Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na poczatku sierpnia wymienilem pompe na uzywana z 2007 roku. Przejechalem juz okolo 3500 km w tym dlugi wyjazd wakacyjny ( Slupsk - London w te i nazad ) z kufrem zaladowanym po dach plus 4 osoby i ani razu bledu " level control system fault lub failure " nie bylo.

 

Calkowity koszt wraz z wymiana to 800 pln z VAT.

 

Warto zwrocic uwage na na date produkcji pompy - podobno po 04.2006 pompy byly pozbawione wady.

 

pozdrawiam.

 

ps. poza brakiem bledow moze raz slyszalem jak pompa dopomowala ubytem powietrza w miechach - trwalo to moze 5 sekund

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie mój problem polega na tym że mam błąd tylnego zawieszenia - zbyt długa praca sprężarki - jak są 2 osoby do tyłu wywala go, tak normalnie pompuje , żadnych problemów żeby opadał czy coś , może gdzieś być uszkodzony przewód ? czy jak ?
Opublikowano
Miałem to samo. Przeciera się ten czarny "pokrecony wężyk" na końcu którego jest filtr powietrza. Jak mi wytłumaczył mechanik, przez dziurę zaciąga syfy, które niszczą tłok w sprężarce i "brakuje ciśnienia", żeby w odpowiednim czasie dopompować amortyzatory. A gdy sprężarka nie napompuje amortyzatorów bodaj w 20s, to wywala błąd - samochodzik ze strzałkami. Podobno uszkodzenie tego wężyka to typowa wada NIVO do 2006. Mój mechanik zawołał za wymianę pompy 700.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. ja również to przechodziłem. a mianowicie wymieniłem wężyk na nowy wymontowałem kopresor i rozebrałem go na części. po moich doświadczeniach na długo nie pomorze płukanie kompresora. jest tam tyle zakamarków że nic nie pomoże w płukaniu. najlepiej porozbierać a nie jest to trudne ale zajmnie z pół dnia.dodam tylko tyle żeby dostać sie do tłoczków bo jest tam dwa musimy wybić silnik uważając na szczotki przez tą płaską a szeroką śrube na inbus.wszystko wychodzi ok. nie znam sie ale na tłokach są takie cieniutkie blaszki i to na nie trzeba bardzo uważać żeby ich nie powyginać . ja płukałem spirytusem jak i również rzy pomocy pistoletu do malowania i sprężarki. pędzelek też jest dobry.ważne aby miedzy tłokami nic nie było i aby pod tymi blaszkami również było czyściutko. przez 2 miesiące raz wyskoczył błąd może jeszcze coś tam pozostało ale jest o niebo lepiej gdy błąd wyskakiwał niemal za każdym razem. i nie załamujcie się jeżeli kompresor za pierwszym razem po wyczyszczeniu nie napompuje do końca poduszek. ma on określony czas na napompowanie. pozdrawiam
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Mi ostatnio zapaliła się kontrolka nivo ale tylko jeden dzien teraz już od paru dni jest ok, ale jak jeżdżę autem i później zgaszę to słyszę jak sprężarka przez chwilę pracuję tylko trochę nieładnie piszcząc. Wczoraj wymieniłem ten wężyk od filterka do sprężarki bo była w strzępach więc pewnie trochę syfu się już do niej dostało. Wie ktoś może jak i czym smarowana jest sprężarka bo pomyslałem żeby może wstrzyknąć trochę oleju czy płynu hamulcowego przez tą dziurkę do zasysania powietrza może przestanie piszczeć ?

Jeśli chodzi o poziom zawieszenia to auto stoi równo więc zastanawia mnie to czemu ciągle po jeździe słyszę pracę kompresora no chyba że pracuje cały czas podczas jazdy a słychać go dopiero po wyłączeniu silnika.

Opublikowano
kompresor raczej powinien pracować na sucho , przynajmniej w moim było sucho , możesz coś do niego kapnąć ale na pewno nie płyn hamulcowy :) w żadnym wypadku :) kompresor włącza się zawsze jak masz mało powietrze w którejś z poduszek , nie pracuje cały czas , po wył. auta "równa" poziom tyłu , pewnie wł. się często bo jest zbyt mało wydajny , i nie ma siły napompować , ja się już wyleczyłem jeśli chcesz autem jeździć dłużej baaa w planach masz wakacje wymień go , bo może cię spotkać to co mnie , czego z całego serca ci nie życzę ;)
Opublikowano
Tylko teraz nie wiadomo czy kompresor jest słaby czy puszcza któraś poduszka i dla tego ciągle dopompowuje może to nie kompresor piszczy tylko poduszka jak powietrze ucieka muszę to osłuchać na kanale.
Opublikowano
jeśli miałeś popękany wężyk którym zasysa powietrze to na 99% kompresor , chyba do 2008 były wadliwe , jak szukali mi nowego to znajomy z BMW powiedział żeby szukać po 2008 ... :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

W mojej e61 również miałem problem z nivo , kompresor strasznie długo pracował poczym zapalała się kontrolka . Diagnoza była jedna kompresor .

 

Po wymontowaniu i sprawdzeniu na stole w czasie 20 sekund napompował max 4 bary .

Zawiozłem do znajomej firmy która zajmuje się regeneracja między innymi kompresorów , rozebrali , naprawili .

 

przed zamontowaniem również sprawdziłem go na stole i 13 barów w 6 sekund.

 

Od naprawy kompresora minął już ponad rok a on śmiga dalej , a koszt naprawy 500 zł .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow.

 

Od wczoraj mam ten sam problem. Tylna prawa strona siedzi, kompresor pompuje ale nie daje rady.

Czy mozecie podac mi namiary na sprawdzone miejsce w okolicach warszawy gdzie moge spokojnie oddac samochod na sprawdzenie?

Gdzie naprawialiscie swoje ssmochody?

 

Mam swoj warsztat na slasku, ale nie mam czasu jechac 350 km, a szkoda mi auta ktore wyglada jak kulawe.

 

Z gory dziekuje za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.