Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

od kilku dni mam problem z ASC w mojej 328 z '95roku. Jeśli jest WŁĄCZONY to przy próbie zrywu działa tak jak powinien-tj. przyhamowuje, ale zaraz momentalnie wyłącza sie i już nie daje włączyć -aż do ponownego odpalenia silnika (taki sam efekt jakby dłużej przytrzymać przycisk ASC- wyłącza się "na stałe"). Jeśli jade na WYŁĄCZONYM ASC to efekt jest ten sam- moge go włączać i wyłączać ile chcę, ale tylko do momentu gdy zerwe przyczepność tylnych kół. - ASC nie daje się już włączyć.

 

W skrócie - ASC działa dopóki nie chce się go użyć. Dodam, że nie zgłasza mi żadnych błędów.

 

Gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

Chyba tylko w module sterującym... lub

 

Czasem nie zalałeś przycisku colą? jakieś zwarcie..

 

Co by nie było zaczoł bym od bezpieczników.. Potem podmieniał podzespoły na próbę od takiej samej bawarki.

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

dzisiaj spadł rano deszcz więc potestowałem ASC.... i najgorsze jest to , że znów wszystko działa tak jak powinno. :shock:

Czekam więc aż definitywnie przestanie działać i zacznę szukać usterki.

Opublikowano
Odszukaj może moduł i sprawdź połączenia przewodów, bo wygląda jak by coś nie stykało.

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

Witam.

 

Chcę się podłączyć pod ten temat, żeby nie zakłada bezsensownie nowego, gdyż mam pytanie, a nie ściągnęła mi się jeszcze instrukcja obsługi (a jest to moje pierwsze bmw i nie wiem jak co powinno działać w bmw). Z tego co znalazłem na forum wynika, że jak się włącza zapłon to kontrolka od ASC się zapala i jeżeli jest włączony system to gaśnie po chwili, a jeżeli jest wyłączony to świeci się stale. System ten także załącza się automatycznie przy każdym uruchomieniu silnika, chyba że wyłączymy go na stałe przytrzymując chwilę przycisk ASC. Jeżeli gdzieś się pomyliłem to mnie poprawcie. I teraz moje pytanie brzmi czy kontrolka będzie się również świeciła czy to na chwilę czy to na stałe jeżeli system jest wyłączony na stałe (poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku ASC)? Ponieważ u mnie kontrolka ta u mnie w ogóle się nie świeci ani przy starcie ani przy próbie naciskania przycisku i teraz nie wiem czy jest spalona czy system ASC coś szwankuje a nie mam, jak na razie czasu, żeby rozebrać zegary, żeby to sprawdzić, a nurtuje mnie to pytanie.

Opublikowano

Potwierdzam jak wyżej,podobnie jest w najnowszym systemie DSC.Jak sie nic nie pali to wszystko jest załączone.Mozna oczywiście włączyc odmianę DSC (czyli DTC)-oznacza to,że system dopuszcza wiekszy poslizg i reaguje dopiero w sytuacji krytycznej.Załączenie DTC (więc w rzeczywistości zmniejszenie bezpieczeństwa) oznajmnia się poprzez wyswietlanie na tablicy ikonki DTC.Mozna wyłączyc też system do końca (=(wtedy pali sie trójkącik ze strzałka dookoła)-tu juz możesz polegac tylko na swoich umiejętnościach bo system jest wyłączony całkowicie.

Miganie ikonki trójkącika ze strzałką dookoła oznacza załączanie się systemu i korygowanie toru jazdy.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź tylko nie wiem czy mnie dobrze zrozumieliście bo mnie chodzi o to że u mnie ta kontrolka nie daje w ogóle znaku życia a z tego co wyczytałem na forum to powinna ona zapalać sie po włączeniu zapłonu i albo zgasnąć gdy system włączony bądź zostać zapaloną gdy system jest wyłączony. Nie wiem tylko jak powinna zachowywać się gdy system jest wyłączony na stałe i czy jej nieświecenie to efekt przepalenia żarówki czy może oznaczać również jakąś awarię?

Dziękuję i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem tylko jak powinna zachowywać się gdy system jest wyłączony na stałe i czy jej nieświecenie to efekt przepalenia żarówki czy może oznaczać również jakąś awarię?

Dziękuję i pozdrawiam

 

Sprecyzuj co masz na mysli mowiac wylaczony na stale.

Jezeli chodzi o wylaczenie przez dluzsze przytrzymanie to kontrolka swieci sie na stale.

Opublikowano

No właśnie miałem na myśli dłuższe przytrzymanie przycisku. Skoro mówisz, że też powinna świecić a u mnie nie jest tak więc nie zostaje mi nic innego jak w chwili wolnego rozebrać licznik.

Jeszcze raz z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i wszystkie odpowiedzi.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
tolus1980 - jesli sie nie zapala to sprawdz czy wogołe masz ASC na jakiejs luźnej nawierzchni. Jeśli masz- to nacisnij przycisk i sprawdz czy ciągle jest włączony - jeśli nie działa już - to masz rozwiazanie - spalona kontrolka.
Opublikowano
wg mnie może padać któryś czujnik od asc, np który mierzy prędkość obrotu kół. ja miałem niedawno problem z DSC, po przekroczeniu prędkości 30km/h wyłączało mi ten system, a problem polegał na padającym czujniku kąta skrętu kierownicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.