Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie a co może być gdy obroty falują na benzynie i gazie zanim wskazówka temp. nie wychyli się za niebieskie pole. Jak osiągnie właściwą temp. obroty falują jednak w minimalnym stopniu. Krokowy i przepływka działają, świece i kable wymienione. Jeszcze jedno jak odpalę rano i przejadę ok. 1km są trudności z odpaleniem, trzeba dłużej przytrzymać na rozruszniku. Pytanie- czy czujnik temp. płynu chłodzącego jest ten sam do sterowania i do wskazówki temp. na tablicy rozdz? Silnik 1.6/m43,sterowanie gazu AL-800.

Nadmienię tylko że zastosowałem się do większości sugestii, które znalazłem na forum typu czyszczenie przepływki, krokowca, badanie komputerowe itd.

><

Opublikowano
jak źle będzie wskazywał czujnik temperatury płynu chłodzącego... znaczy będzie przekłamanie to może to być przyczyną falowania... może też być winą układ zapłonowy... zaglądnij pod kopułkę... wilgoć ostatnio cały czas w koło nas :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

a jak często wymieniasz świece i kable wysokiego napięcia?

Może to pytanie jest dość naiwne, ale czasem wystarczy wymienić z pozoru dobre jeszcze świece i kable i auto wraca do normy.

Opublikowano
Miałem taki nr w renault - kable wymieniłem na nowe i zaczęło falować, no to dałem inne kable - innej marki i zrobiło sie dobrze.
Opublikowano

Witam

Długo mnie tu nie było. Dziękuję za podpowiedzi. Jednak jeśli chodzi o kopułkę to w M43/95r. ona nie występuje jest cewka a układ zapłonowy jest elektroniczny. Kable i świece wymieniałem rok temu jak zakładałem gaz tj.-12.000 km.

Jeśli chodzi o czujnik płynu to zapytam ponownie ;czy są dwa czujniki jeden do sterowania i drugi do wskazania temp na desce rozdzielczej no i gdzie go szukać. Pytam bo po rozgrzaniu temperatura na wskaźniku ładnie trzyma pion i ani ruszy. A spadek mocy skąd się bierze benzyna/gaz czyżby sonda?Komputer nic nie wywęszył i na dodatek spalanie jest jak do tej pory dobre.

Doradźcie co jeszcze mam sprawdzić gdzie zaglądnąć lub co wymienić.

POZDR

Opublikowano (edytowane)
to że źle pali jak przejedziesz 1km to normalne jeżeli masz instalacje mieszalnikową :mad2: przy zapalaniu dostaje wzbogaconą mieszankę bo zimny a ty mu jeszcze dokładasz niespalony gaz w kolektorze i ona sobie z tym nie radzi,są jakieś moduły co dopalają resztki gazu po zgaszeniu silnika ale czy warto :oops: Na niebieskim polu gaz będzie zawsze gorzej chodził bo zalecany czas przełączenia na gaz to ok 50 stopni :mad2:. Co do falowania to też jestem ciekawy bo mam przepływomierz z klapką i przy odpalaniu lubi zafalować tak 4 do 5 razy i potem spokój.Aha przed założeniem gazu było to samo :wink: Edytowane przez grzonsiu1
Opublikowano
ja tak miale m e30 ale to byla wina zapowietrzonego ukladu chlodzenia bo az caly parownik od gazu mi szronial!a kiedy auto troche sie rozgzralo to wszytko bylo ok!
Opublikowano
Mam dokładnie taką samą sytuację w E36, 1.9 benzyna 105 KM (chyba to M43). Natomiast nie mam gazu zamontowanego, więc tu chyba nie chodzi o instalację.
Opublikowano

Witam

Przed założeniem gazu wszystko było cacy. Po zamontowaniu też było pięknie, dopiero po 3-4 miesiącach pojawiły się te objawy. Jak wymieniałem olej zauważyłem przetartą izolację na kablu od sondy-Jak myślicie może to mieć jakiś wpływ na pracę, oczywiście przewód zaizolowałem. Druga sprawa gdzie szukać czujnika tego który steruje bo muszę go sprawdzić, chociaż jak byłem na kompie to nic nie wykazało.

Opublikowano
Jutro jadę na serwis, mają zobaczyć i mam nadzieję, że to tylko przepływomierz albo coś w miarę nieskomplikowanego. Jak mi zrobią to napiszę o co chodziło.
Opublikowano
Więc był walnięty przepływomierz i wymieniona na nową sonda lambda, którą wczesniej już 2 razy wymieniałem ale za każdym razem na używaną. Niestety wszystko na BMWowskich częściach ale grunt w tym, że działa jak złoto :D
Opublikowano

W takim przypadku musiałeś mieć zwiększone zużycie paliwa mam rację?

Powiedz jeszcze czy sondę wymieniałeś na uniwersalną czy na typową do danego modelu i ile kasy. Pytam bo mnie to pewnie też czeka, tylko wybiorę się jeszcze na kompa , tyle że do innego warsztatu, bo ten w którym byłem jakoś mnie przekonał że jest wszystko ok. No bo skąd te problemy!!

Opublikowano
W takim przypadku musiałeś mieć zwiększone zużycie paliwa mam rację?

 

Nie do końca, sondę samą miałem w porządku, w sensie działała, ale świeciła się lampka "check engine" i komputer ją odrzucał. Spalanie w normie, przy zepsutej sondzie będzie o dobre kilka litrów więcej, raczej rzadko jest tak, że zwiększa się o pół albo litr, ale specem nie jestem, mówię na podstawię własnych doświadczeń i tego co usłyszałem w warsztacie.

 

Powiedz jeszcze czy sondę wymieniałeś na uniwersalną czy na typową do danego modelu i ile kasy.

 

Sondę wcześniej wymieniałem na uniwersalną, potem na używaną z BMW, teraz mam nową, chyba już oryginalną do E36, koszt to 250 zł z robocizną. Przepływomierz też oryginał wyszedł 700 zł, pewnie można gdzieś kupić taniej i założyć samemu bo to nie problem, ale trzeba wiedzieć, że w tym tkwi problem. Ja nie miałem czasu się z tym walić.

 

Pytam bo mnie to pewnie też czeka, tylko wybiorę się jeszcze na kompa , tyle że do innego warsztatu, bo ten w którym byłem jakoś mnie przekonał że jest wszystko ok. No bo skąd te problemy!!

 

Słuchaj, mi też mówili, że wszystko jest okej, na kompie nie wyświetlały się żadne błędy, do tego stopnia, że nawet jak oddawałem teraz to Carsoft nic nie wykazywał, mimo ewidentnych problemów. Możesz powiedzieć, żeby sprawdzili to co u mnie, ale cholera wie czy to to samo, zależy też jakie mają oprogramowanie, bo mi też mówili, że ASO BMW ma oprogramowanie dedykowane do tego modelu i może więcej wykryć niż u nich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.