Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich . Od niedawna jestem posiadaczem długo wymarzonej e36 coupe . Oprócz miliona innych problemów z tym samochodem przede wszystkim mój problem dotyczy działania wspomagania układu kierowniczego a właściwie jego brak ... Kierownicą bardzo ciężko się operuje , tak jak na drodze idzie jeszcze przeżyć tak na parkingu dosłownie masakra . Byłem u mechanika i on powiedział mi że to tak jest w tym modelu , że w e36 są takie a nie inne pompy i że mój układ wspomagania jest całkiem sprawny ale jak to możliwe ? Tak jak u mnie kręci się kierownicą tak samo kręci się nią w polonezie więc wydaje mi się że to nie jest normalne . Interesuję mnie jak u " Was " użytkowników e36 działa wspomaganie układu kierowniczego , czy średnio czy lekko czy ciężko w porównaniu do innych samochodów ? czy mieliście już jakieś problemy z układem wspomagania ? oraz czy ktoś spotkał się z takim problemem jak ja ? zakałdając że pompa pracuje prawidłowo , płyn jest świeżo wymieniony , układ jest odpowietrzony , zawieszenie jest sprawne , samochód jest bezwypadkowy .
Opublikowano
troche ciezko powiedziec ale u mnie tez wspomaganie nie pracuje lekko ale nie mam zbyt duzych problemów z tym na parkingu podczas parkowania jesli u Ciebie jest az tak źle poprostu musisz porównać to zerknij w innej betce czy jest duza różnica jesli tak to mozliwe ze pompa juz konczy zywot i nie daje cisnienia..

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano

Kolego... proste pytanie ale olej we wspomaganiu Ty masz???

Jezdzilem wieloma autami i w niektorych wspomaganie chodzilo naprawde leciuteńko. W mojej taki opór czuję ale wiesz trudno to opisac. Najlepiej sprawdź to w innym aucie i koniecznie sprawdź poziom oleju we wspomaganiu.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Sprawdź poziom płynu i czy nie jest już brudny(stary), naciąg paska czy się nie ślizga. Może kończy się już pompa, wydaje jakieś dziwne dźwieki?
Opublikowano
skoro wspomaganie jest sprawne to może wina leży w zawieszeniu koła - sworzeń wahacza ma problemy z obrotem albo końcówka drążka kierowniczego ciężko chodzi? Warto jak koledzy wcześniej pisali sprawdzić ciśnienie w kołach oraz ich rozmiar.
Opublikowano
Dzięki koledzy za Wasze odpowiedzi . Oddam samochód jeszcze raz do jakiegoś fachowca w celu ponownego sprawdzenia tego układu lecz jak już wcześniej wspominałem , płyny zostały wymienione , układ odpowietrzony , pompa sprawdzona ( jest szczelna i podaje prawidłowe ciśnienie ) nawet wymieniłem tuleje wahacza z przodu bo miałem zużyte i myślałem że to też ma wpływ jak są nadmierne luzy , luzów teraz nie ma a kierownicą tak ciężko jak się kręciło nadal się kręci . Ciśnienie w ogumieniu mam ponad normę , lubię jak jest nie co wyższe niż przewiduje producent . O tym że się ciężej kręci w e36 kierownicą niż w innych samochodach to gdzieś o uszy mi się obiło ale u mnie jest źle , nawet kumpel który ma w bicepsie 40 cm stwierdził na parkingu przy hipermarkecie że jest ciężko . No ale tak jak piszecie , coś musi być nie tak , podjadę do lepszego fachowca i niech sprawdzi po kolei co jest grane .
Opublikowano
a może wina leży w kolumnie kierowniczej ? a to ze pompa daje prawidłowe ciśnienie nie daje gwarancji ze układ jest sprawny. Nie znam dokładnie budowy maglownicy ale tam z pewnością są zaworki regulujące i jeżeli są przytkane to całe ciśnienie z pompy będzie sobie wędrowało zaworem upustowym a tak jak być powinno.
Opublikowano
no to co kolego F_W piszesz jest nawet ciekawe , nie pomyślałem o tym szczerze mówiąc , a jak myślisz , bo słyszałem też że wina może być też łożysk w czy na amortyzatorach ( kielichy ) i że niby to może być przyczyną nie prawidłowego działania układu kierowniczego a zarazem może się to objawiać zbyt ciężkim obracaniem się kierownicy , jest to możliwe ?
Opublikowano
hmm, mówiąc szczerze to może być setka powodów zaczynając od samej kolumny kierowniczej kończąc na oponach. jeżeli masz możliwość zdejmij końcówkę drążka kierowniczego i skręć zwrotnica tak jak byś skręcał kierownicą. Jeżeli pójdzie lekko wina leży w maglownicy ewentualnie w końcówce drążka lub kolumnie. jeżeli są wyraźne opory pozostaje wahacz lub mocowanie amortyzatora czyli łożysko o którym wspominasz. Przy wymianie tego łożyska i tak pewnie będziesz musiał rozpiąć drążek.
Opublikowano

Moim zdaniem powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzic w maglownicy śrubę regulującą luz czy nie jest zbyt mocno dokręcona. Poza tym pożądnie sprawdź końcówki drążków kierowniczych , swożnie oraz pompę i zmień mechanika bo to nie JELCZ i układ kierowniczy jest wspomagany żebyś czerpał przyjemnośc z jazdy BUNIĄ a nie szarpał się z nią. U mnie na 205/55 R16 kierownicą można kręcic praktycznie jednym palcem.

Życzę owocnych poszukiwań.

Opublikowano

Witam!

 

W pewnym stopniu może to być wina oleju w układzie wspomagania. Jeżeli olej był niedawno wymieniany to mógł zostać zastąpiony złym rodzajem. Ja zauważałem u siebie znaczną różnicę w zależności od rodzaju oleju do wspomagania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.