Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukałem ale nie znalazłem nic na ten temat - tak mi się wydaje.

 

Przymierzam się do wymiany oleju a przy okazji uszczelki miski olejowej w E-32 735 (całą miskę mam mokrą). Po zrobieniu wizji lokalnej stwierdziłem, że mogą być problemy.

Czy jest to do zrobienia w warunkach domowych?

Czy już ktoś robił taki zabieg?

Czy lepiej oddać sprawy w ręce mechanika?

Dzięki za informacje.

 

Ps. Jeden mechalik powiedział, że jak tak będę jeździł to kiedyś może się okazać, że nie będzie już oleju silniku-uszczelka całkiem puści-słowa mechanika ( jak na razie dolałem ok 2,5 litra na 12000km)

Opublikowano

obawiam się, że może to byc trudne do zrobienia...

Z tego co widziałem w ETK to masz 1 miskę idącą przez cały silnik...

 

Piszę 1 gdyż w ja w 750 miałem miske podzieloną na 2 części...

i o ile 1 część (ta z korkiem spustowym i czujnikiem poziomu) odkręcała się łatwo.. to 2 część idąca przez cały silnik była nie do odkręcenia bez zdjęcia skrzyni...

 

Chyba u Ciebie (masz 1 dużą miskę) także wymagane jest odkręcenie 3 śrub które ida na łączeniu silnika ze skrzynią.. i dostęp do nich jest po odsunięciu skrzyni od silnika...

 

Tak więc proponuje mechanika - ale on pewnie zaśpiewa sobie z 200-300 PLN za ten zabieg.. więc opłaca się to robić tylko razem z innymi pracami przy silniku...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Też przymierzam się do wymiany uszczelki miski.

Czy oprócz dostępu (bo z tym po wstępnych oględzinach powinienem sobie poradzić) są jeszcze jakieś problemy przy wymianie, trzeba czymś posmarować, czy na coś jeszcze zwrócic szczególną uwagę?

Opublikowano
Też przymierzam się do wymiany uszczelki miski.

Czy oprócz dostępu (bo z tym po wstępnych oględzinach powinienem sobie poradzić) są jeszcze jakieś problemy przy wymianie, trzeba czymś posmarować, czy na coś jeszcze zwrócic szczególną uwagę?

 

Są różne szkoły... jedni smarują uszczelkę silikonem (lub czymś takim) a inni zakładają suche...

Wszystko pewnie zależy od powierzchni stycznej miski i silnika...

uszczelka jest papierowa i dosyć cienka...

Poza tym uważaj, zeby nie urwać śrub - jest ich dużo !! mnie się udało 1 urwać przy odkręcaniu... :twisted:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Dzięki Marcin

Na śrubki będę uważał ale chyba nie powinno być z nimi problemów bo ostatnio je dokręcałem - niewiedzieć czemu kilka było poluzowanych.

Uszczelka rzeczywiscie jest cienka a kosztowała skubana w ASO 65 PLN

pozdrawiam

Opublikowano

A czy jestes pewien ze to uszczelka pod miską?

Nie wiem jak jest w e32 ale u mnie (E34) tez mam miskę mokrą a nie jest to spowodowane uszczelką pod nią - ja mam wylataną uszczelkę pod korpusem filtra oleju i stamtad mi leci a efekt wyglada jakby z pod uszczelki, prócz uszczelki pod korpusem moze też polecieć oring pod bagnetem oleju (tzn tym gniazdem do którego wkładamy bagnet) i efekt też będzie mokrej miski. Oring kosztuje chyba 3 PLN a komplet uszczelek pod korpus filtra oleju nie całe 30 PLN :)

Powodzenia.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Witam, mam jeszcze jedno pytanie: czy miskę normalnie się zdejmie bez rozbierania belki czy trzeba silnik podnieść do góry :?:
Opublikowano
Witam, mam jeszcze jedno pytanie: czy miskę normalnie się zdejmie bez rozbierania belki czy trzeba silnik podnieść do góry :?:

 

mnie w E-32 750 górna miska nie chciała wyjść.. tylko opadła o 5 cm... belka skutecznie blokuje... przechylic i wyjąć do przodu też się nie dało...

Więc założyłem w szczelinie na miskę uszczelke, posmarowałem dodatkowo silikonową uszczelką i docisnąłem...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

A co z oczyszczeniem miski i silnika ze starej uszczelki?

A jeszcze smok pewnie gdzieś jest.

Mechanik wycenił robotę na ok 200 zł - więc myślę jak to zaoszczędzić :(

Opublikowano

Ej a dokładnie sprawdziłeś ten wyciek bo ja miałem to samo (mokrą miskę) a okazało się że trzeba wymienić simerig na wale - całe szczęście że z przodu a nie tylny.

A jak zaglądałem to ewidętnie olej - jego miejsce rozchlapania, wskazywał na właśnie miskę.

Dobrze popacz :roll2:

obecnie Alfa 156 GTA SW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.