Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przymierzam sie do wymiany tulei gumowych tylnej belki w e39 turing, da sie to zrobic we własnym zakresie?? może ktoś to robił sam i mugł by dać jakieś wsakzówki??

.........
Opublikowano
Jeżeli jwst tak samo to można zrobić to samemu bez wyciągania beki, Wystarczy nagrzewać belkę w tym miejscu gdzie jest tuleja i ściągaczem trzymac gdy guma zacznie się rozpuszczać to ściągaczem naciągać , potem sama wypłynie.
Opublikowano

oj kolego, przechodziłem tę operację w swoim e39 touringu, co prawda nie we własnym zakresie lecz na warsztacie i powiem że chłopaki się męczyli jakąś godzinę z wyjęciem. Rozchromolil na kawałki tuleje, wiercił, przecinał, nagrzewał i nic to nie dało. To znaczy wiercenie ostatecznie przyniosło efekt, ale samemu nie radzę zabierać się do tego....

Z założeniem nie mniejszy problem jest, ciasna jak cholera też trzeba wbijać , nawet tumany wywnioskowali po włożeniu pierwszej że jak podszlifują tuleje to będzie dobrze i lekko wejdzie, troche podszlifował i kupował za swoje pieniążki nową. Tak jest tuleja dopasowana że minimalne podcięcie i pare stówek na minus

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
to lepiej sam niee będe za to sie zabierał.Dzięki za odpowiedzi

 

Widziałem jak to robią w warsztacie.Jedną tuleję wyjmuję może 5 minut.

Do metalowego rantu tulei spawają uchwyt z blachy zaczepiają o to knarę i wciągają w dół.Robili to we dwóch i cała wymiana trwała max. 1,5 godziny.

Gdy pytałem ich czy nie lepiej specjalnym ściągaczem to odpowiedzieli ,że na takie zabawy nie mają czasu. :shock: :shock:

Opublikowano
Witam

Przymierzam sie do wymiany tulei gumowych tylnej belki w e39 turing, da sie to zrobic we własnym zakresie?? może ktoś to robił sam i mugł by dać jakieś wsakzówki??

 

Witam,

Ja u siebie wymienialem komplet = 4 sztuki i zdemontowali mi caly wozek a tuleje wyjmowali na prasie :), z tylu doszlo jeszcze pare eleementow podjedz najlepiej na jakas stacje diagnostyczna i popros kogos zeby DOKŁADNIE sprawdzil zawieszenie na szarpakach bo na 100% cos wyjdzie a po co robic cos 2 razy :) ja u siebie wymnienilem:

przod: laczniki stabilizatora, drazki kierownicze, wahacze

tyl: tuleje pod belka, laczniki stabilizatora, tuleje na wahaczach

koszt czesci ok 1800 zł robocizna u zaprzyjaznionego mechanika 400 +120 zbieznosc

JAKOSC Z JAZDY PO NAPRAWIE = BEZCENNE :)

brokat_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.