Skocz do zawartości

zakopalem sie w sniegu i tylko 1 kolo krecilo


zbylon

Rekomendowane odpowiedzi

HEJ

Ostatnio niezle sypnelo sniegiem i dwa razy sie zakopalem, nie obylo sie bez popychania!

 

Wtedy zauwazylem ZE JEDNO KOLO BUKSUJE JAK SZALONE A DRUGIE STOI!

Raz bylo to kolo lewe a raz prawe!

To chyba nie jest normalne? Mam 525tds w automacie!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba byloby latwiej sie wykopac jakby oba kola krecily :)

Zgadza się, ale to było by możliwe gdybyś miał blokade (np. w ciągnikach jest coś takiego :) ), normalnie zawsze kręci się to koło które ma lżej.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze w traktorze załącza sie to wajchą i dwa koło zawsze sie krecą z tą samą prędkościa czyli mozna chyba napisać szpera 100% hehe, Ze 100% szperą nie dałó by sie jechać bo przy skrecaniu jedno koło sie kreci wolniej a drugie szybciej i z blokadą taka jak w traktorze piszczały by ci opony juz przy malutkim skrecie, duze skrecty były by niemożliwe a opony zmieniałbyś co miesiąc.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha dzieki!

 

ale chyba byloby latwiej sie wykopac jakby oba kola krecily :)

 

dlatego właśnie istnieje szpera i napęd X (tak w BMW nazywają 4x4 lub AWD - jak kto woli) :)

 

btw, na ostatnim naszym spocie na Śląsku jeden kolega przyjechał 525iX i pokazał, co to potrafi na śniegu - imponujące :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach zbylon, takie braki wiedzy ... to jest "podstawówka" wiedzy o samochodzie - to moja żona wie ;) (chyba :think: :) )

Ale spokojnie - "wyrobisz" się ;)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam e-34 525 tds i e-28 524td oba w automacie i jest tak samo, to jest normalne dla automatow ;)

 

Ja mam w manualu i też jest tak samo .... idąc Twoją ścieżką rozumowania to jest normalne dla manuali ;), a pokusiłbym się o stwierdzenie to jest normalne w większości samochodów ;) (Z wyjątkiem tych opisanych powyżej) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525IX możesz sobie podłączać albo odłączać poszczególne osie czy to jest na stałe zapęte :wink: :?:

Na stałe ~ 30% przód i ~70% tył + automatyczna szpera.....

Naprawde warto dla tych paru tygodni śniegu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zadziwiacie mnie.Mechanizm różnicowy nie ma nic do tego czy skrzynia jest automatyczna czy nie i nie wiem skad u was takie zastanowienia ze w automacie tak a w manualu inaczej.-inna sprawa jeżeli powiedzmy założeniem producenta były zeszperowane mosty przy danym typie skrzyni

Tak jak wspomieli moim poprzednicy most możemy mieć albo ze szperą albo i bez.Jeżeli mamy most bez blokady to kręci się tylko jedno koło, to któremu jest lżej w danej chwili,jeżeli natomiast mamy szpere napęd przenoszony jest na dwa koła na osi.Nie jest to jednakże całkowita blokada bo inaczej auta nie dałoby sie prowadzić

 

Jako ciekawostkę powiem Wam, że modyfikacji mostów czyli tzn blokowania ich dokonuje się choćby do zawodów w drifcie wtedy napęd przenoszony jest na obydwa koło dzięki czemu samochód ładnie idzie bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zadziwiacie mnie.Mechanizm różnicowy nie ma nic do tego czy skrzynia jest automatyczna czy nie i nie wiem skad u was takie zastanowienia ze w automacie tak a w manualu inaczej.-inna sprawa jeżeli powiedzmy założeniem producenta były zeszperowane mosty przy danym typie skrzyni

Tak jak wspomieli moim poprzednicy most możemy mieć albo ze szperą albo i bez.Jeżeli mamy most bez blokady to kręci się tylko jedno koło, to któremu jest lżej w danej chwili,jeżeli natomiast mamy szpere napęd przenoszony jest na dwa koła na osi.Nie jest to jednakże całkowita blokada bo inaczej auta nie dałoby sie prowadzić

 

Jako ciekawostkę powiem Wam, że modyfikacji mostów czyli tzn blokowania ich dokonuje się choćby do zawodów w drifcie wtedy napęd przenoszony jest na obydwa koło dzięki czemu samochód ładnie idzie bokiem.

 

He he widze że nie zrozumiałeś... Pisząc że też mam automata i kołami nie miesza to była "podpucha", którą Kessey krótko mówiąc podłapał.... (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

He he widze że nie zrozumiałeś... Pisząc że też mam automata i kołami nie miesza to była "podpucha", którą Kessey krótko mówiąc podłapał.... (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) :D

 

AAAA no to w takim razie to ja wyszedłem na florka :DDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello

co do wersji iX BMW to bywalo roznie..... zgadza sie ze mozna miec staly rozklad 30 na 70%, ale byly tez iX-y gdzie naped 4x4 mozna bylo wlaczyc/wylaczyc przyciskiem. przynajmniej w piatkach e34. wiem bo mailem taki wynalazek. zima super, ale koszta czesci..... dla przykladu tarcze przod 1000pln, i tylko serwis. no ale to juz inny temat. pozdrawiam

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

rjedruszek@poczta.fm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach zbylon, takie braki wiedzy ... to jest "podstawówka" wiedzy o samochodzie - to moja żona wie ;) (chyba :think: :) )

Ale spokojnie - "wyrobisz" się ;)

 

Do tej pory mialem same przednio napedowe auta i nigdy sie nie zakopalem stad brak wiedzy na ten temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach zbylon, takie braki wiedzy ... to jest "podstawówka" wiedzy o samochodzie - to moja żona wie ;) (chyba :think: :) )

Ale spokojnie - "wyrobisz" się ;)

 

Do tej pory mialem same przednio napedowe auta i nigdy sie nie zakopalem stad brak wiedzy na ten temat :)

 

Przednio napędowce też mogą mieć szperę lub nie ogólnie blokada dyfru nie zależy od napędzanej osi, a występuje głównie w samochodach o dużej mocy.Ja swoją beemką mogę wiechać na pole i sie nie zakopie, a mój brat audikiem nie ma szans żeby przejechać więc nie wiem czy tak przednionapędowce są lepsze

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW trzeba prowadzić z wyczuciem :D Tylny napęd nie jest gorszy od przedniego. Jest trudniejszy do opanowania w ekstremalnych sytuacjach, ale tylko wtedy, gdy nie zna się swojego samochodu :D . Delikatnie z gazem po błotku i śniegu - inaczej zakopiesz się lub po prostu zauważysz, że tył twego BMW zaczyna Cię wyprzedzać. Ja np. nie znoszę samochodów z przednim napędem (nigdy nie miałem nawet takiego :) - lecz trochę jeździłem różnymi popierdółkami typu nissan primera, fiat brava, ford mondeo), głównie ze względu na podsterowność. Odczuwam wrażenie ciężkiego przodu.... który na każdym zakręcie nie ma ochoty skręcać, tak jak robi to klasyczna tylnonapędówka, czyli BMW.

:cool2:

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

holkiem to ja nie jestem! Ale teraz te kilkanascie cm sniegu przed blokiem stanowi niezly problem a kiedys z taka sama technika czyli spokojnie w miescie a jeszcze spokojniej na osiedlu nie zakopywalem sie!

Choc duzo zalezy od opon a ja pierwszy raz mam jakies do ktorych mam podejrzenia ze z dobrymi zimowkami to jedyne co maja wspolnego to napis WINTER i sniezynki! Na nastepny sezon kupie jakies ultra grip czy alpin A2 i sie okaze czy to brak szpery czy opony byly przyczyna moich klopotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nastepny sezon kupie jakies ultra grip

 

Polecam! Sam jeżdżę na takich i dobrze się sprawują. Śnieg, woda, błotko pośniegowe to żaden problem. Jedynie na lodzie nie bardzo... Ale podobno na lodzie żadna opona (oprócz kolców) nie da rady.

$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.