Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem od niespełna roku posiadaczem e39 530d w automacie ostatnio wymieniłem przepływomierz w serwisie BMW ale zauważyłem że auto spale więcej niż komp. pokazuje okazało sie ze paliwo wydostaje się z pod kolektora może mi ktoś doradzic.
Opublikowano
Któryś wtryskiwacz cieknie??czytałem gdzieś o podobnym problemie :search: coś o cieknących wtryskach
Opublikowano

co to znaczy za dużo ?

to ile?

po za tym mało jaki BoardComp pokazuje faktyczne spalanie wiec nie masz się co martwić

i broń boże wysnuwać teorie z cieknącymi wtryskiwaczami

:duh:

Opublikowano
za dużo miałem na myśli że nie zgadza sie z kompem średnio 2-2,5l ale to że gubi to jest fakt bo sam patrzyłem paliwo cieknie gdzieś z pod kolektora i ciągnie się po całym podwoziu i rozpyla na tyle samochodu
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
pekniety szlaufik od obiegu zwrotnego wymiana 50zl z robocizna juz nie cieknie ale kap dalej oszukuje

Reset BC spalania na zimnym silniku i przejechać sie , wtedy pokaże w miarę wiarogodne spalanie .

Opublikowano
wybacxz ale nie kminie wytlumacz mi jak malemu jak na zimnym to pokaze strasnie duzobo w tedy nie gazuje i no jest zimny a czemu mial by mi nie pokazywac na cieplym z tego co mi wiadomo to BC mozna regulowac w zakresie 25% wiec moja sie lapie tylko czemu mi pokazuje zle bo tak jak odpowiadaja mi ze BC nie pokazuje dobre to mi nie wystarca bo mialem ju kilka aut ruznych marek i zawsze bylo dobre ju bylem w BMW servis i z tego co mi powiedieli to nikt nie powolany nie wtykal tam lap wiec czemu jest nie ok na autostradzie przy 150km\h pali mi 8.6l a pokazuje 7 wiecnie kminie
Opublikowano
wybacxz ale nie kminie wytlumacz mi jak malemu jak na zimnym to pokaze strasnie duzobo w tedy nie gazuje i no jest zimny a czemu mial by mi nie pokazywac na cieplym z tego co mi wiadomo to BC mozna regulowac w zakresie 25% wiec moja sie lapie tylko czemu mi pokazuje zle bo tak jak odpowiadaja mi ze BC nie pokazuje dobre to mi nie wystarca bo mialem ju kilka aut ruznych marek i zawsze bylo dobre ju bylem w BMW servis i z tego co mi powiedieli to nikt nie powolany nie wtykal tam lap wiec czemu jest nie ok na autostradzie przy 150km\h pali mi 8.6l a pokazuje 7 wiecnie kminie

sory ale skoro czytasz jak piszesz to moze masz problemy z odczytaniem poprawnego komunikatu z BC??, zastosuj sie do mojej instrukcji i będzie w miarę ok.

Opublikowano
Mniejsza o moją pisownię pytanie czemu na zimnym silniku ma pokazywać wiarygodnie, a na ciepłym nie?

 

Tendencja pomiarowa jest spadkowa czyli robisz Reset na zimnym i jedziesz BC będzie pokazywał coraz niższe spalania aż sam stwierdzisz do jakiego pułapu możesz zejść ze spalaniem/tryb jazdy, wiarygodność spalania można uzyskać już po 50 km.

Opublikowano
A ja mam ciekawostke, mi komputer zawyża spalanie i co wy na to ? da się to jakoś skalibrować czy coś np. po podpięciu autka pod kompa w serwisie ? zrobiłem tak jak kolega wyżej napisał ale wciąż z moich obliczeń wynika że mnie pali niż komputer pokazuje tzn błąd wynosi ok.2 litrów...
Opublikowano

może być ze pływak sie zawiesza w zbiorniku , ale czy to ma wpływy na obliczanie spalania ? myślę ze tak, lecz czasem wynikiem sporych różnic jest nieprawidłowe obliczanie.

Najlepiej sprawdzić tankując pod korek (Reset Spalania 1 i 2)przejechać 100~200km i na tym samym CPN do tankować pod korek.

Duża rozbieżność może być tez spowodowana gdy poruszamy sie krótkimi odcinkami.

Druga metoda mniej wiarygodna:

ustawiamy BC na zasieg i tankujemy na odpalonym silniku np:20L tak tez zrobiłem i zasięg przed tankowaniem 50Km po wlaniu 20L zasięg 344km

Opublikowano
Może z tym pływakiem masz racje, a da się naprawić ? bo np. zatankowałem sobie miałem na bc że jeszcze mi paliwa zostanie na tyle i tyle, wróciłem do domu, za chwilę znów odpaliłem i co ? 50 km mniej :( a silnik jeszcze nie ostygł bo temp. była taka sama na wskaźniku na desce rozdzielczej.
Opublikowano
Może z tym pływakiem masz racje, a da się naprawić ? bo np. zatankowałem sobie miałem na bc że jeszcze mi paliwa zostanie na tyle i tyle, wróciłem do domu, za chwilę znów odpaliłem i co ? 50 km mniej :( a silnik jeszcze nie ostygł bo temp. była taka sama na wskaźniku na desce rozdzielczej.

 

takie różnice to zima mogą wystąpić , po postoju i ponownym odpaleniu zasięg może deko spaść ale po przejechaniu około 10 km powraca do powiedzmy stanu poprzedniego z różnica przejechanych KM.

Przyklad:

zasięg 344km po tankowaniu przejechałem 35km pauza 3 H , krotki odcinek 7-8km zasięg 310 km, pausa 20 min i następny odcinek 35 km zasięg 280km , ale jedno wiem ze do zapalenia sie rezerwy zorbie około 250 km, i tak to sie ma w moim przypadku czyli rezerwa około 100km (8L) przejadę 30km na rezerwie to wyjdzie 280 km zasieg czyli jak by sie wzorować na tym obliczeniu to spala mi (~8L/100km) a takie wyniki mam przy tankowani średnio w mieście 8-9L, a na emeryta da sie uzyskać lepsze wyniki.

Opublikowano
No niby sie wyrównuje wraca do poprzedniego stanu km , ale nie do końca jednak trochę mi brakuje tych km w bc ;/ a też masz silnik 3.0 d? mi teraz 8-9 wychodzi wg.moich obliczeń i jazda jak emeryt;/ , a tak to 10 -12 i to 80% spokojnej jazdy 20% troche szybciej... dodam że automat.
Opublikowano
Może z tym pływakiem masz racje, a da się naprawić ? bo np. zatankowałem sobie miałem na bc że jeszcze mi paliwa zostanie na tyle i tyle, wróciłem do domu, za chwilę znów odpaliłem i co ? 50 km mniej :( a silnik jeszcze nie ostygł bo temp. była taka sama na wskaźniku na desce rozdzielczej.

 

takie różnice to zima mogą wystąpić , po postoju i ponownym odpaleniu zasięg może deko spaść ale po przejechaniu około 10 km powraca do powiedzmy stanu poprzedniego z różnica przejechanych KM.

Przyklad:

zasięg 344km po tankowaniu przejechałem 35km pauza 3 H , krotki odcinek 7-8km zasięg 310 km, pausa 20 min i następny odcinek 35 km zasięg 280km , ale jedno wiem ze do zapalenia sie rezerwy zorbie około 250 km, i tak to sie ma w moim przypadku czyli rezerwa około 100km (8L) przejadę 30km na rezerwie to wyjdzie 280 km zasieg czyli jak by sie wzorować na tym obliczeniu to spala mi (~8L/100km) a takie wyniki mam przy tankowani średnio w mieście 8-9L, a na emeryta da sie uzyskać lepsze wyniki.

 

tez mam 3.0 ale deko wypasiony ponad Norme

u mnie zawsze jest tak ze wszystko sie zgadza czasem z tym zasięgiem to różnie jest ale jak sie ma opracowany jeden styl jazdy to musi sie wszystko zgadzać ,

jako przykład od wczoraj miałem zasięg 344km i dzisiaj widać ze praktycznie sie wszystko zgadza,

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/reichweite.jpg

Opublikowano
A co powiesz na to ? Dzisiaj 2 x po 1,5 km odcinki miałem na BC paliwa na 100 km, po tych 2 odcinkach nagle 66 km ;/ ??

:cool2: widzę ze starania/pomoc na nic tu sie przydadzą

Opublikowano
Nie rozumiem tego ironicznego komentarza ;/ te 2 sposoby ktore mi przedstawiles zrobie w sobote, tylko ze bede robil trase okolo 300 km. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też mam wrażenie, że mój samochód pali za dużo. 193 konie, automat i w mieście bardzo trudno zejść mi poniżej 11,5l. Staram się muskać tylko pedał gazu, aby przekonać się, czy da się osiągnąć wynik niektórych podających wartości w granicach 9l. Obserwuję ostatnio też z uwagą tzw. ekonomizer i przy naprawdę niewielkim dodaniu gazu wskazówka wychyla sie ma maxa, a mając obroty ok. 2 tys. zawsze wskazuje pow. 10l. W trasie jest lepiej, przy spokojnej, kontrolowanej spalanie jeździe ok 8l. Wskazania wg BC.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też mam wrażenie, że mój samochód pali za dużo. 193 konie, automat i w mieście bardzo trudno zejść mi poniżej 11,5l. ..............W trasie jest lepiej, przy spokojnej, kontrolowanej spalanie jeździe ok 8l. Wskazania wg BC.

Witam

Zapomniałem dodać jednego aspektu :

system wtryskowy w Dieslu można tez przelać jak zwykły gaźnik i stad biorą sie gorsze wyniki oszczędności , pierwsze km dieslami z BMW nie były tez ekonomiczne , lecz wystarczy trochę sie zagłębić w sedno tematu i pojąc do czego służy dźwignia Gazu.

A-Frajda z jazdy z bananem na twarzy (wychylenie dźwigni gazu więcej jak 50%) przekłada sie to na większe spalanie.

B-frajda przy tankowaniu z przyjemnością płacimy zdecydowanie mniej jak w przypadku A (dźwignia gazu wychylana podczas przyspieszania max 25% lub ekonomizer max 10-12L).

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ja też mam wrażenie, że mój samochód pali za dużo. 193 konie, automat i w mieście bardzo trudno zejść mi poniżej 11,5l. Staram się muskać tylko pedał gazu, aby przekonać się, czy da się osiągnąć wynik niektórych podających wartości w granicach 9l. Obserwuję ostatnio też z uwagą tzw. ekonomizer i przy naprawdę niewielkim dodaniu gazu wskazówka wychyla sie ma maxa, a mając obroty ok. 2 tys. zawsze wskazuje pow. 10l. W trasie jest lepiej, przy spokojnej, kontrolowanej spalanie jeździe ok 8l. Wskazania wg BC.

 

Kolego ja nie mogę zejść poniżej 13l i co mam powiedzieć :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.