Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jalowa ta gadka sie zrobila, oplacalnosc nalezy rozwazac wzgledem kosztow, pewnie ze 3.0d to bajka, ale za 530d trzeba dac 30k a za tdsa 9-12 + ~1.5 na regeneracje pompy. kwestia preferencji wzgledem wlasnych zalozen.

jak komus dany silnik nie spelnia oczekiwan to nie kupuje, proste, bmw oferuje wiele alternatyw wiec o co tyle jadu? o to, ze ktos poleca silnik z ktorego jest zadowolony? ze po dieslu z poczatku lat 90tych nie ma co sie spodziewac zeby jednoczesnie byl ekonomiczny, szybki, niezawodny i ekologiczny? chyba juz potencjalni kupcy zdazyli wylowic za i przeciw, mnie jakos nic nie przekonalo do nie-kupienia tds'a, jak i nic nowego sie specjalnie nie dowiedzialem ponadto co sam wybadalem niedlugo przed rozpoczeciem tej dyskusji.

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

@Kris. Teraz tak na serio. Jezdziles ty w ogole TDI i TDS? Ale szczerze. Bo po Twoich wypowiedziach wydaje mi sie ze nie.

Chyba nikt o ZDROWYCH zmyslach nie zestawi KULTURY pracy TDI i TDS.... Czy TDI potrafi byc bardziej oszczedny - TAK!. To na pewno.

Kilka postow powyzej masz kilka fajnych zdan. Nikt nie uwaza TDSow za jezdzace idealy. Bo byloby to oznaka "klapek na oczach".

Jeszcze raz zycze Tobie abys mial okazje przejechac sie ZADBANYM TDSikiem...

 

aha napisales ze sprawnych aut sie nie sprzedaje (zreszta ja tez to napisalem)

Zaprszam www.orionek.biernus.pl ;D Moje byle autko... zrobione bylo kompletnie WSZYSTKO!!! Poszedl za 3 krotna cene rynkowa, kupil go Iszy chetny...a pozostalych 5ciu bylo w gotowosci, deklarowali kupno samochodu od reki ;D ale to tak na marg..

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Kris po pierwsze przestań obrażac innych uzytkowników poprzez róznego typu wypowiedzi (czytaj. dziadostwa

 

Jeśli zamierzasz juz komuś zwracać uwagę jako moderator bądź konsekwentny, bo mój ostry (dla Ciebie) język jest efektem narzucenia stylu przez grono osób wśród których toczy się dyskusja a nie bezpośrednio mojego, bądź obiektywny.

 

@Kris. Teraz tak na serio. Jezdziles ty w ogole TDI i TDS? Ale szczerze. Bo po Twoich wypowiedziach wydaje mi sie ze nie.

Chyba nikt o ZDROWYCH zmyslach nie zestawi KULTURY pracy TDI i TDS.... Czy TDI potrafi byc bardziej oszczedny - TAK!. To na pewno.

Kilka postow powyzej masz kilka fajnych zdan. Nikt nie uwaza TDSow za jezdzace idealy. Bo byloby to oznaka "klapek na oczach".

Jeszcze raz zycze Tobie abys mial okazje przejechac sie ZADBANYM TDSikiem...

 

Z twoich wypowiedzi wiele Ci się wydaje, to tak na marginesie. TDi miałem wiele w rodzinie, stąd moje porównania właśnie ich w stosunku do TDS'a. Co do kultury pracy można odnieść wrażenie, że TDS pracuje łagodniej, TDi są wyjątkowo głośne zarówno widlaste V6-tki jak i rzędowe R4 czy starsze R5. Jednak jaka to jest zaleta kiedy te drugie są dużo mniej awaryjne przy umiarkowanie niskim spalaniu i nienajgorszych osiągach, a przecież powstawały razem z TDSami w latach 90, nawet krzywa rozwoju dieseli zarówno w Audi i BMW była podobna.

Opublikowano
Kris po pierwsze przestań obrażac innych uzytkowników poprzez róznego typu wypowiedzi (czytaj. dziadostwa

 

Jeśli zamierzasz juz komuś zwracać uwagę jako moderator bądź konsekwentny, bo mój ostry (dla Ciebie) język jest efektem narzucenia stylu przez grono osób wśród których toczy się dyskusja a nie bezpośrednio mojego, bądź obiektywny.

 

@Kris. Teraz tak na serio. Jezdziles ty w ogole TDI i TDS? Ale szczerze. Bo po Twoich wypowiedziach wydaje mi sie ze nie.

Chyba nikt o ZDROWYCH zmyslach nie zestawi KULTURY pracy TDI i TDS.... Czy TDI potrafi byc bardziej oszczedny - TAK!. To na pewno.

Kilka postow powyzej masz kilka fajnych zdan. Nikt nie uwaza TDSow za jezdzace idealy. Bo byloby to oznaka "klapek na oczach".

Jeszcze raz zycze Tobie abys mial okazje przejechac sie ZADBANYM TDSikiem...

 

Z twoich wypowiedzi wiele Ci się wydaje, to tak na marginesie. TDi miałem wiele w rodzinie, stąd moje porównania właśnie ich w stosunku do TDS'a. Co do kultury pracy można odnieść wrażenie, że TDS pracuje łagodniej, TDi są wyjątkowo głośne zarówno widlaste V6-tki jak i rzędowe R4 czy starsze R5. Jednak jaka to jest zaleta kiedy te drugie są dużo mniej awaryjne przy umiarkowanie niskim spalaniu i nienajgorszych osiągach, a przecież powstawały razem z TDSami w latach 90, nawet krzywa rozwoju dieseli zarówno w Audi i BMW była podobna.

 

Zadne WRAZENIE. TDS po prostu oferuje wielokrotnie lepsza kulture pracy. Jadac TDI jakimkolwiek! zawsze wie sie ze jedzie sie dieslem chrobot jest straszny. Jadac TDSem (zaznaczam JADAC bo klekot na postoju go zdradzi) laik nie ma pojecia ze jedzie dieslem (wiele mialem takich przypadkow). TDI, SDI czy vidly to zawsze kleklekle i to "czucie" silnika na sprzegle.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Coś ty się tak uczepił tego klekotania? Klekot starego diesela jest dla ciebie wyznacznikiem jego jakości? Porównaj sobie silniki TDI i TDS jeśli chodzi o spalanie, osiagi i bezawaryjność czyli rzeczy najistotniejsze w codziennym użytkowaniu.

 

Niestety, może dla wielu posiadaczy TDSów jst to niewygodna prawda z racji posiadania danego modelu, ale o ile BMW swoimi R6-tkami wolnossącymi nokautowało konkurencję zarówno w latach 90. jak i nawet dziś nie ma dla siebie konkurencji jeśli chodzi o starsze roczniki w określonym segmencie i litrażu, o tyle jeśli mowa o dieselach to niestety nie było już tak różowo. Warto pamiętać, że to właśnie dzięki m.inn. dieselom Audi zdobywało lotem błyskawicy rynek kosztem BMW czy Mercedesa przez cały okres lat 90. Oczywiście moim celem nie jest gloryfikacja jakieś marki, ponieważ starsze Audi oprócz najlepszych blach, poprawnych silników i napędu quattro nie mają w sobie nic atrakcyjnego to jednak jeśli już ktoś odważy się wysnuwać tezy o silnikach TDS jako udanych konstrukcjach to warto przy okazji ściągnąć klapki z oczu i skonfronotwać przedmiot dyskusji z produktami konkurencji i wtedy wyciągać jakieś wnioski, a nie obrażać się na krytykę jak małe dzieci, którym podważyło się sens spożywania danego lizaka.

Opublikowano
Coś ty się tak uczepił tego klekotania? Klekot starego diesela jest dla ciebie wyznacznikiem jego jakości? Porównaj sobie silniki TDI i TDS jeśli chodzi o spalanie, osiagi i bezawaryjność czyli rzeczy najistotniejsze w codziennym użytkowaniu.

 

Niestety, może dla wielu posiadaczy TDSów jst to niewygodna prawda z racji posiadania danego modelu, ale o ile BMW swoimi R6-tkami wolnossącymi nokautowało konkurencję zarówno w latach 90. jak i nawet dziś nie ma dla siebie konkurencji jeśli chodzi o starsze roczniki w określonym segmencie i litrażu, o tyle jeśli mowa o dieselach to niestety nie było już tak różowo. Warto pamiętać, że to właśnie dzięki m.inn. dieselom Audi zdobywało lotem błyskawicy rynek kosztem BMW czy Mercedesa przez cały okres lat 90. Oczywiście moim celem nie jest gloryfikacja jakieś marki, ponieważ starsze Audi oprócz najlepszych blach, poprawnych silników i napędu quattro nie mają w sobie nic atrakcyjnego to jednak jeśli już ktoś odważy się wysnuwać tezy o silnikach TDS jako udanych konstrukcjach to warto przy okazji ściągnąć klapki z oczu i skonfronotwać przedmiot dyskusji z produktami konkurencji i wtedy wyciągać jakieś wnioski, a nie obrażać się na krytykę jak małe dzieci, którym podważyło się sens spożywania danego lizaka.

 

Kris tak sie sklada, ze mam na oku flote ~150 wszelkiem jasci fabi, octavi i superbow od SDI po najmocniejsze TDI.

Awaria dwumasowki przed osiagnieciem 100 000 to jest dopiero przypal.... wyjscie tloka bokiem przed osiagnieciem 100 000 (w autku naprawde zadbanym, niebutowanym). Wsysanie oleju w ilosciach strasznych (nawet stary zajechany TDS tyle nie wezmie ;D).

Widzisz, to ze Twoj ojczulek czy ktos z rodzinki mial kiedys Gofra 3 TDI nie znaczy, ze znasz sie na silnikach. Powtarzam po raz kolejny. Nie mozesz opierac swojej wiedzy tylko i wylacznie na opisach ludzi na forach. Cos od siebie tez trzeba dorzucic. Wtedy wiedza jest pelna i mozna wysuwac jakies fajne ciekawe wnioski.

TDI dla mnie to porazka na calej linii a przejechanie 200km strasznie strasznie meczy.

Co do spalania. Oczywiscie CZYTALES na forach ze TDI spala 5tke owszem. Fabia SDI udalo mi sie zejsc do 4,2 litra/100 km przy sredniej jezdzie. Przy meczacych szybszych przelotach bylo to juz prawie 6 litrow. A podczas jazdy po moim - nieduzym miescie - wcale nie ostro. Bylo to 8 litrow!!! (autko sprawne, serwisowane wylacznie w ASO na org czesciach). Takze spalanie W MIESCIE TDIkow 6 litrow wkladam miedzy bajki Brzechwy i Tuwima.

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia - ty miales TDIkow pelno... i sa one super, najlepsze na swiecie i w ogole bezawaryjne. Takze kris odlep sie od forum zakosztuj "motoryzacji", aby budowac i prawic SWOJE wnioski a nie powtarzac po "kozaczkach" czy Kazikach.

 

Mysle, ze nikt w tym watku sie nie obraza. Po prostu Kris kazdy chce Cie przekonac do przejazdzki, obycia sie ze sprawnym, dbanym TDSem. Wtedy bedziemy mogli porozmawiac. Jesli nadal bedziesz twierdzil ze "GOFER w TDI" jest lepszy... no to sorry... ja wysiadam ;D

Z lysym o grzebieniu nie pogadasz...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Po pierwsze jeśli chcesz porównywać TDi do TDS'a rób to w ramach silników z jednego segmentu tj. 1.9TDI i 1.8TDS oraz 2.5TDS i 2.5TDI w konkretnych rocznikach, a dokładnie z lat 90. Poza tym szczerze powiedziawszy nie wiem po co ciagniesz tę dyskusję. Ja swoje racje przedstawiłem, teraz ty zaczynasz krytykować TDi-ki i jeszcze oskarżasz mnie o posiadanie Golfa oczekując w sumie niewiadomo czego (przyznania nieistniejącej racji czy zagadania na śmierć). :lol:

 

Tak juz resumując, na siłę próbujesz wyciagnąć takowy wniosek z tej dyskusji, że TDSy nie zasłgują na krytyczna ocenę, a wszelkie oznaki braku uwielbienia dla tych jednostek są objawem braku kompetencji i mijania się z prawdą. Oczywiste fakty negujesz i marginalizujesz czasem ośmieszając się. Niestety nie zauważasz, że takie podejście do sprawy wyklucza osiągniecie jakiegokolwiek konsensusu i zmierza w lini prostej do podwórkowej pyskówki.

 

Życzę powodzenia w użytkowaniu TDS'a i jak najmniej napraw i radości z użytkowania jego, bo mi naprawdę nie zależy żeby ktoś tutaj cierpiał z powodu posiadania takiego a nie innego samochodu. Dla mnie to jest koniec dyskusji, do której wrócimy pewnie za jakiś czas w innym topicu bo dziś jest już późno a trzeba się wyspać, bo rodzicie niestety już dawno nie utrzymują. Pozdrawiam.

Opublikowano
Po pierwsze jeśli chcesz porównywać TDi do TDS'a rób to w ramach silników z jednego segmentu tj. 1.9TDI i 1.8TDS oraz 2.5TDS i 2.5TDI w konkretnych rocznikach, a dokładnie z lat 90. Poza tym szczerze powiedziawszy nie wiem po co ciagniesz tę dyskusję. Ja swoje racje przedstawiłem, teraz ty zaczynasz krytykować TDi-ki i jeszcze oskarżasz mnie o posiadanie Golfa oczekując w sumie niewiadomo czego (przyznania nieistniejącej racji czy zagadania na śmierć). :lol:

 

Tak juz resumując, na siłę próbujesz wyciagnąć takowy wniosek z tej dyskusji, że TDSy nie zasłgują na krytyczna ocenę, a wszelkie oznaki braku uwielbienia dla tych jednostek są objawem braku kompetencji i mijania się z prawdą. Oczywiste fakty negujesz i marginalizujesz czasem ośmieszając się. Niestety nie zauważasz, że takie podejście do sprawy wyklucza osiągniecie jakiegokolwiek konsensusu i zmierza w lini prostej do podwórkowej pyskówki.

 

Życzę powodzenia w użytkowaniu TDS'a i jak najmniej napraw i radości z użytkowania jego, bo mi naprawdę nie zależy żeby ktoś tutaj cierpiał z powodu posiadania takiego a nie innego samochodu. Dla mnie to jest koniec dyskusji, do której wrócimy pewnie za jakiś czas w innym topicu bo dziś jest już późno a trzeba się wyspać, bo rodzicie niestety już dawno nie utrzymują. Pozdrawiam.

 

Kris ZROZUM. Przeczytaj moje posty raz jeszcze - tym razem na spokojnie bez nerwow i ze zrozumieniem!. Nigdzie nie napisalem ze TDS jest pozbawiony WAD, nie pisalem, ze pali 5 litrow i jest zupelnie bezawaryjny.

Po prostu nie lubie jak ktos kto cale zycie jezdzi benzynka - NIE JEZDZIL TDSem a wypowiada sie o jego MOCY, awaryjnosci i wplywu uzytkownia (ogolnego dbania o jednostke) na silnik. Tak jak juz Ci ktos napisal BMW bylo tak krytyczne ze montowalo te silniczki w 3jkach, 5tkach E34,E39 a nawet w E38.

I jeszcze raz do znudzenia powtorze jesli DOBRY, PEWNY TDS w budzie E39 kosztuje "25 000", a ktos kupuje go za "17 000" to SAM sie prosi o klopoty. Jest prawie pewne ze w niedlugim czasie padnie pompa i np. turbo... Na podstawie opinii takich ludzi nie mozesz opierac swojej wiedzy odnosnie TDSow!. I wlasnie DO TEGO staram sie Ciebie przekonac a nie do bezawaryjnosci, "ekozernosci" czy co tam jeszcze sie Tobie wydaje...

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Co do spalania. Oczywiscie CZYTALES na forach ze TDI spala 5tke owszem.

kolezka moj ma golfa4 1,9tdi i przy jezdzie mieszanej pali mu 5,5l, w miescie jeszcze nie wie :P

Fabia SDI udalo mi sie zejsc do 4,2 litra/100 km przy sredniej jezdzie. Przy meczacych szybszych przelotach bylo to juz prawie 6 litrow.

moj dokladnie tyle spalil na trasie bez klimy odpowiednio przy b.spokojnej jezdzie 2-2,5tys obr/min i bez zbednych wyprzezen oraz 6 tak jak piszesz przy jezdzie 150-160 i wyprzedzaniu ktore wcale nie zajmowalo mi pół minuty :P

szkoda tylko ze w miescie tyle nie pali :evil:

 

co do tej dyskusji to mysle ze juz jest bez sensu bo i tak nikt drugiego nie przekona o czym świadczy ilosc stron tego wątku :twisted:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano
Co do spalania. Oczywiscie CZYTALES na forach ze TDI spala 5tke owszem.

kolezka moj ma golfa4 1,9tdi i przy jezdzie mieszanej pali mu 5,5l, w miescie jeszcze nie wie :P

Fabia SDI udalo mi sie zejsc do 4,2 litra/100 km przy sredniej jezdzie. Przy meczacych szybszych przelotach bylo to juz prawie 6 litrow.

moj dokladnie tyle spalil na trasie bez klimy odpowiednio przy b.spokojnej jezdzie 2-2,5tys obr/min i bez zbednych wyprzezen oraz 6 tak jak piszesz przy jezdzie 150-160 i wyprzedzaniu ktore wcale nie zajmowalo mi pół minuty :P

szkoda tylko ze w miescie tyle nie pali :evil:

 

co do tej dyskusji to mysle ze juz jest bez sensu bo i tak nikt drugiego nie przekona o czym świadczy ilosc stron tego wątku :twisted:

 

No niestety niektorzy sa niestety niereformowalni. "wyczytali" swoje i sie tego trzymaja. Plus za konsekwencje. ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pare słów o moim tds-ie.

BMW 318tds 95' touring

max spalanie w miescie 8,5l

max spalanie w cyklu mieszanym 8l

najczesciej jednak wychodzi mi spalanie srednie ok.7,2-7,8l/100km

 

moje odczucia- do 2000obr. muli .Od 2000 wlacza sie turbina i nie ma tragedii tak jak piszą niektórzy.Jest czym wyprzedzic,ale faktycznie np.1,9td w audi 80' jest bardziej elastyczny i oszczedny.

Są poprostu lepsze silniki diesla,dlatego ten cieszy sie słabą opinią.

Prawda jest taka... jesli ktos dba o ten silnik zajedzie nim daleko.

Psuje sie kazdy samochod.

 

 

słabe punkty:

-turbina (u mnie smiga jak nowa)

-pompa wtryskowa (juz odczuwam jej zawodnosc)

 

poza tym nie widze wad i jestem zadowolony mimo tego ,ze nie jest to najlepszy samochod jaki miałem.

 

Pozdrawiam

Magnus

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
po co tyle gadać i się rozpisywać przecież wiadome jest od wieków , że wiekszy silnik to lepsze osiągi i jaka awaryjność pierwsze słysze jeżdzę od wielu lat tdsem 2,5 tylko i żaden inny a śmiać mi się chce jak ktoś tam napisał że 1,9 TDI w paskach czy audi jest lepszy , do pięt mu nie dorastają
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

chyab przeczytalem wszytsko w tym watku ale :

 

szukam samochodu bezawaryjnego i ekonomicznego ( paliwo + serwis )

 

pomyslalem o BWM - pewnie bedzie malo awaryjne - mniej niz jakies Clio, Megane,

 

pomyslalem diesel - pewnie bedzie stosunkowo malo palil - 8 - 9 l po miescie

( do gazu mam jakies watpliwosci, a kilometrow jakos duzo nei robie 10 - 15 tysiecy miasto/ trasa po 50 %)

 

stosunkowo taniego do 10 - 15 tysiecy złotych - zalezy czy bedzie warto

 

Chcialbym sie zapytac osob bardizej doswiadczonych czy moje przemyslenia sa sluszne ?

 

Czy do tej ceny E36 318TDS bedzie lepszym rozwiazanie niz jakies Golf, Corolla, jakies stare Audi, Corsa ( tutaj mozna stosunkowo mloda dostac )

 

Nie upieram sie przy BMW, ale pozornie spelnia wymagania.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
chyab przeczytalem wszytsko w tym watku ale :

 

szukam samochodu bezawaryjnego i ekonomicznego ( paliwo + serwis )

 

pomyslalem o BWM - pewnie bedzie malo awaryjne - mniej niz jakies Clio, Megane,

 

pomyslalem diesel - pewnie bedzie stosunkowo malo palil - 8 - 9 l po miescie

( do gazu mam jakies watpliwosci, a kilometrow jakos duzo nei robie 10 - 15 tysiecy miasto/ trasa po 50 %)

 

stosunkowo taniego do 10 - 15 tysiecy złotych - zalezy czy bedzie warto

 

Chcialbym sie zapytac osob bardizej doswiadczonych czy moje przemyslenia sa sluszne ?

 

Czy do tej ceny E36 318TDS bedzie lepszym rozwiazanie niz jakies Golf, Corolla, jakies stare Audi, Corsa ( tutaj mozna stosunkowo mloda dostac )

 

Nie upieram sie przy BMW, ale pozornie spelnia wymagania.

 

Pozdrawiam

 

Ja jednak kolege namawiam na zadbaną 320 z 6cylindrowym silnikiem i z sekwencyjnym wtryskiem gazu... Koszta podobne do TDSa a myśle, że ekonomia na lepszym poziomie... Chyba, że się ma dojścia do taniej ropki wtedy TDSik :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Hmmm - moim zdaniem porównywanie TDS do jakiegoś TDi jest tutaj nie na miejscu.

Sama kultura pracy w TDS jest znacznie wyższa niż "klekot" TDI (nie wspominając już klekotu pompowtryskiwaczy).

Ja miałem kiedyś przyjemność jeździć 524td (115KM) i pomimo słusznego przebiegu 370tys km auto chodziło nienagannie (spalanie ropy na poziomie 10L w miescie).

Jeśli brać pod uwagę to, że TDS jest jednostką ulepszoną z dołożoną chłodnicą powietrza doładowującego to moim zdaniem zadbany TDS to ciekawa propozycja.

 

Bardzo ładny dźwięk ( w porównaniu do stukania wszystkich TDI, SDI i innych wynalazków) o ile można mówić o doznaniach audio.

 

Także zadbany TDS to dobry TDS - a zupełnie inną sprawą jest dostanie takiego auta w Polsce, gdzie powszechnie znane jest tankowanie "szamba" do baku, oraz wymiany oleju jak już jest czarny jak sadza, lub jak zaczyna być go znacznie poniżej minimum.

 

Ja wolałbym zadbane 525TDS w E39 niż np VW passata z TDI w B5. Nie zapominajcie także, iż auta te były produkowane bodajże do 97' i nalezy je porównywać do aut z tamtej epoki.

 

Pzdr,

Opublikowano
A tak poważnie spotkaŁem czŁowieka, który przyjechaŁ do warsztatu 318tds i pytaŁ czy 9 litrów ON na 100km w mieście to dobry wynik. Ręce opadają. Moja benzyna w tych samych warunkach pali 9-10 litrów. Jest cicha, szybsza i kulturalniejsza, a i awaria turbiny jej nie grozi.
JEZUS MARIA 330iX Ci tyle pali w mieście ?

kiedyś


E32 730

E36 318

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.