Skocz do zawartości

problem z klimą i obiegiem zamkniętym...


avard

Rekomendowane odpowiedzi

Ewidentny brak czynnika chłodzącego. Jeśli masz R12 to masz nie lada problem...

 

żaden problem...jest zamiennik wystarczy opróżnić dokładnie z r12

 

A kiedy ostatnio uzupełniałeś czynnik w ukladzie klimatyzacji?

 

to nie ma znaczenia bo ja nie mam czynnika(jeszcze nie mam-ale na dniach będzie)a kontrolki mi się świecą...a obieg można zamknąć nie zależnie od tego czy jest czynnik w układzie klimatyzacji

 

Pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - co ma czynnik do układu zamkniętego? Osobiście jestem przekonany , że to raczej sprawa dla elektryka. Może przekaźnik czy czy sterownik? Nie bardzo wiem który jest za to odpowiedzialny i gdzie go szukać. Dzięki tak czy inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentny brak czynnika chłodzącego. Jeśli masz R12 to masz nie lada problem...

 

żaden problem...jest zamiennik wystarczy opróżnić dokładnie z r12

 

A kiedy ostatnio uzupełniałeś czynnik w ukladzie klimatyzacji?

 

to nie ma znaczenia bo ja nie mam czynnika(jeszcze nie mam-ale na dniach będzie)a kontrolki mi się świecą...a obieg można zamknąć nie zależnie od tego czy jest czynnik w układzie klimatyzacji

 

Pozdrawiam Łukasz

 

zobacz prawie tu jest dyskusja...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78249&start=30

 

uklad zamkniety jest osobnym ukladem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - co ma czynnik do układu zamkniętego? Osobiście jestem przekonany , że to raczej sprawa dla elektryka. Może przekaźnik czy czy sterownik? Nie bardzo wiem który jest za to odpowiedzialny i gdzie go szukać. Dzięki tak czy inaczej.

 

W E34 to ma znaczenie..

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

W E34 to ma znaczenie..

Nie ma znaczenia. Czynnik jest czy go nie ma, lampeczki się świecą po włączeniu przycisku :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden problem...jest zamiennik wystarczy opróżnić dokładnie z r12

 

A jaki dokładnie zamiennik masz na myśli :?: Chyba nie R134A :?: Bo i z takimi opiniami się już spotkałem...

Szkoda że w warszawie nie stosują zamiennika R12 :wink:

 

W E34 to ma znaczenie..

Nie ma znaczenia. Czynnik jest czy go nie ma, lampeczki się świecą po włączeniu przycisku :mrgreen:

 

Chyba nie w E34 po 90 roku.

Ba, nawet na pewno nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny zamiennik, tylko nie należy go stosować w układach po R12 :mrgreen: bo rozszczelnia wszystkie połączenia gumowe...

R134A jest uważany za zamiennik R12 bo wyparł go z rynku i tyle.

Gazy te nie są zamienne... "wiem bo miałem"

Można nabić R134A w układ po R12 przy zastosowaniu odpowiednich przejściówek. I może nawet przez 2 lub 3 miesiące pochodzi.

Te układy nie tylko gazem się różnią ale też olejem który smaruje kompresor klimy.

Przerabiałem ten temat w poprzednim E34 w zeszłe lato...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R134A jest uważany za zamiennik R12 bo wyparł go z rynku i tyle.

 

nie prawda ...ochrona srodowiska....dziura ozonowa

o reszcie pisze co podalem temat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiennikiem R12 jest R134a

witam

Niestety nie jest tak kolorowo z tym zamiennikiem ... przerabiałem to u siebie w autku.

Nikt (żaden zakład) nawet nie pomyślał o zastosowaniu czynnika R134a do instalacji przystosowanej do R12.

Zamiennikiem do R12 jest czynnik R-409A

 

pozdro

Jeśli się mylę ... sorki

BMW ... zbliża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiennikiem R12 jest R134a

witam

Niestety nie jest tak kolorowo z tym zamiennikiem ... przerabiałem to u siebie w autku.

Nikt (żaden zakład) nawet nie pomyślał o zastosowaniu czynnika R134a do instalacji przystosowanej do R12.

Zamiennikiem do R12 jest czynnik R-409A

 

pozdro

 

prosze bardzo...oto zamienniki...Oferowane czynniki chłonicze:

R 22

R 134A zamiennik na R 12

R 401A (MP39) zamiennik za R 12

R 402A ( HP 80 ) zamiennik za R 502

R 402B ( HP 81 ) zamiennik za R 502

R 403B zamiennik za R 502

R 404A (HP 62) zamiennik za R 502

R 407C ( SUVA 9000 ) zamiennik za R 22

R 408A zamiennik za R 502

R 409A zamiennik za R 12

R 410A

R 507 zamiennik za R 502

 

oferta...http://www.iglotech.com.pl/images/logo.gif

 

tak ze sie juz duzo wyjasnilo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz czy należy coś przerabiać w instalacji przy zastosowaniu w/w zamienników? Bo mnie informowali, że nie można zastosować R134a bez przeróbek, natomiast koszty zmiany były bardzo wysokie.

Może mnie tylko naciągnęli na wyższą cenę za czynnik R-409A.

 

pozdro

Jeśli się mylę ... sorki

BMW ... zbliża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam taki problem....

W e32 mam klimatyzacje ale nie jest sprawna.Kiedyś miałem taki przypadek że na raz mi sie zerwały wszystkie paski i w tym od klimy.Po załączeniu klimy nie ma żadnej reakcji.Gdy kiedyś wyciągałem grill ruszyłem śmigłem od klimy (przy chłodnicy)ale strasznie ciężko chodzi...Co muszę zrobić żeby ja uruchomić bo zbliża się lato i chcę żeby to było sprawne gdyż jest na wyposażeniu.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja temat przerabialem w wakacje, i wiem ze R12 nieda sie zastapic niczym w samochodzie. Lodowce ok, ale samochod to raczej nie lodowa.

Problem polega mianowicie na tym ze R12 po sprezeniu do 8bar potrafi juz chlodzic a R134a dopiero okolo 20bar i jesli pompka ktora miala pracowac na 8 wyciagnie na 20 to albo ja cos trafi, albo elastyczne laczniki moga puscic niedosc ze niesa dostosowane do takich cisnien to i swoje latka juz maja.

poszukaj u kolesi co dobijaja gazu w lodowkach a R12 znajdziesz bez problemu.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni nie mogę włączyć klimy ani obiegu zamkniętego w moim E34. Diody od tych przycisków nie palą. Klima manualna. Bezpieczniki O.K. Ratujcie. Dzięki z góry za jakąkolwiek wskazówkę.

 

Przekrec pokretlo nadmuchu na pozycje inna niz 0,zadziala na 100 % :-)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa w żadnej pozycji. Szlag mnie trafia w granatowym kombi a ciepełko się robi... Próbowałem w identycznym modelu z zamianą przekaźników ale problem z odpaleniem klimy i obiegu zamkniętego trwa. W którym miejscu są jakieś sterowniki lub przekaźniki odpowiadające za klimę i obieg? Pozdrawiam wszystkich miłośników marki. roman525@o2.pl

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że w warszawie nie stosują zamiennika R12 :wink:

 

Stosują, stosują :cool2:

No moze nie całkiem w Warszawie ... ale w Mysiadle

 

pozdro

 

Kurcze szkoda że jak w zeszłym roku szukałem to nikt się nie wychylił :!:

Teraz zmieniłem autko i nie mam już problemu, bo mam R134A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.