Skocz do zawartości

Tuleje wachacza przedniego


michalADM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Koledzy, może za mało byłem cierpliwy przy "wyszukiwajce" - wybaczcie prosze....

 

Chodzi mi o tuleje wachacza przedniego...jaki dopuszczalny luz powinien być na tych tulejach?....ostatnio zauważyłem, że wachacz dosyć swobodnie się w nich porusza. Nie widać uszkodzenia elementu gumowego. dodatkowo samochód troszkę za bardzo pływa przy jeździe po nierównych drogach. Może wogóle ktoś by Mi powiedział jakie są pierwsze objawy zużycia tego elementu...?

 

 

Dzieki i pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze na podnośniku nie sprawdzisz luzu na tulei ponieważ jest napięta i luz jest nie wyczuwalny. Miałem ten problem ze swoją e46 jak założyłem felgi 18 z oponami 225/40 auto pływało po drodze wymieniłem tuleję na wzmocnione firmy Mayla są dostępne na allegro i teraz wszystko jest ok.

Ale dopiszczalny luz na tulei to jakieś 3-4 mm na samej tulei. Przed kupnem upewnij się jaki masz rozmiar zewnętrzny tulei bo są 2 rodzaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , bardzo dziękuje za porady....niby e46 ma prostą konstrukcje zawiechy przedniej, ale jak coś jest nie tak to ciężko samemu namierzyć problem......

Przy wymianie chyba będę brał pod uwagę właśnie wzmocnione tuleje mayle. Joke12, jęsli mówisz , że można to napisz jaki masz na to sposób....

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem ten problem ze swoją e46 jak założyłem felgi 18 z oponami 225/40 auto pływało po drodze wymieniłem tuleję na wzmocnione firmy Mayla są dostępne na allegro i teraz wszystko jest ok.

Ile dałeś za te tuleje?

Ja kupiłem oryginały od Mpowera. (są zalane całkowicie gumą), sciąłem to dodatkowe mocowanie wystające w Mpowerach i mam wieczne tuleje.

Zapłaciłem 300pln za obie tuleje od empałera.

Wojtek

Brot Mit Wurst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oryginalny wachacz w modelu e46 ma wymienny sworzen? Czy jako czesc zamienna wachacz wystepuje w całości?

Objaw u mnie to przy skreci coś rzezi w lewym kole, to może być sworzeń?

W serwisie twierdzą, że wachacz wstepuje w całości - pewna hutrownia i pewien mechanik twierdzi, że pasują sworznie z modelu e36. Gdzie jest racja?

http://www.moto.allegro.pl/item345521789_sworzen_dolny_wahacza_bmw_e46_z4_oryg_srodkowy.html

aukcja dotyczy sworznia wachacza tylko i wyłącznie firmy Mayle czy mozna to wpasowac w oryginalny wachacz?

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oryginalny wachacz w modelu e46 ma wymienny sworzen? Czy jako czesc zamienna wachacz wystepuje w całości?

Objaw u mnie to przy skreci coś rzezi w lewym kole, to może być sworzeń?

W serwisie twierdzą, że wąchacz wstepuje w całości - pewna hutrownia i pewien mechanik twierdzi, że pasują sworznie z modelu e36. Gdzie jest racja?

http://www.moto.allegro.pl/item345521789_sworzen_dolny_wahacza_bmw_e46_z4_oryg_srodkowy.html

aukcja dotyczy sworznia wachacza tylko i wyłącznie firmy Mayle czy mozna to wpasowac w oryginalny wachacz?

 

Wahacz występuje w całości, ten z aukcji jest do wahacza Mayle, tak jak napisałeś, ponieważ w wahaczach Mayle sworznie są wymienne.

Ktoś kiedyś pisał na forum,że jacyś magicy wyciągali sworzeń z oryginalnego wahacza i wkładali właśnie od e36. Ostatnio wymieniałem właśnie wahacze, i nie wyobrażam sobie, że ktoś brał się za demontaż wprasowanego sworznia.

Pyzatym sworzeń tak jak widać na aukcji 90zl wahacz ok 150zl. Mayle 350zl, ale następnym razem wymienia sie wyłącznie sworznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś z Was wymieniał Sam te tuleje wahacza? pytam ponieważ zastanawiam się czy jest możliwość wymiany tulei bez konieczności wyciągania wahacza?Czy jednak trzeba wyciągnąć wahacz?proszę o radę :)
WIELE SERC, JEDNO BICIE, BMW PONAD ŻYCIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ytam ponieważ zastanawiam się czy jest możliwość wymiany tulei bez konieczności wyciągania wahacza?Czy jednak trzeba wyciągnąć wahacz?

 

Ale ściągniecie całego wahacza to tylko 2 dodatkowe śruby na sworzniach odkręcasz. Poza tym na nieściągniętym wahaczu trudno będzie ci tak operować żeby ściągnąć tuleję..

Wojtek

Brot Mit Wurst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę odświerze temat....

Dzisiaj wymieniałem łączniki stabilizatora i przy okazji sprawdziłem tuleje...z tuleji po stronie lewej wycieka olej....czyli do wymiany :(

Zastanawiam się czy dam sam radę to zrobić - przejrzałem sobie TISa i wygląda to na dosyć prostą operację....bez zdejmowania wachacza - trzeba mieć tylko ściągacz uniwersalny.

Zastanawiam się też czy kupić orginały , czy mayle zapodać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę odświerze temat....

Dzisiaj wymieniałem łączniki stabilizatora i przy okazji sprawdziłem tuleje...z tuleji po stronie lewej wycieka olej....czyli do wymiany :(

Zastanawiam się czy dam sam radę to zrobić - przejrzałem sobie TISa i wygląda to na dosyć prostą operację....bez zdejmowania wachacza - trzeba mieć tylko ściągacz uniwersalny.

Zastanawiam się też czy kupić orginały , czy mayle zapodać....

 

meyle wzmocnione sa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.