańkach, natomiast półsyntetyki i syntetyki w 4litrowych bańkach, natomiast oleje do diesla często występują w 5litrowych bańkach, np VALVOLINE DURABLEND 5W40 olej półsyntetyczny do silników tdi na pompowtryskiwaczach, VALVOLINE MAXLIFE 10W40 DIESEL, związane to jest pewnie z tym,że diesla mają większe pojemności silnika i jest potrzeba więcej oleju na raz zalać.

A bańka promocyjna jest wzięta od tych co idą do DIESLA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przez moment myślałem, ze kupiłem 6l oleju, z czego 5l do diesla :) :)

 

Czyli Johnnemu można powiedzieć, żeby kupił sobie np. promocję 5litrów(4+1) i do tego dwie lub trzy bańki jedno litrowe :)

 

Raz widze, ze 6,5, gdzie indziej 5,8 - jak to w koncu?

wg moich danych (z dwóch źródeł) do M50B20 wchodzi 5,75l oleju

Pozdr.

 

 

P.S.

chodzilo mi o olej :P

wczoraj bylem na malych zakupach w focie w opolu, i plyny hamulcowe mieli, ale oleju niet, co ciekawsze, ciezko go dostac, a jakos uparlem sie na valvo, chyba dobrze ? :)

Mialem jeszcze skoczyc do hart'a ale juz sie nie wyrobilem przed 5, przez cudowne korki i objazdy :duh:

...

 

To cytat z innego Twojego wątku, ale dotyczy tej sprawy – po prostu jedź do InterCarsu na Twoim terenie: Opole, ul. Oleska 121

Nie wyobrażam sobie, żeby nie mieli na stanie Valvoline Maxlife 10W40 (także tych promocyjnych 4+1)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzieki. Solaris, daj znac jak wrazenia po wymianie, u mnie sie pewnie odwlecze troche bo do Opola sie nie wybieram narazie, dopiero w przyszlym tygodniu chyba (a na miejscu valvo nie dostane...)

No to wezme promocyjne 4+1 (jak bedzie) i 1 luzem, najwyzej nie bedzie do pelna, zawsze mozna dolac...

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.