Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam u siebie taki problem. juz na wstępie napisze ze bema to 525tds ;)

Problem dotyczy "grzania się", mianowicie:

Autko przy całkowicie spokojnej jeździe utrzymuje ladnie 90"C:), problemy zaczynają się gdy silnik dostaje obciążenia np:

-dłuższa jazda pod górke

-jazda powyżej 160km/h

-ostatnio zaobserwowalem że na postoju jak załącze klime to temperatura też gwałtownie wzrasta:/ , sprawdziłem i nie włancza mi się wentylator klimy.

I teraz Pytanie. Czy ten wentylator wspomaga układ chłodzenia, czy może być odpowiedzialny za pozostałe przypadki(górka, i prędkość)??.

No i jeżeli macie jakieś inne pomysły co może być odpowiedzialne za tą temp. to z góry dzieki;)

Opublikowano
tak ten wentyl wspomaga układ chłodzenia. Nie masz go zapowietrzonego ? Nie jest jeszcze za gorąco więc i tak twoja bawarka nie powinna się grzać do tego stopnia.
Opublikowano
a w 525tds układ nie odpowietrza sie "sam" ??? wczesniej mialem 520 i przy zbiorniku wyrownawczym byl "zaworek" do odpowietrzania, tutaj tego nie mam, i syszalem ze one sie same odpowietrzaja:/
Opublikowano
nie znam TDS ów, ale może być tak iż powstała jakaś nieszczelność i układ zapowietrza się na bierząco. Rozumiem, że stan płynu się nie zmniejsza ?
Opublikowano
dokladnie, plynu jest caly czas tyle samo, co dziwne to na komputerze wyswietla mi caly czas ze jest niski poziom plynu... tylko ze jego jest prawei caly zbiornik ;) (ale to chyba kwestia czujnika jakiegos, i chyba nie ma to wplywu na grzanie sie bumy) :)
Opublikowano
dokladnie, plynu jest caly czas tyle samo, co dziwne to na komputerze wyswietla mi caly czas ze jest niski poziom plynu... tylko ze jego jest prawei caly zbiornik ;) (ale to chyba kwestia czujnika jakiegos, i chyba nie ma to wplywu na grzanie sie bumy) :)

 

sprawdz stan plynu na zimnym silniku odkrecajac korek a nie przez plastyk...wentylator musi byc sprawny :shock:

Opublikowano
no odkręcam korek na zimnym silniku, i widze ze w zbiorniczku jest plyn... :/
Opublikowano

Witam. Po pierwsze masz czujnik w chłodnicy po lewej jej stronie (patrząc po otwarciu maski na chłodnicę) Wchodzi do niego trzy kable. Jest tam masa (jak dobrze pamiętam środkowy kabel) Pierwszy od lewej to pierwszy bieg wentylatora Pierwszy od prawej to bieg trzeci wentylatora) Zdejmij kostkę weż kawałek kabla i zewrzyj masę raz z jednym raz z drugim przewodem. Powinien wentylator wystartować (o ile jest sprawny) Jak wystartuje tylko na jednym przewodzie z bardzo dużą prędkością to oznacza że załączył się bieg trzeci maksymalny. Jak załączy sie wolno to masz bieg pierwszy. Drugiego tam nie znajdziesz bo jest on odpowiedzialny za studzenie czynnika w chłodnicy klimy. Drugi załącza się po włączeniu klimy i znacznym wzroście ciśnienia w układzie klimatyzacji. Jeśli w kości znajdziesz oba biegi to wychodziło by na uszkodzony czujnik (ten w chłodnicy lub poprostu za niska temperatura chłodnicy) Jeśłi załączy się tylko bieg najszybszy trzeci oznacza uszkodzenie oprów biegu pierwszego. Znajdują sie pod osłoną i wiatrakiem od czoła chłodnicy. Są widoczne z zewnątrz. Jest tam dwa opory od biegu 1 jeden i od biegu 2 drugi. Często opór biegu pierwszego jest uszkodzony. Jeśli natomiast wentylator nie ruszy na biegu trzecim najszybszym to jest albo wywalony bezpiecznik głuwny od wentylatora albo uszkodzony wentylator. W razie pytań pisz. Pozdrawiam

 

Oczywiście dotyczy to modelu E39. Wzoruję sie na swoim z roku 98. W starszych modelach było troszke inaczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.