Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich,

od kilku dni mam moje BMW i mam następujący problem. Wydaje mi się, że ktoś obniżył zawieszenie, bo seryjnie ona była na pewno wyższa. Do tego ma alusy 17 calowe przez co między nadkolem a oponą zostało jakieś 1,5 cm. Mam problem, żeby przejechać przez jakikolwiek próg w mieście. Wystarczy nawet że jest trochę nierówna droga albo jakiś uskok a zdarza się że lekko przytrze ogranicznikami albo nawet podwoziem przy większej prędkości. Krótko mówiąc, jest to zbyt uciążliwe, a nie chce żeby to był samochód na tor wyścigowy tylko do jeżdżenia po polskich drogach również :P Czy wie ktoś co zrobić żeby go podwyższyć ? Co trzeba zrobić u mechanika ? Inne amorki czy co ?? Pomóżcie koledzy :) pozdrawiam

Opublikowano
Wg mnie musisz zmienić sprężyny np na oryginalne lub nieco mniej obniżające. A co do amortyzatorów to nie wiadomo jakie masz bo możesz mieć np standardowe amortyzatory i niższe sprężyny. Zobacz jakie masz amortyzatory.
Opublikowano
Właśnie zastanawiam się, czy wystarczy wymiana sprężyn, czy nie będzie trzeba całego zawieszenia na inne wymienić..
Opublikowano

zawieszenie jest bardzo twarde, samochód świetnie trzyma się drogi kiedy jest dobra nawierzchnia, co u nas nie zdarza się często jak wiadomo. Ale jest mało miejsca między oponami a nadkolem, jakieś 1,5 cm, więc ja nie wiem co tam są za amortyzatory, może w ogóle nie ma, ale to chyba niemożliwe co ? :roll: Jeżeli chodzi o sprawdzenie jakie zawieszenie, to będzie problem bo muszę pojechać do jakiegoś lepszego mechanika, żeby przy podnoszeniu mi nie poniszczył czegoś, mojemu znajomemu kiedyś listwę boczną uszkodził mechanik (nie wiem jakim cudem). Ja wiem, że to jest zawieszenie 80/60 ale te liczby mi niewiele mówią... Co to znaczy ?

 

p.s. no i zawieszenie m-technic

Opublikowano
80/60 oznacza że obniżają o 80mm z przodu i 60mm z tyłu. Przy takim zawieszeniu już muszą być amortyzatory sportowe i o krótszym skoku. M technik to to napewno nie jest bo m tech obniża o około 20 mm. No ale takie zawieszenie jak masz to już ładna ale nie praktyczna gleba :) Jakie zawieszenie chcesz mieć teraz? Standardowe czy lekko obniżone?
Opublikowano
generalnie ta becia ma cały pakiet m, ale być może masz rację, i komuś to nie wystarczyło i jeszcze bardziej obniżył, mimo, że był m-technic. Chciałbym, żeby był obniżony, ale nie aż tak, nie wiem jakie są standardowe układy obniżenia przodu/tyłu, jak obniżacie samochody ? ale 80/60 to za dużo jak na drogi po których jeżdżę.. to co teraz najlepiej zrobić ? jechać sprawdzić do mechanika co on tam ma za cuda w tym zawieszeniu zrobione ?
Opublikowano
Mysle ze -30/20 byłoby niezłym rozwiazaniem bez wymiany amorow, znacznie podniosło by przod, a o to tu chodzi. Mozesz tez kupic gwintowane zawieszenie i po problemie :twisted:
Opublikowano
Jesli kupiłeś tą E36 z Bydgoszczy to lepiej ją dokładnie przejrzyj, bo łatwego życia nie miała :D A co do zawieszenia, to -80 to totalna porażka. -60 już jest hard core, a kłaść -80 i jezdzić po Bydgoszczy to trzeba być kamikaze. Zmieniaj na - 40 GÓRA !
Opublikowano

no przejrzę na pewno.. ja przed kupnem zdawałem sobie sprawę, że będę musiał w nią coś włożyć ;)

 

 

Mysle ze -30/20 byłoby niezłym rozwiazaniem bez wymiany amorow, znacznie podniosło by przod, a o to tu chodzi. Mozesz tez kupic gwintowane zawieszenie i po problemie :twisted:

 

a to -30/20 w jaki sposób zrobić ? inne sprężyny czy jak ? To znaczy, że mam tył jeszcze obniżyć o 20 mm ? przecież i tak już jest 60 :? Chyba, że ten minus się odnosi do obydwu osi :roll:

 

słabo na tym zdjęciu widać jak niski jest samochód, ale wklejam bo na razie lepszego nie mam:

 

http://img399.imageshack.us/img399/7854/c45422401qk6.jpg

Opublikowano
no przejrzę na pewno.. ja przed kupnem zdawałem sobie sprawę, że będę musiał w nią coś włożyć ;)

 

 

Mysle ze -30/20 byłoby niezłym rozwiazaniem bez wymiany amorow, znacznie podniosło by przod, a o to tu chodzi. Mozesz tez kupic gwintowane zawieszenie i po problemie :twisted:

 

a to -30/20 w jaki sposób zrobić ? inne sprężyny czy jak ? To znaczy, że mam tył jeszcze obniżyć o 20 mm ? przecież i tak już jest 60 :? Chyba, że ten minus się odnosi do obydwu osi :roll:

 

słabo na tym zdjęciu widać jak niski jest samochód, ale wklejam bo na razie lepszego nie mam:

 

http://img399.imageshack.us/img399/7854/c45422401qk6.jpg

 

Cześć !

 

-20 i -30 odnosi się do stanu fabrycznego ale z tego co widze, przód masz obniżony, a tył raczej albo w ogóle albo lekko. Napewno nie -60 :) Sprawdź jakie masz amortyzatory, jak jakies dobre, to wymienisz sprężyny i będzie ok. Jak masz seryjne amorki, i chodziły na sprężynie -80 to pewnie niewiele z nich zostało.

 

Ps. Jeśli możesz to napisz mi na PW ile dałeś za ten samochód, bo jak ja go chciałem kupić to gość był nieugięty, a cena było mocno zawyżona jak na ten stan, który mi opisałes na PW. Pozdrawiam

Opublikowano

Amortyzatory są jakieś dobre, bo czuć podczas jazdy że wszystko jest ok, świetnie się trzyma drogi, nic nie stuka, nie puka, tyle że za nisko przód.. ale to wszystko powiem dokładnie jak sprawdzę na kanale. A jak to odczytać ze sprężyn i amorów co to jest dokładnie ? Jakiś numer seryjny będzie tak ? :roll:

 

a ewentualnie co myślicie o takim zestawie ?

http://www.allegro.pl/item331494416_bmw_e_36_zawieszenie_gwintowane_nowe_.html

Opublikowano
Na którymś zwoju sprężyny powinieneś mieć oznaczenia producenta z numerem fabrycznym. Po tych numerach można dojść jakie to są sprężyny. A co do amortyzatorów to sportowe amortyzatory zazwyczaj mają jakiś kolor a standard przeważnie jest czarny. Na amortyzatorach też masz wybite oznaczenia producenta ale raczej ciężko Ci będzie zobaczyć bez zdejmowania koła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.