Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanie, duzoo wczesniej zauwazylem gdy dam dobrze w pedal to pojdzie dym, ale taki jasny. Myslalem ze to jest wporzadku, bo wkoncu to diesel. Posiadam je ok. pol roku. Cos mi sie o uszy obilo ze gdy leci dym to swiadczy o padnietej turbinie?! Ostatnio znajomy powiedzial gdy wyprzedzilem go i pognalem do przodu to poszedl ciemny dym... Takze sam zauwazylem gdy szybko ruszylem poszedl ciemny dymek, ale pozniej juz go nie bylo... Turbina czy co? Czasami mam wrazenie ze ruszam i samochod pierwszego biegu tak sobie, a czsami jak z procy...

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jest to wina turbiny ale nie ma co dramatyzować, ważne, żeby nie była przytarta. Podcieka w środku i efekt gotowy.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Czasami mam wrazenie ze ruszam i samochod pierwszego biegu tak sobie, a czsami jak z procy...

 

Masz automat czy manual ??

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Dołącze się, dokładnie tak samo dzieje się u mnie. 530 DA... i tez mam wrazenie ze zachowuje sie roznie... nieraz czuc ze samochod ma moc nie nie trzeba mocno cisnac w gaz , a niekiedy jakby jej brakowalo....

 

aaa, dodam jeszcze, ze turbina byla wymieniana kilka miesiecy temu...

Opublikowano
Ja proponuje sprawdzić cały układ dolotowy od turbiny do kolektora, ściągnąć węże przy kolektorze, sprawdzić czy jest czysto być może z biegiem czasu nagromadziło się tam olejo-smalcu :) i skutkuje on czarnym dymkiem. Miałem tak w moim TDS-sie EGR zawalony, kolektor, IC po czyszczeniu było już cacy:)ale nadal puszczał dymka jak mocniej przycisnąłem, troszke mniej no ale:)Aż któregoś pięknego dnia wywaliłem kata i teraz jak mu depne to dymka praktycznie nie widać:) a wracając do waszych silników to przyczyną mogą być filterki separacyjne, może są już tak brudne ze przepuszczają trochę oleju który ląduje w garach no i mamy czarny dymek :wink: a co do zbierania, czytałem że są jakieś mikrofiltry w podciśnieniu które odpowiadają za prace turbiny i jak są zapchane to występują takie objawy jak brak mocy, wolny start itp
Opublikowano
Dołącze się, dokładnie tak samo dzieje się u mnie. 530 DA... i tez mam wrazenie ze zachowuje sie roznie... nieraz czuc ze samochod ma moc nie nie trzeba mocno cisnac w gaz , a niekiedy jakby jej brakowalo....

 

aaa, dodam jeszcze, ze turbina byla wymieniana kilka miesiecy temu...

 

To skrzynia biegów. Raz rusza z 2-jki raz z 1-dynki. Nie udało mi sie jeszcze rozkmnić zasady tego działania. Ale jest to normalne.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

czarny dym od oleju??? :duh:

czarny dym to ropka nie dopalonaa. Kazdy diesel musi zakopic, jezeli w nadmiernych ilosciach w polaczeniu z brakiem mocy to jest cos nie tak... Sprawdz sterowanie turbo(węzyki podcisnieniowe, puszke podcisnieniowa i elektrozawor przy turbo), zobacz jak sie zachowuje zmienna geometria przy dodawaniu gazu, czy ostro chodzi dól i w góre, dalej sprawdz przeplywomierzz, wtryski, ewentualne neszczelosnic mieszy turbo a intercoolerem i za nim. Moim zdaniem moze byc cos ze sterowaniem turbinki jezeli raz masz moc a raz jej nie masz... I najlepiej jeszcze podjedzz na jakis komputerek zeby odstawic usterki elektorniczne...

Opublikowano

No to ja się podepnę, bo mnie ten temat męczy od 2 miesięcy a nikt nie umie nic znaleźć. Tzn byłem już w 4 warsztatach podpięty do GT1, KTSa, Modic'a i dwóch innych sprzętów ale nic nie znaleziono oprócz jednego błędu w LCM, a objaw mam podobny jak kolega makaron87. Jak nie ciągnie to kopci ale dość zdrowo (a i więcej spali), czasem na chwilę moc wraca i jest ok. Tylko najdziwniejsze jest to że, niby nic nie siedzi w elektronice, ale za każdym razem po wyczyszczeniu profilaktycznym, bo tak wszyscy to nazywali, auto zmienia się nie do poznania z Autosana (rok prod. 1967) robi się Ferrari.

Ale... no właśnie na 2-3 odpalenia silnika potem mam znów się włącza Autosan (ew. Jelcz).

Jakieś 2 tyg. temu zakupiłem P.A.Softa od Vi....a on pokazuje błąd nieznany w DDE ale wywalić go nie idzie (być może, że żadnego błędu nie ma, bo to raczej nie fejs do daig.), Ale motyw mam taki, wciskam usuwanie babola odpalam autko, przecinak. Wyłączam zapalam drugi raz i piz....a w taszy replay z Autosanem i tak w kółko.

Wyjdzie na to, że pozostanie mi wizyta w ASO.

Aaaa przepływka wg jednego z fachowców dawała "oznaki wyczerpania" to wymieniłem.

Opublikowano
sprawdz sterowanie turboo tak jak napisalem wyzejj! W ASO to cie tylko skasuja a nie naprawia:)
Opublikowano

potwierdzam stwierdzenia kolegi. Podtswowa sprawa

czarny dymek przy pełnym obciazeniu i pedale w podłodze to norma i efekt niedopalonego paliwka z powodu niedoboru telnu diesel tak ma :) Albo jak turbina nie pompuje ale wtedy to juz powstaje chumra ja kz trktora przy deliktanym nacisnieciu pedłau. ( doswiadczyłe mtego ja kspadł mi przewód miedzy kolektorem ssacym a intercoolerem kopciłą na czarno jak smok :)

 

Niebieski dymek może byc powodem spalania oleju np wyciek oleju z uszczelniaczy turbiny i z powietrzem leci do komory spalania.

 

 

Wiec jesli według kogos za bardzo zaczyna podymiac na czarno trezba sprawdzic czy aby turbina jest dobrze sterowna ( wyczyscic zaworki od turbo i EGR) Można podleciec gdzies gdzie zajmuja sie regulacja turbin żeby ustali turbo ( jest tam zawór podcisnieniowy który możńa regulowac.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Sprawdzę temat jak tylko wrócę do Polski, tu niestety nie mam warunków, ani garażu ani konkretnych narzędzi.

Wczoraj tylko mnie zamurowało :jawdrop: podczas jazdy stwierdziłem, że wdepnę gaz w podłogę, a co mi tam, ale jaka chmura poszła to nawet nie pytajcie (ściana dymu za mną została) ale po kilku minutach wracając ta samą drogą zobaczyłem na ulicy wielką czarną plamę. Aż wysiadłem żeby to zobaczyć, co się okazało sama sadza, jakby ktoś wysypał wiadro sadzy, takiej z komina, na drogę. Zaczynam się trochę martwić czy aby dojadę do polski. Całe szczęście nie ubywa ani mililitra oleju, od momentu zalania nowym, po 11 tyś. km stan jest jaki był.

Opublikowano

przyczyną nadmiernego dymienia może też być lejący wtrysk który daje za dużą dawkę paliwa - wtryski można sprawdzić na odpowiednim kompie w np srewisie bosha

 

pozdr

Opublikowano
Watpie aby jeden lejacyy wtrysk dawal azz taka chmure dymuu jak kolega pisze, jezeli juz to ze trzy moga "lac". Sprawdz wtryski i cisnienie doładowania turbiny na kompie. Po diagnozie prawdopodobnie bedziesz juz wsioo wiedzial co jest nie takk.
Opublikowano
u mnie jest chmurka czarnego dymy jak wciskam pedał w podłoge i obroty sa miedzy 1800 a 2000 pozniej juz nie dymi. Moim zdaniem tak jakby turbawka za pózno sie załaczała i niema odpowiedzniej ilosci tlenu i nie ciągnie samochód tak jak powinien w tym zakresie obrotów. musze wolnym czasem troche posprawdzac go na kompie :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Problem dymu rozwiązany. Zapchana odma i padnięty (wymieniony 2 miesiące wcześniej) przepływomierz no-name, wg sprzedawcy sklepowego lepszy od MTMa, ale to już pomijam :duh: . Odpowiednio wyposażony warsztat znajdzie wszystko, tu podziękowania dla M-Auto Service. Nie dajcie się podłączać do żadnych testerów nie firmowanych przez BMW, bo te prawdy nie powiedzą.

Dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.

Opublikowano

Zgadzam sie panowie czarny dym to nie do konca przepalone paliwo w mojej bmw zaczelo sie teraz tak dziac ale zamontowalem chip i wyraznie jak dostanie wyzszych obrotow to tez dymi ale to normalne przy wiekszej mocy nie nadaza spalic calej mieszanki i tak to wyglada moim zdaniem ale za to efekt jest zadowalajacy z podniesieniem mocy duza roznica i przy manualu super

Pozdrawiam

Bmw e39 530d 215KM i 490nM

0-509-212-167

Opublikowano
Problem dymu rozwiązany. Zapchana odma i padnięty (wymieniony 2 miesiące wcześniej) przepływomierz no-name, wg sprzedawcy sklepowego lepszy od MTMa

 

Czyli potwierdziło sięna konkretnym przykładzie to co pisałem o przepływomierzach z Chin...

Bandite Motor Wagen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.