Skocz do zawartości

spalanie...


loku_zrw

Rekomendowane odpowiedzi

2.5 przy tej pogodzie mi pali w granicach 16 litrow gazu czyli z 14 benzyny jazda po Gdansku bez korków, a przy pałowaniu to od 20 (gazu) w górę.

Pozdrawiam,

 

Ps. do jazdy na gazie trzeba dodac koło 2 litrów benzyny na 100 km (krótkie odcinki, no i kochana zima)

Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale niektórzy uważają, że nie ma dużej różnicy w spalaniu między 2.0 a 2.5. Może taki 2.5 Vanos nie gwałciłby finansowo Twojego portfela :D Warto popytać także innych użytkowników co o tym sądzą, głównie tych z M52B25, bo chyba one mniej palą niż M50 bez V :D
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16L/100km sporo :?

ja z doświadczenia Ci powiem że wcale 325i nie pali tak dużo

i fakt faktem nie pali jakoś sporo więcej niż 320

i potwierdzam że M50B25 z vanosem pali mniej niż ta bez vanosa

M50 bez vanosa jest dość paliwo żerna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. moje bmw to e36 m50b20 bez vanosa.... ile powinna palic????? polyka mi 13 po miescie przy lekkiej jezdzie. znajomy ma z vanosem i pali mu 9.... czy wszystko jest z moja ok??????

 

Kolego ja mam m50 320 coupe vanos - u mnie spalanko w granicach 13l benzyny, jak na moje finanse to dosc sporo. :worried:

szykuje mi sie wesele, mam sporo wydatkow i rozwazam sprzedaz autka badz wstawienie sekwencji bo do pracy mam ponad 10km. Swoja droga przy ilosci kilometrow jaka pokonuje sekwencja (3700zl) zwrocila by mi sie po ponad roku, dodam ze autko w bdb stanie wiec raczej na sprzedaz sie nie zdecyduje :8)

Troche sie rozpisalem.............. w kazdym razie spalanie 13 benzyny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma taki silnik jak Twój w E36 (2,0 bez vanosa) ja mam w tej samej budzie 1,8 M43 ... no i osiągi u niego dosłownie minimalnie leprze (przyspieszenie chyba on ma nawet gorsze) - no ale spalanie ma za to kosmos !

Nijak się ma do mojego, chcąc porównywać proporcjami osiągi/spalanie. Osobiście dziwie się że bmw zrobiło taki silnik - niewypał. Żeby co kolwiek zrobić musi go zrywać z min. 3500 obr/min !

 

Ten silnik owszem, jedzie, ale dopiero z vanosem i w chipie !

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to albo kolega ma ta dwulitrowke zajechana albo ty masz cos dlubane przy wojej...jezeli twierdisz ze 1.8 jest prawie rowny z 2.0 to jakos mi sie nie chce wierzyc... Ja gonilem 520 e39 i odchodzila mi. Jakos sie czlapalem za nia ale nie dalo rady do niej dojsc.

 

Z calibra mialem podobnie,nie wiem co miala pod maska ale miala naklejke 16V na czerwono wiec albo to jest 150 konna albo ecotek 136 konny i tez nie mialem szans... Caly czas z tylu...wiec powiedz koledze zeby naprawial autko :cool2:

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 520 to silnik na podwójnym vanosie, bardzo dobry, inny program, inna charakterystyka, to to samo jest z silnikiem 2,5 w E39

Ma 170KM (a nie jak w e36 - 192)

 

A mimo to E36 2,5 192KM nie ma szans z cięższym E39 2,5 170KM

 

Dziwne, ale widziałem to na własne oczy.

 

Co do mojej to proszę: http://pl.youtube.com/watch?v=jG-zd-Wy7Po

 

Tak pracuje Twoja ?

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co ja mam ci powiedziec... no moja tak nie pracuje bo nie krece jej do czerwonego pola... :P no a czy dzwiek ma taki sam to watpie,kazy ma inny. A czy tak samo wkreca sie na obroty to nie ma mozliwosci tego sprawdzic bo kazdy wynik bedzie inny...wiec nie rozumiem Twojego pytania.

 

co do e39 to wiem ze ma juz inny silnik itp. ALe zdziwilo mnie to co napisales o 2.0. w E36 tez byly silniki 170 konne lecz na jednym vanosie,inaczej 323.

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil, film miał tylko Ci pokazać że ingerowałem w silnik,

a to że nie kręcisz na czerwone pole jest zrozumiałe, bez kilku modyfikacji jest to bez sensu, silnik w tej najwyższej partii obr. przymula się a moc nie wzrasta.

Ja mam te modyfikacje dlatego kręce na czerwone, silnik ''ciągnie do końca'' i daje to efekt.

 

Co do 323 w E36 to jest jeszcze co innego.

 

Generalnie te silniki 2,5L na podwójnym vanosie pomimo mniejszej mocy bo tylko 170KM (co jest wynikiem dostosowania do norm spalin euro) lepiej jadą od 2,5 192KM w pojedyńczym vanosie. To miałem na myśli. Dlaczego, moge sie tylko domyslać, w każdym razie tak jest.

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - mimo że M43 - nowe popychacze - wtedy masz pewność że ventyle pracują idealnie.

 

1. Dolot (głównie chodzi o leprze doprowadzenie zimnego powietrza, modyfikacja spodu w puszce filtru powietrza - filtr oczywiście wkładka k&n - zadne stożki które łykaja gorące powietrze z komory silnika)

 

2. Paliwo (Inny reg. ciśnienia paliwa na listwie, musi być oczywiście w dobrym stanie pompa)

 

3. Sterowanie (Zmodyfikowany program tzw. chip)

 

inne:

4. zrównanie średnic dolotów pow. z kolektora do tych w głowicy, polerka wnętrza kolektora.

 

dobrze aby:

był sprawny katalizator, i sonda lambda, dobry markowy końcowy przelotowy tłumik, regulacja potencjometru przepustnicy.

 

 

Cudów to co napisałem nie daje, ale różnica jest o tyle widoczna, że warto to zrobić.

 

100 km/h na 2 biegu i v-max 220 km/h przy 6900 obr/min mówi sam za siebie

 

 

A, i lepiej się zbiera od dołu, chyba moment obrotowy większy. Do 3000 obr/min leprza ekonomia niz w serii.

 

Są oczywiście komplety tuningowe do tego silnika (wałek rozrządu + specjalny chip) ale to dość droga impreza ...

 

no nie ważne, na is-a czy 2,0 bym sie nie zamienił

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki 2,0 bez vanosa produkowane na początku lat 90 - tych to naprawde niewypał ... no ale dźwięk maja piekny, vanosa nie słychać i wogóle ...
mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na jakim sterowniku go masz ? Bosch czy Siemens ?

 

Podobno jest róznica, siemens trzyma silnik na kagańcu do 3500 obr/min ale za to spalanie jest bardzo przyzwoite, średnie ok 10L

mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

523i W E-39 miały podwójny i pojedynczy vanos

i błagam nie mów mi że 323i(170KM) pogoni 325i (192KM) bo w to nie uwierzę , dlaczego??? ano dlatego że jeździłem zarówno 323 jak i 325 a zresztą 523też miałem i wiem jak chodzi

zresztą ja jestem zwolennikiem teorii aby auto miało większą pojemność , więcej mocy , niż mały motorek po modyfikacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.