Skocz do zawartości

PODŁĄCZENIE RADIA Z EPOKI


Bmw-old-fan

Rekomendowane odpowiedzi

Prosiłbym o pomoc w podłączeniu radia w BMW

Kupiłem sobie radio z epoki i nie wiem jak je podłaczyć :duh:

Mój samochód ma w swej instalacji dwie kostki oraz bolec antenowy:

CZARNA kostka:

http://images27.fotosik.pl/174/6def479c92f5a8dbm.jpg

na której są wejścia do kabli:

ACC+

ANTENA REM

BATERY+

GMD- (ground)

 

 

oraz SIWA kostka:

http://images32.fotosik.pl/176/ac68360f57bce5edm.jpg

na której są wejścia do kabli:

LR+

LF+

RF+

RR+

PP-

PR-

LF-

LR-

 

Radio które kupiłem wyglada od tyłu tak:

http://images29.fotosik.pl/175/a5af4ad41df6af95m.jpg

 

http://images25.fotosik.pl/174/96d71c735584805bm.jpg

 

Bardzo bym prosił o pomoc w podłaczeniu tego radia. Byłem u elektryka samochodowego i zarządał 100zł :jawdrop: za samo podłączenie. Tyle własnie dałem za radio więc wydaje mi się to dosyć drogo za samą znajomość połaczenia kabli.

Za wszelką pomoc będe ogromnie wdzięczny :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak kostka szara glosniki

na której są wejścia do kabli:

LR+ lewy tył +

LF+ lewy przod +

RF- prawy przod -

RR- prawy tył -

LF- lewy przod -

LR- lewy tyl -

RR+ prawy tył +

RF+ prawy przod +

 

kostka czarna tam masz napiecie + i - do zasilania radia

na której są wejścia do kabli:

ACC+ moze byc luzem

ANTENA REM antena podłaczasz do plusa w radiu czerwony kabel

BATERY+ podłaczasz rowniez do plusa w radiu czerwony kabel

GMD- (ground) podlaczasz do minusa czarny kabel w radiu

brak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh

 

a więc tak

okrągłe gniazdo na fotce "radio1" to gniazdo DIN starego typu spotykane także w starszego typu wzmacniaczach domowych, jest to wyprowadzenie na głosniki z radia lub wejście sygnału do radia - po fatkach nie ta sie tego określic

Jeśli chodzi o RH LH RV i LV to wyprowadzenie na głośniki, podłączasz je z szarą wtyczką

 

dobra głosniki mamy teraz zasilanie :D

 

Biały przewód wychodzący z radia to +12V, Brązowy -

przynajmniej tak wygląda wg oznaczen na radiu

minusem moze byc takze niebieski przewód z bezpiecznikiem ciezko okreslic

w takich sytuacjach rozbieram radyjko i drogą dedukcji rozpoznaje gdzie + i -

 

zaopatrz sie kolego w miernik

 

aha

te kostki ktore pokazałes to standartowe kostki iso kupisz takie w kazdym sklepie elektronicznym za 10 zl

proponuje jesli nie chce Ci sie bawic w wpinanie kazdego kabelka osobno do kostek zakupic przejsciowke iso-sony, obciąc kostke soniaka i podlaczac do radia

 

Pozdro

Będziesz Mógł Wyprzedzać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale zrobił bys wtedy największą głupote jaka byś mogł

juz nie raz poprawiałem tak robione instalacje

co bedzie jesli bedzie chcial zmienic radio?? znów bedzie ciął, lutował, tasmowal itd

 

poprostu zakup sobie kostki iso zainwestujesz 10 zl a bedziesz miał to normalnie zrobione w standarcie a nie "na szybkiego"

 

takie jest moje zdanie

 

Pozdro

Będziesz Mógł Wyprzedzać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co z czym muszę połączyć?

 

Wejącia z instalacji samochodowej:

ACC+

ANTENA REM

BATERY+

GMD- (ground

LR+ i LR-

LF+ i LF-

RF+ i PR-

RR+ i PP-

 

jak odpowiednio podłączyć do wejść radia R H L H R V L V itp.itd. :?:

Niestety jestem laikiem w tej dziedzinie i nie mam zupełnie pojęcia :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do Ciebie na gg ale nie dałeś mi znać.

 

Może ktoś wie przy których wejściach R H L H R V L V odpowiednio w radiu (odnośnie głośników) jest plus i minus??

 

R H –prawy tył (z której strony jest minus z której plus?)

L H – lewy tył (z której strony jest minus z której plus?)

RV –prawy przód (z której strony jest minus z której plus?)

LV – lewy przód (z której strony jest minus z której plus?)

 

Może jednak warto było dać tą stówkę za podłączenie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

najlepiej dostań się do każdego głośnika oddzielnie i obadaj jak kable są tam wpięte... ja zrobiłbym tak...

 

Kupił męską kostkę iso... Bedzie ci pasowała to tych kostek co masz w aucie i nic nie musisz ciąć... połowa kostki jest właśnie do głośników... jest tam kabli opisanych na izolacji... są to 4 pary (+ i -) na każdy głośnik... jak dojść... ja proponuje zakupić baterię 9V taką zwykłą i teraz tak... Znajdujesz pare.. np. z kostki biały kabel i biały z carnym paskiem... Dotykasz jeden do plusa baterii drugi do minusa... usłyszysz trzask w głośniku... ok... wiesz już do którego to kable... oczywiści podączasz na króciutko tylko dla diagnozy... Dalej patrzysz na głośnik i jeszcze raz przytykasz... jak się wychyla do ciebie to wtedy ten kabelek który jest podpięty pod + to właśnie + głośnika, a - to drugi... Jeśli głośnik się cofa to bieguny są zamienione i tam gdzie bateryjny + to minusowy kabel jest... tak proponuje obadać wszystkie głośniki i będziesz miał już określone...

 

Możesz też wyjąć głośnik i zobaczyć czy nie ma oznaczeń na nim samym przy łączeniu z kabelkiem...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.