Skocz do zawartości

tylnie zawieszenie-nivo


kosmo17

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku sierpnia wymienilem pompe na uzywana z 2007 roku. Przejechalem juz okolo 3500 km w tym dlugi wyjazd wakacyjny ( Slupsk - London w te i nazad ) z kufrem zaladowanym po dach plus 4 osoby i ani razu bledu " level control system fault lub failure " nie bylo.

 

Calkowity koszt wraz z wymiana to 800 pln z VAT.

 

Warto zwrocic uwage na na date produkcji pompy - podobno po 04.2006 pompy byly pozbawione wady.

 

pozdrawiam.

 

ps. poza brakiem bledow moze raz slyszalem jak pompa dopomowala ubytem powietrza w miechach - trwalo to moze 5 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Panowie mój problem polega na tym że mam błąd tylnego zawieszenia - zbyt długa praca sprężarki - jak są 2 osoby do tyłu wywala go, tak normalnie pompuje , żadnych problemów żeby opadał czy coś , może gdzieś być uszkodzony przewód ? czy jak ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Przeciera się ten czarny "pokrecony wężyk" na końcu którego jest filtr powietrza. Jak mi wytłumaczył mechanik, przez dziurę zaciąga syfy, które niszczą tłok w sprężarce i "brakuje ciśnienia", żeby w odpowiednim czasie dopompować amortyzatory. A gdy sprężarka nie napompuje amortyzatorów bodaj w 20s, to wywala błąd - samochodzik ze strzałkami. Podobno uszkodzenie tego wężyka to typowa wada NIVO do 2006. Mój mechanik zawołał za wymianę pompy 700.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam. ja również to przechodziłem. a mianowicie wymieniłem wężyk na nowy wymontowałem kopresor i rozebrałem go na części. po moich doświadczeniach na długo nie pomorze płukanie kompresora. jest tam tyle zakamarków że nic nie pomoże w płukaniu. najlepiej porozbierać a nie jest to trudne ale zajmnie z pół dnia.dodam tylko tyle żeby dostać sie do tłoczków bo jest tam dwa musimy wybić silnik uważając na szczotki przez tą płaską a szeroką śrube na inbus.wszystko wychodzi ok. nie znam sie ale na tłokach są takie cieniutkie blaszki i to na nie trzeba bardzo uważać żeby ich nie powyginać . ja płukałem spirytusem jak i również rzy pomocy pistoletu do malowania i sprężarki. pędzelek też jest dobry.ważne aby miedzy tłokami nic nie było i aby pod tymi blaszkami również było czyściutko. przez 2 miesiące raz wyskoczył błąd może jeszcze coś tam pozostało ale jest o niebo lepiej gdy błąd wyskakiwał niemal za każdym razem. i nie załamujcie się jeżeli kompresor za pierwszym razem po wyczyszczeniu nie napompuje do końca poduszek. ma on określony czas na napompowanie. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mi ostatnio zapaliła się kontrolka nivo ale tylko jeden dzien teraz już od paru dni jest ok, ale jak jeżdżę autem i później zgaszę to słyszę jak sprężarka przez chwilę pracuję tylko trochę nieładnie piszcząc. Wczoraj wymieniłem ten wężyk od filterka do sprężarki bo była w strzępach więc pewnie trochę syfu się już do niej dostało. Wie ktoś może jak i czym smarowana jest sprężarka bo pomyslałem żeby może wstrzyknąć trochę oleju czy płynu hamulcowego przez tą dziurkę do zasysania powietrza może przestanie piszczeć ?

Jeśli chodzi o poziom zawieszenia to auto stoi równo więc zastanawia mnie to czemu ciągle po jeździe słyszę pracę kompresora no chyba że pracuje cały czas podczas jazdy a słychać go dopiero po wyłączeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor raczej powinien pracować na sucho , przynajmniej w moim było sucho , możesz coś do niego kapnąć ale na pewno nie płyn hamulcowy :) w żadnym wypadku :) kompresor włącza się zawsze jak masz mało powietrze w którejś z poduszek , nie pracuje cały czas , po wył. auta "równa" poziom tyłu , pewnie wł. się często bo jest zbyt mało wydajny , i nie ma siły napompować , ja się już wyleczyłem jeśli chcesz autem jeździć dłużej baaa w planach masz wakacje wymień go , bo może cię spotkać to co mnie , czego z całego serca ci nie życzę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz nie wiadomo czy kompresor jest słaby czy puszcza któraś poduszka i dla tego ciągle dopompowuje może to nie kompresor piszczy tylko poduszka jak powietrze ucieka muszę to osłuchać na kanale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

W mojej e61 również miałem problem z nivo , kompresor strasznie długo pracował poczym zapalała się kontrolka . Diagnoza była jedna kompresor .

 

Po wymontowaniu i sprawdzeniu na stole w czasie 20 sekund napompował max 4 bary .

Zawiozłem do znajomej firmy która zajmuje się regeneracja między innymi kompresorów , rozebrali , naprawili .

 

przed zamontowaniem również sprawdziłem go na stole i 13 barów w 6 sekund.

 

Od naprawy kompresora minął już ponad rok a on śmiga dalej , a koszt naprawy 500 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczow.

 

Od wczoraj mam ten sam problem. Tylna prawa strona siedzi, kompresor pompuje ale nie daje rady.

Czy mozecie podac mi namiary na sprawdzone miejsce w okolicach warszawy gdzie moge spokojnie oddac samochod na sprawdzenie?

Gdzie naprawialiscie swoje ssmochody?

 

Mam swoj warsztat na slasku, ale nie mam czasu jechac 350 km, a szkoda mi auta ktore wyglada jak kulawe.

 

Z gory dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.