Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jako, że w mojej betce brakowało od czasu zakupu auta oryginalnego mocowania na chłodnicy postanowiłem go zamówić :) mam już go ale nie wiem czy dobrze go założę w ten sposób:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images24.fotosik.pl/185/94b4706eeec6a51a.jpg

Czerwone kreski pokazują poprzeczny wygląd chłodnicy, a zielone to element karoserii, który przylega do chłodnicy - mam nadzieje, że wszyscy łapią o co mi chodzi :D - niestety w ten sposób bardzo ciężko jest to założyć i dlatego nie wiem czy dobrze robie? może mi ktoś podpowiedzieć jak mam to zaczepić? nie wiem po co są też te ząbki u góry w tym plastiku...

Kupiłem również uszczelkę, którą widać na obrazku niżej - numer 13, zamówiłem jedną ale dostałem dwie :) Jak wygląda sprawa tej uszczelki u Was? Potrzebne są dwie czy przy wydawaniu ktoś z BMW się pomylił?

http://images32.fotosik.pl/194/cfe03f73d1a516aa.jpg

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Wygląda na to, że trzeba to jednak grzecznie poprosić (może mocno docisnąć), żeby wygięło się mocniej – we właściwej pozycji ząbki "zazębiają" się – chyba dla przeciwdziałania efektu powrotnego.

 

Poza tym – od góry zaczepu jest otwór - sprawdź czy nie pełni jakiejś roli przy zdejmowaniu/zakładaniu ???

 

Zgaduję, bo jeszcze nie miałem powodu, żeby bawić się przy zaczepach, ale w tym roku raczej będę musiał, bo chcę kupić nową chłodnicę.

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Dostałeś dwie uszczelki bo przy chłodnicy są dwie, po jednej na każdą strone.

Mocowania zakłada się właśnie w ten sposób jak narysowałeś tylko wsadz między ząbki coś cienkiego i płaskiego albo odchyl delikatnie górne żeby przy dociskaniu uchwytu nie zazębiały się i jak uchwyt złapie wzmocnienie to zwolnij ząbki.

Opublikowano
próbowałem to nawet bardzo mocno dociskać ale nie wchodziło, spróbuje jutro - najwyżej połamie to....
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Żeby uchwyt zapiąć trzeba mocno nacisnąć go , jeśli dalej będzie stawiał opór to sprawdz czy przypadkiem nie masz podgientego do dołu pasa przedniego, jest wykonany z cienkiej blachy i łatwo można go zdeformować
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź, czy ten otwór na górze zaczepu nie służy do jakiegoś podważenia ułatwiającego wygięcie – np. włożonym płaskim śrubokrętem ? Gdybam tylko, bo teraz już nie chcę budzić autka w garażu, dlatego jedynie sięgam do wyobraźni.

Pozdr.

 

P.S.

Oczywiście nie rób nic czego nie jesteś pewien - połamać zaczep to nic takiego, ale szkoda zarysować nadwozie.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Poza tym – od góry zaczepu jest otwór - sprawdź czy nie pełni jakiejś roli przy zdejmowaniu/zakładaniu ???

 

Otwór jest właśnie po to aby przy zdejmowaniu/zakładaniu włożyć cienki przedmiot i podważyć górne ząbki. Jeżeli tego nie zrogisz to połamiesz uchwyt a nie zdejmiesz/założysz go

Opublikowano
aha - czyli potwierdzają się moje podejrzenia :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

właśnie wróciłem z pracy i idę to sprawdzić. Dzięki za pomoc, wieczorem postaram się napisać jak mi poszło

pozdrawiam

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Cześć,

 

Miałem tak samo jak Ty.

Auto nie miało tych zaczepów więc je kupiłem + uszczelki.

Przez dziurkę w zaczepie tak jak Pisza koledzy wsadzasz jakiś śrubokręt i wciskasz aż zaznaczony na zielono haczyk zaskoczy o karoserię, a w dziurkę w chłodnicy wciskasz gumkę.

Ja musiałem użyć takiej siły, że też myślałem, iż wyrwę chłodnice z auta, albo coś połamię, ale weszło…., niestety tylko od strony pasażera.

Od strony zbiorniczka wyrównawczego za nic w świecie nie chciało tak się wygiąć, aby zaskoczyć, tak jakby chłodnica była o 5milimetrów za wysoko.

 

Pytanie do pozostałych. Czy chłodnica z dołu ma jakieś regulowane zaczepy (wyżej/niżej) np. e elementy nr. 6 i 7, bo mam wrażenie, że jakbym ją ciut obniżył, to dałoby się zamocować zaczep.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

właśnie tak zrobiłem i weszło jak w masło :)

na tych podstawkach (7 i 6) nic nie wyregulujesz, ale może spróbuj przyciąć lekko tą gumę co po obu stronach się zakłada przy chłodnicy - numer 8 - innego rozwiązania nie widzę

pozdrawiam

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.