Skocz do zawartości

niskie zawieszenie


steedy

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,

od kilku dni mam moje BMW i mam następujący problem. Wydaje mi się, że ktoś obniżył zawieszenie, bo seryjnie ona była na pewno wyższa. Do tego ma alusy 17 calowe przez co między nadkolem a oponą zostało jakieś 1,5 cm. Mam problem, żeby przejechać przez jakikolwiek próg w mieście. Wystarczy nawet że jest trochę nierówna droga albo jakiś uskok a zdarza się że lekko przytrze ogranicznikami albo nawet podwoziem przy większej prędkości. Krótko mówiąc, jest to zbyt uciążliwe, a nie chce żeby to był samochód na tor wyścigowy tylko do jeżdżenia po polskich drogach również :P Czy wie ktoś co zrobić żeby go podwyższyć ? Co trzeba zrobić u mechanika ? Inne amorki czy co ?? Pomóżcie koledzy :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie jest bardzo twarde, samochód świetnie trzyma się drogi kiedy jest dobra nawierzchnia, co u nas nie zdarza się często jak wiadomo. Ale jest mało miejsca między oponami a nadkolem, jakieś 1,5 cm, więc ja nie wiem co tam są za amortyzatory, może w ogóle nie ma, ale to chyba niemożliwe co ? :roll: Jeżeli chodzi o sprawdzenie jakie zawieszenie, to będzie problem bo muszę pojechać do jakiegoś lepszego mechanika, żeby przy podnoszeniu mi nie poniszczył czegoś, mojemu znajomemu kiedyś listwę boczną uszkodził mechanik (nie wiem jakim cudem). Ja wiem, że to jest zawieszenie 80/60 ale te liczby mi niewiele mówią... Co to znaczy ?

 

p.s. no i zawieszenie m-technic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80/60 oznacza że obniżają o 80mm z przodu i 60mm z tyłu. Przy takim zawieszeniu już muszą być amortyzatory sportowe i o krótszym skoku. M technik to to napewno nie jest bo m tech obniża o około 20 mm. No ale takie zawieszenie jak masz to już ładna ale nie praktyczna gleba :) Jakie zawieszenie chcesz mieć teraz? Standardowe czy lekko obniżone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie ta becia ma cały pakiet m, ale być może masz rację, i komuś to nie wystarczyło i jeszcze bardziej obniżył, mimo, że był m-technic. Chciałbym, żeby był obniżony, ale nie aż tak, nie wiem jakie są standardowe układy obniżenia przodu/tyłu, jak obniżacie samochody ? ale 80/60 to za dużo jak na drogi po których jeżdżę.. to co teraz najlepiej zrobić ? jechać sprawdzić do mechanika co on tam ma za cuda w tym zawieszeniu zrobione ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupiłeś tą E36 z Bydgoszczy to lepiej ją dokładnie przejrzyj, bo łatwego życia nie miała :D A co do zawieszenia, to -80 to totalna porażka. -60 już jest hard core, a kłaść -80 i jezdzić po Bydgoszczy to trzeba być kamikaze. Zmieniaj na - 40 GÓRA !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przejrzę na pewno.. ja przed kupnem zdawałem sobie sprawę, że będę musiał w nią coś włożyć ;)

 

 

Mysle ze -30/20 byłoby niezłym rozwiazaniem bez wymiany amorow, znacznie podniosło by przod, a o to tu chodzi. Mozesz tez kupic gwintowane zawieszenie i po problemie :twisted:

 

a to -30/20 w jaki sposób zrobić ? inne sprężyny czy jak ? To znaczy, że mam tył jeszcze obniżyć o 20 mm ? przecież i tak już jest 60 :? Chyba, że ten minus się odnosi do obydwu osi :roll:

 

słabo na tym zdjęciu widać jak niski jest samochód, ale wklejam bo na razie lepszego nie mam:

 

http://img399.imageshack.us/img399/7854/c45422401qk6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przejrzę na pewno.. ja przed kupnem zdawałem sobie sprawę, że będę musiał w nią coś włożyć ;)

 

 

Mysle ze -30/20 byłoby niezłym rozwiazaniem bez wymiany amorow, znacznie podniosło by przod, a o to tu chodzi. Mozesz tez kupic gwintowane zawieszenie i po problemie :twisted:

 

a to -30/20 w jaki sposób zrobić ? inne sprężyny czy jak ? To znaczy, że mam tył jeszcze obniżyć o 20 mm ? przecież i tak już jest 60 :? Chyba, że ten minus się odnosi do obydwu osi :roll:

 

słabo na tym zdjęciu widać jak niski jest samochód, ale wklejam bo na razie lepszego nie mam:

 

http://img399.imageshack.us/img399/7854/c45422401qk6.jpg

 

Cześć !

 

-20 i -30 odnosi się do stanu fabrycznego ale z tego co widze, przód masz obniżony, a tył raczej albo w ogóle albo lekko. Napewno nie -60 :) Sprawdź jakie masz amortyzatory, jak jakies dobre, to wymienisz sprężyny i będzie ok. Jak masz seryjne amorki, i chodziły na sprężynie -80 to pewnie niewiele z nich zostało.

 

Ps. Jeśli możesz to napisz mi na PW ile dałeś za ten samochód, bo jak ja go chciałem kupić to gość był nieugięty, a cena było mocno zawyżona jak na ten stan, który mi opisałes na PW. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory są jakieś dobre, bo czuć podczas jazdy że wszystko jest ok, świetnie się trzyma drogi, nic nie stuka, nie puka, tyle że za nisko przód.. ale to wszystko powiem dokładnie jak sprawdzę na kanale. A jak to odczytać ze sprężyn i amorów co to jest dokładnie ? Jakiś numer seryjny będzie tak ? :roll:

 

a ewentualnie co myślicie o takim zestawie ?

http://www.allegro.pl/item331494416_bmw_e_36_zawieszenie_gwintowane_nowe_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którymś zwoju sprężyny powinieneś mieć oznaczenia producenta z numerem fabrycznym. Po tych numerach można dojść jakie to są sprężyny. A co do amortyzatorów to sportowe amortyzatory zazwyczaj mają jakiś kolor a standard przeważnie jest czarny. Na amortyzatorach też masz wybite oznaczenia producenta ale raczej ciężko Ci będzie zobaczyć bez zdejmowania koła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.