Skocz do zawartości

Jakie ruznice miedzy automatem a manulalem??


bejcaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy sa bardzo duze ruznice miedzy automatem a manulalem silnik 4L V8 286KM (np.BMW 5) czy to sa tylko ruznice na starcie niewielkie bo wiem ze do tych silnikow to tylko 6biegowa skrzynia jest bardzo nietypowa bo wiekszosc to automaty z takim motorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia automatyczna powoduje straty rzedu 20-25% mocy na kolach podczas gdy skrzynia manualna tylko 10-15%.

Automat rowniez wolniej zmienia biegi niz wiekszosc kierowcow jezdzacych ze skrzynia manualna. Rowniez przelozenia w skrzyni automatycznej sa zdecydowanie inne niz te w biegowym. Biegowe przelozenia skrzyni sa bardziej agresywne niz te w automacie.

 

Wyjatkiem jest tylko skrzynia SMG II ktora przewyzsza biegowa kultura pracy, komfortem jak i szybkoscia zmiany biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz...słuchaj.. automatyczna skrzynia wcale nie przełącza biegów tak wolno, ja bym powiedział że robi to szybciej niż większość kierowców. Przynajmniej w bmw biegi przełączane są płynnie i dosyć szybko... zawsze mozesz przełączyć na "S"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim samochodzie, ale różnice nie są zbyt duże. Np. w E38, prędkość max. jest taka sama (ogr. elektronicznie) - 250km/h

Przyspieszenie aut./manual :

0-50 - 2.8/2.5s

0-80 - 5.0/4.8s

0-100 - 7.0/6.6

0-120 - 9.4/9.1

1km za startu stojącego - 27.1/26.5s

Czyli różnice są naprawdę niewielkie.

Potwierdzam to co mówi JELITO - zmiana biegow w automacie jest wykonywana szybciej niż to potrafi zrobić 90-95% kierowców.

Jedynie automat ma dłuższą reakcję na np. redukcję, bo my wiemy kiedy chcemy np. mocniej przyspieszyć, a automat musi to chwilkę "wydedukować".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w przypadku podwójnego kickdownu to na prawde mozna sie szybko i bezstresowo zebrac wyprzedzajac tira. A stojac w korkach lub manewrujac z przyczepa to automat jest bardzo wygodny. Bylem zacieklym wrogiem automatow, bo znalem 3 biegowki z golfa, MB 123 itp. A le w BMW to juz inna bajka. Przez jakis czas jezdzilem ronolegle e-23 w manualu i e-32 w automacie. I automat nie powodowal wolniejszej jazdy. Za to jak spokojnie na E, i jak szybko na S, jak wygodnie po sniegu na * (zimowy tryb ma fajne opcje - np bieg bezposredni, do wygrzebywania sie ze sniegu i blota. Super sprawa! No i jest jeszcze blokada nizszych biegow. Czasem na miasto blokowalem 4 i 5 i wtedy mozna sie bylo niezle poscigac z tramwajami. Ale juz z tego wroslem.

 

Inna sprawa jest awaryjnosc skrzyn automatycznych. Bylo o tym juz tu sporo, wiec poszukaj.

 

Za manualem przemawia poczucie twardszego przyspieszania, i raczej subiektywne poczucie wiekszej mocy. No i ma sens jezeli chcesz sobie potrenowac na prawde sportowa jazde, w dryftachm na pylonach slalomy itp. Tylko czy dla tych kilku dziesiatych sekund warto sie meczyc w codziennej jezdzie?

 

Pozdro

(OO=[][]=OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał do wyboru automata a manuala (obecnie posiadam manuala) nie zastanawiał bym się ani sekundy - tyko automata wybieram od strzału. Jeździłem wcześniej na utomacie przez kilka lat i wiem co to jest, potem miałem razem z obecną dwa manuale i dochodzę do wniosku ze nie ma jak AUTMOMAT

To jest moje jakże subiektywne odczucie, prawda??? (p.s. do zwolenników manualii :twisted2: :twisted2: :twisted2:)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz...słuchaj.. automatyczna skrzynia wcale nie przełącza biegów tak wolno, ja bym powiedział że robi to szybciej niż większość kierowców. Przynajmniej w bmw biegi przełączane są płynnie i dosyć szybko... zawsze mozesz przełączyć na "S"

 

Przelaczenie na "S" nic nie daje. Niby to sportowe ustawienie powoduje tylko ze biegi na wyzsze przelaczane sa na wyzszych obrotach. Podobnie dzieje sie w przypadku redukcji, czyli dzieki S dysponujemy wieksza moca i momentem obrotowym na poszczegolnych biegach. Szybkosc przelaczania zostaje taka sama. Porownujac automat BMW do automata np hondy oczywiscie mozna miec wrazenie ze automat jest naprawde szybki, w porownaniu jednak z biegowym czas jest stosunkowo bardzo duzy. Mozna nieznacznie przyspieszyc o pare milisekund przelacznaie biegow po np zainstalowaniu oprogramowania skrzyni Dinan-a.

 

Moje porownania dotycza oczywiscie skrzyni steptronic, nie wspominam oczywiscie o zwyklym automacie ktorego czas zmieniania biegow i kultura pracy sa jeszcze gorsze niz steptronic-a

Aby upewnic sie ze fakycznie jest tak jak pisze proponuje poszukac informacji z innych zrodel. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim samochodzie, ale różnice nie są zbyt duże. Np. w E38, prędkość max. jest taka sama (ogr. elektronicznie) - 250km/h

Przyspieszenie aut./manual :

0-50 - 2.8/2.5s

0-80 - 5.0/4.8s

0-100 - 7.0/6.6

0-120 - 9.4/9.1

1km za startu stojącego - 27.1/26.5s

Czyli różnice są naprawdę niewielkie.

Potwierdzam to co mówi JELITO - zmiana biegow w automacie jest wykonywana szybciej niż to potrafi zrobić 90-95% kierowców.

Jedynie automat ma dłuższą reakcję na np. redukcję, bo my wiemy kiedy chcemy np. mocniej przyspieszyć, a automat musi to chwilkę "wydedukować".

 

Tak roznice sa faktycznie niewielkie. Zastanawiales sie dlaczego?

Aby automat byl bardziej konkurencyjny z manualem, BMW tak zestopniowalo skrzynie automatyczna aby faktycznie czasy te byly bardzo bliskie. Przelozenia tylnego mostu sa rowniez inne, aby bardziej zblizyc przyspieszenia automata do biegowki. Dzieki temu predkosc maksymalna automata jest nizsza od predkosci maksymalnej biegowki jak rowniez czasy np 80-120 lub 100-150 sa zdecydowanie na niekorzysc automata.

 

Co do reakcji na redukcje pod pedalem gazu znajduje sie przycisk "kick-down" ktory przy wdepnieciu gazu do konca spowoduje zmiane biegu w automacie na najnizszy mozliwy z zachowaniem bezpiecznych obrotow dla silnika.

 

Tak jak pisalem w poprzednich postach automat pod wzgledem dynamiki, czasow zmiany biegow jest ZDECYDOWANIE gorszy od manuala.

Na dowod mojej tezy proponuje poszukac informacji na ten temat na necie. :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak roznice sa faktycznie niewielkie. Zastanawiales sie dlaczego?

Aby automat byl bardziej konkurencyjny z manualem, BMW tak zestopniowalo skrzynie automatyczna aby faktycznie czasy te byly bardzo bliskie. Przelozenia tylnego mostu sa rowniez inne, aby bardziej zblizyc przyspieszenia automata do biegowki. Dzieki temu predkosc maksymalna automata jest nizsza od predkosci maksymalnej biegowki jak rowniez czasy np 80-120 lub 100-150 sa zdecydowanie na niekorzysc automata.

 

Co do reakcji na redukcje pod pedalem gazu znajduje sie przycisk "kick-down" ktory przy wdepnieciu gazu do konca spowoduje zmiane biegu w automacie na najnizszy mozliwy z zachowaniem bezpiecznych obrotow dla silnika.

 

Tak jak pisalem w poprzednich postach automat pod wzgledem dynamiki, czasow zmiany biegow jest ZDECYDOWANIE gorszy od manuala.

Na dowod mojej tezy proponuje poszukac informacji na ten temat na necie. :search:

No faktycznie zestopniowanie jest inne i prędkość maksymalna jest naprawdę zupenie inna - w automacie od 0-2% niższa - to jest naprawdę duża różnica ... ;)

Co do zestopniowania skrzyni biegów - już to widzę, jak specjalnie źle zestopniowali skrzynie, aby wyniki były zbliżone ... ;)

Dlaczego różnica jest taka mała - wiem, bo automat na tyle szybko przełącza biegi, że nie traci na tym, a przede wszystkim podczas przełączania zyskuje bardzo dużo względem manuala, dlatego, że nadal przenosi moment i nadal przyspiesza. Jego strata jest największa, ponieważ ma straty na poślizgu przekładni hydrokinetycznej.

Ale dajmy spokój ... do jazdy sportowej oczywiście, że "lepszy" jest manual, a szczególnie przyjemniejszy, a bardziej "luksusowy" jest automat ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
A jakie czasy uzyskujeautomat jeśli pracuje w trybie manualny - tzn. jak wygląda porównanie automat tryb manualny/skrzynia manualna?

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowniez mam automata i potwierdze ze na pewno w automacie szybciej sie biegi zmieniaja niz w manualu (sa oczywiscie wyjadki, kierowcy rajdowi i tego typu ludzie moze by szybciej potrafili zmieniac w manualach) ale generalnie jak startuje z krzyzowki to jestem juz daleko w polu na 3 biegu zanim gosciu w manualu sobie troche poszufluje biegami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.