Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem po chiptuningu zrobiłem pomiar parametrów silnika

dynamicznie w czasie jazdy /automat/.

Wynik mocy potwierdza założony przyrost z 218 na 260, niestety moment

wynosi ok.500 Nm zamiast 580 Nm.

Czy to możliwe aby wzrosła tylko moc ?

Opublikowano
Napisz czym robiłeś pomiar. Miarodajne efekty można osiągnąć na hamowni obciążeniowej inne typy pomiaru mogą dać tylko przybliżone wyniki, zresztą sam tego doświadczasz. Co do niutona to ile auto miało w serii, kto robił program.
Opublikowano

Pomiar był robiony na hamowni trakcyjnej, poprostu w czasie jazdy.

Całość mieści się w małej walizce, jeśli ktoś nie widział wcześniej nie może mieć odniesienia. Jedyna taka w kraju.

Domyślam się, że male doświadczenie obsługi i może warunki na drodze

/mało miejsca na pomiar w szerokim zakresie prędkości/ spowodowało

taki wynik.

Pomiar będzie powtórzony.

Moje pytanie jest dokładnie takie " Jak się ma moc do momentu, czy jedno może rosnąć , a drugie nie ?" wydaj się to niemożliwe.

Pozdrawiam :hand:

Opublikowano
Moje pytanie jest dokładnie takie " Jak się ma moc do momentu, czy jedno może rosnąć , a drugie nie ?" wydaj się to niemożliwe.

Pozdrawiam :hand:

 

No w zasadzie nie może. Moc to (w wystarczającym przybliżeniu, opisane prostym wzorem matematycznym) zależność momentu i obrotów przy jakich on występuje. W szczególnym przypadku, gdy obroty maksymalnego momentu poszły daleko do góry, mógł on zachować swoją wartość sprzed wirusa. Powtarzam: jest to gdybanie czysto teoretyczne. W Twoim przypadku stawiałbym na niedoskonałość zaprogramowania urządzenia (wpisania wartości stałych) i nieoptymalne warunki na drodze (pochyłość, niewystarczający odcinek, itp.).

Opublikowano
Pomiar był robiony na hamowni trakcyjnej, poprostu w czasie jazdy.

Całość mieści się w małej walizce, jeśli ktoś nie widział wcześniej nie może mieć odniesienia. Jedyna taka w kraju.

Domyślam się, że male doświadczenie obsługi i może warunki na drodze

/mało miejsca na pomiar w szerokim zakresie prędkości/ spowodowało

taki wynik.

Pomiar będzie powtórzony.

Moje pytanie jest dokładnie takie " Jak się ma moc do momentu, czy jedno może rosnąć , a drugie nie ?" wydaj się to niemożliwe.

Pozdrawiam :hand:

Polecam te firmę i w tym przypadku nic nie jest pozostawione przypadkowi

http://www.dkr-tuning.de/db/auswahl.php?hersteller=2&modell=317&motor=210&checkGr=

A wracając do tematu jest to jak najbardziej możliwe by przyrost był większy dla KW jak dla Nm , wszystko zależy od programu.

Opublikowano

Mój program pochodzi z poważanej firmy "Wetterauer", więc na tym etapie analizy nie podejrzewam błędów w programie.

Oczywiście jestem wdzięczny za wszystkie sugestie, chociaż trudno mi się zgodzić z poglądem że można podnieść tylko jeden parametr /moc/.

W chiptuningu istotą jest zwiększenie doładowania powietrza i zw.dawki paliwa, sztuką jest optymalizacja tych procesów, a jeśli zw. ilość powietrza

moment musi wzrosnąć !

W tym pomiarze moc mierzono z koła, a moment z OBD.

W tym upatruję przyczyny rozbieżności wyników.

Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam :hand: :hand:

Opublikowano
Mój program pochodzi z poważanej firmy "Wetterauer", więc na tym etapie analizy nie podejrzewam błędów w programie.

Oczywiście jestem wdzięczny za wszystkie sugestie, chociaż trudno mi się zgodzić z poglądem że można podnieść tylko jeden parametr /moc/.

W chiptuningu istotą jest zwiększenie doładowania powietrza i zw.dawki paliwa, sztuką jest optymalizacja tych procesów, a jeśli zw. ilość powietrza

moment musi wzrosnąć !

W tym pomiarze moc mierzono z koła, a moment z OBD.

W tym upatruję przyczyny rozbieżności wyników.

Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam :hand: :hand:

Powazna firma wyglada tak:

Oddajesz Auto z parametrami OEM , odbierasz już po wzroście mocy KW stosownej do Nm :

Seria:160 kW / 218 PS

Po programie:

193 kW / 262 PS

Przyrost :33 kW / 44 PS

 

Nm seria:500 Nm

Virusowe:580 Nm

Przyrost:80 Nm

I z takimi parametrami opuszczasz warsztat z Bananem na twarzy a przy okazji za dopłatą wręczają ci gwarancje 12-my na silnik.

Tak wygląda poważna firma.

W tym przypadku oszczędza sie czas i nerwy a takie tam pomiary j/w to troch Amatorka zalatuje.

Opublikowano

Zgadzam się z Tobą, tylko automatu z zasady nie hamuje się na obciążeniowej.

Jeżeli powiesz że to robiłeś, to znaczy że Ci się udało. :hand:

Opublikowano
Zgadzam się z Tobą, tylko automatu z zasady nie hamuje się na obciążeniowej.

Jeżeli powiesz że to robiłeś, to znaczy że Ci się udało. :hand:

 

co to za różnica wyhamować Automat na rolkach w stosunku do wyhamowania jadącego auta z laweta 2t ??

Bylem w SERVICE bosch na rolkach i nic sie nie stało !!.

Kwestia może być podpięcia pod OBDII podczas Hamowania tylko tyle stoi na przeszkodzie żeby zhamowac Auto z ASB.

O ile sie nie mylę to chodziło chyba o wyłączenie systemu ABS I ASC.

Po za tematem to mailem wywalone na efekt gdyż juz nie jednego AT Hamowali wiec wiedzieli co jest 5 i w jak bezpieczny sposób wyhamować ASB,A Padlo na BOSCH gdyż większość Elektroniki jest ich produktem wiec nie miałem sie czego obawiać , ponadto ponoszą odpowiedzialność za uszkodzenia wynikłe z zlej obsługi urządzenia/pojazdu

Opublikowano
Ludzie popytajcie mądrych fachowców ewentualnie po goglujcie zanim zaczniecie głupoty wypisywać. Lesart jak chcesz znać prawdę o parametrach swojego auta to podkołuj do firmy Mastes-tuning tam jest hamownia obciążeniowa MAHA, a sam właściciel jest bardzo doświadczony w tym temacie. Nie wiem kto naopowiadał Tobie bzdur o tym że się nie hamuje automatów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.