Skocz do zawartości

zmiana wydechu E39 523i.... operacja podkreślenia dźwięku ;)


karolass

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

PANOWIE.... wpisałem na YOUTUBE 523i i uslyszalem kilka ladnych dzwiekow tego modelu, jedni mają jakies wydechy chyba firmy EISENMANN czy cos, inni znowu jakis czterorurowy..... nie wiem dokladnie czy dobrze pisze, orientuje sie ktos w tych wydechach?? Własnie o taką przeróbke mi chodziło, o taki dźwięk w moim 523i

 

załączam linki

 

 

ten drugi jest z 528 ale jakbym mial taki dzwiek to bym byl w 100% zadowolony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja chciałbym jeszcze wspomnieć o jednej sprawie-kolektorze ssącym-to on ma duże znaczenie dla dźwięku silnika (szczególnie w środku).

Kolega miał wcześniej 525i i co prawda nie miał kata(katów) ale głos silnika był super i aż się silnik prosił o ciągnięcie do odcinki a u mnie w 528i jest fajnie ale jak już jest pow.5000 to już nie ma tego co w 525.NIe powiem, że jest źle ale to już nie to samo. Mam zamiar za jakiś czas założyć kolektor ssący od 525 i wtedy liczę na poprawę dźwięku i oczywiście przyrost kilkunastu kucyków... :D. Dodam, że w poprzednim aucie -nissanie primerce2.0 założyłem sobie filtr knn na zimnym dolocie z nadkola i jak przekraczałem 4000 obr to uśmiech zawsze witał na majej gębie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załozenie kolektora ssącego od 525i nic ci nie da jeśli chodzi o przyrost mocy, jesli tak to modyfikacja wszystkiego, dolot uklad wydechowy, było na forum o tym. Moim zdaniem nie warto poprawiać abryki, jak ktos lubi jak mu buczy niech wytnie katy albo przesiądzie sie na stuningowanego golfa III 1.6 z rura wydechową jak w ciężarówce, jesli kogos obraziłęm przepraszam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Panowie, mam kilka pytań odnośnie wydechu w 523i ... w tym miesiącu mam zamiar ogarnąć swój więc proszę kilka rad

 

Z góry pisze że nie mam zamiaru nic tuningować tylko na razie chcę naprawić, aktualnie mam wycięte katy, z tyłu jest lekki przedmuch, widząc ceny innych kompletnych wydechów nie ma co tego już naprawiać

 

Co radzicie ?

 

Kupić wydech od 528 ? Jeżeli tak co co zrobić z katami ? Mogą już być zużyte przecież,wstawić w ich miejsce jakieś tłumiki środkowe ? Lub strumienice ?

 

czy

 

od 523i przed liftem czy po lifcie ? Wydech 523i po lifcie wygląda inaczej niż przed liftem ... ale myślę że będzie pasował tylko trzeba by zaspawać otwory po sondach tak jak i w wydechu z 528 ... i tak jak wyżej, co z katami ??

 

Chcę ogarnąć ten wydech bo nie mogę wytrzymać dźwięku mojego silnika przy 3k obr , w miejscu kata jest wspawana jakaś pusta puszka, i strasznie brzęczy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czytamy ze zrozumieniem !!! Nigdzie nie pisałem nic o tuningu czyli nie mam zamiaru zmieniać tłumika po to aby "zwiększyć moc" tylko chciałbym aby było wszystko jak najbliżej oryginału, wiem że wydech z 528 pasuje,stąd moja sugestia i dlatego pytam co byłoby najlepszym wyjściem... same wydechy nie są bardzo drogie, tylko że nie wiem co zrobić z ich katalizatorami, bo na bank będą do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mówisz że trzeba przerobić mocowania to znaczy że nie pasuje ;) ja na twoim miejscu bym szukał kompletnego wydechu z katami od 523 u kogos kto da ci gwarancje rozruchową i jeżeli chodzi o sprawność katalizatorów to sprawdzisz to na analizatorze spalin.Jak będą złe to oddasz i szukasz dalej.Moge ci podać nr do kolesia który ma duuużo anglików na częsci i jest bardzo konkretnym sprzedającym z którym można sie super dogadać,więc jeżeli bedzie miał to co sie interesuje bankowo sie ugadacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mówisz że trzeba przerobić mocowania to znaczy że nie pasuje ;) ja na twoim miejscu bym szukał kompletnego wydechu z katami od 523 u kogos kto da ci gwarancje rozruchową i jeżeli chodzi o sprawność katalizatorów to sprawdzisz to na analizatorze spalin.Jak będą złe to oddasz i szukasz dalej.Moge ci podać nr do kolesia który ma duuużo anglików na częsci i jest bardzo konkretnym sprzedającym z którym można sie super dogadać,więc jeżeli bedzie miał to co sie interesuje bankowo sie ugadacie.

 

Na forum http://www.bmw5er.pl jest koleś o niku anglik, możesz masz jego nr właśnie ... jestem z nim w kontakcie

 

Co do przerabiania to wystarczy zaspawać otwory po sondach to jest żadna przeróbka

 

Mówisz że można sprawdzić na analizatorze ok, ale montaż, ewentualny demontaż wysyłka itd... kto mi za to odda kasę ?? Poza tym jeżeli zamawiałbym z neta to nie obejdzie się bez pocięcia go na 3 częsci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.