Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam BMW 320 rok 1994 cabrio (nie wiem czy robi roznicy) i chce osiagnac wieksza moc. :duh: Mam w tej chwili 150 km i chce powiekszyc sobie do 200 albo nawet 240. Myslalem, zeby sobie zrobic tuning mechaniczny ale nigdzie nie moge sie dowiedziec co moge zrobic. Znam podstawowe rzeczy jak chip tuning lub nowy uklad wydechowy ale czy jest cos jeszcze? Widzialem, ze w stanach zakladaja ludzie turbo, ale nie jestem do konca pewien czy to mit czy na serio. Jesli ma ktos jakies doswiadczenie z takim tuningiem to prosze o wasze opinie o tym jak dziala silnik po takim tuningu i jakie sa wady/zalety.

 

Druga sprawa, czy montowaliscie nowy/inny/mocniejszy silnik do waszego BMW i co w takiej sytuacji trzeba zmienic. Nie znam sie dokladnie na silnikach, wiec poprosilbym o pomoc.

 

Po trzecie, jesli znacie jakies miejsca gdzie robia takie przemiany to bym bardzo poprosil o kontakt!

 

Thx !

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano
Hmm z 150 konnego silnika zrobic 240? podejrzewam że to dość drastycznie zmniejszy żywotność jednostki. Nie łatwiej i prosciej kupic poprostu 4 litrową benyne?? bez kombinowania jest prawie 300.
Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano
Moj znajomy ma silnik w 5ce ktory ma 4 litry i 300km, ale to chyba sie nie zmiesci do mnie? Jakby mogl sie zmiescic to bym cos takiego bardzo chetnie zrobil tylko trzeba by bylo inne czesci wymienic i jest nastepne pytanie. Jakie? :)

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano
praktycznie przy kazdym SWAPie z mniejszego silnika na duzo wiekszy jest prawie wszystko do zmiany. Zmiesci sie napewno tylko juz trzeba kabinowac z lapami silnika i innymi elemantami utrzymujace wsyztsko na stale.
B M W
Opublikowano

http://www.godula.pl/index.php firma specjalizujaca sie w tunigu, i sa na pewno podobne firmy w twojej okolicy, wystarczy poszukac.

Popatrz na to tak, zwiekszysz moc, jak napisales o 100 km to wedlug mnie na pewno by trzeba zamontowac lepsze chamulce, tarcze, klocki i kto wie co jeszcze. I sadze ze zawieszenie rowniez. Ale tak jak mowie nie znam sie za bardzo. Rowniez wał, i tylny mos trzeba by sprawdzic ewentualnie jakos wzmocnic. Ogolnie jest masa informacji na necie. I najczesciej na samym koncu ludzie biora sie za moc, a pierwsze za inne uklady. Pozdrawiam mam nadzieje ze choc troszke pomoglem.

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na pewno sie zmiesci, jak v8 potrafią zamontować w e30 to do e36 też wejdzie. a w ogóle to :search: bo było już o tym nie raz, 240 km z wolnossącego silnika bez montażu turbo/kompresora nie wykrzesasz!!!!

A turbo do beemek to nie tylko w stanach kładą :duh: Poczytaj trochę artykułów i/lub tematów na tym forum i dopiero wtedy zadawaj pytania bo wydaje mi się, że zielony jesteś w tych sprawach a już chcesz moc podnośic !! :D

Opublikowano

Zamiast turbo wstaw silnik z E46 330i. Kumpel ma w swoim compact-ie tyle ze on miał fabrycznie 323ti wiec automatycznie mniej przeróbek:

 

Fabrycznie większe hamulce od twoich (tarcze wentylowane tył)

Grubsze półosie od twoich

Dyferencjał (duża głowa ty masz mała głowe)

 

To będzie najlepsza najtańsza i najtrwalsza przeróbka twojego auta niż uturbianie twojego silnika. Po za tym nawet jakbyś wyciągnął z niego po założeniu turbo 240 KM szykuj to sie na resztę zmian bo to za dużo na twój silnik bez modyfikacji podzespołów.

 

Zmiana zacisków tył i przód z tarczami od E46 330i to jest mały koszt a wymiana banalnie prosta i hamulce już masz gotowe auto będzie stawało jak wryte.

 

Wał, dyfer i półosie to też chwila wymiany i nieduże pieniądze (kup z E36 323i albo 328i) i przeniesienie napędu tez masz gotowe (oczywiście sprzęgło będziesz miał razem z 3,0 silnikiem)

 

Po takiej przeróbce cieszysz sie 231KM bez tunningowania a po zmianie map profesjonalnie masz ok 250KM. Chociaż z tym dyferencjałem pewnie jeszcze więcej bo na bank ma większe przełożenie niż fabrycznie E46 z tym silnikiem

Opublikowano

dzieki za pomoc. to dobry pomysl i napewno go rozwaze, mam zamiar silnik wymienic w lato. Szukam jeszcze miejsc gdzie mozna te silniki kupic, najlepiej nowy, ale nie wiem czy robia takie. Jak nie to musi byc uzywany. Wiesz gdzie mozna taki silnik znalezc? Sprawdzalem na allegro ale trudno cokolwiek znalezc.

 

chodzilo dokladnie o ten silnik tak ? M54B30

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano
o mamo to rzeczewiscie troche niefajnie cenowo. Trzeba bedzie poszukac, niestety wiekszosc nie sprzedaje samochody na czesci tylko cale. Trzeba podzwonic do ludzi. A jestes w stanie mniej wiecej powiedziec ile to by wszystko kosztowalo, chodzi o przerobienie silnika nie mowiac o hamulcach i zawieszeniu.

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano

Kumpel za robotę w jakimś serwisie w łodzi (nieautoryzowany) za silnik z osprzętem i sprzęgłem + wrzucenie i podłączenie całości zapłacił 10000. Oni mieli swoje części w to były wliczone jeszcze inne modyfikacje miedzy innymi zawieszenia i coś jeszcze.

 

Części dodatkowe hamulce E46 i przeniesienie napędu od E36 328i to jakieś 2000 + montaż a to już grosze do ogólnej ceny albo może i nawet w cenie.

 

W sumie może wyjdzie cię 12000 tys może nawet tylko 10000 ale masz porządna robotę z porządnym i trwałym silnikiem który nadal można modyfikować i bez przeróbek podzespołów wyciągnąć nawet do 300KM. Za turbo zapłacisz około 15 tys ale problem kto ci to zrobi fachowo no i efekt ten sam a nawet słabszy bo bez modyfikacji silnika więcej niż 100KM z jednego litra nie wyciągniesz bez ryzyka dla silnika i jego krótkiej żywotności. Wiec w przypadku silnika 1,8 to jakieś 180KM a tutaj na dziendobry masz 230KM na trwalszej niewysilonej jednostce w która będziesz mógł wciskać bez obaw ze sie rozsypie

Opublikowano (edytowane)

No to nie tak strasznie. To bedzie najlepsze rozwiazanie bo nie tylko bede mial dobre osiagi ale i dobry trwalszy silnik, czytalem o e46 i z tym silnikiem wyciaga gdzies 6.5 do setki co jest bardzo dobrym wynikiem. Pol sekundy wolniej od e36 m3. Mowiles, ze mozna podniesc moc do 300 km bez zmiany podzespolow silnika. Hmmm... jak ? Troche schodze z tematu ale jak juz znalazlem faceta, ktory sie zna to trzeba korzystac z wiedzy! :)

 

Patrzylem na chip tuning i z 231 mozna podniesc do 246. Jak bede wkladal czesci to chce takie z gornej polki, zeby pozniej nie miec problemow. Mozesz cos mi polecic?

 

Edit:

 

wlasnie to znalazlem

 

http://moto.allegro.pl/item314602690_bmw_e46_silnik_3_0_330_ci_45tys_przebiegu_igla_.html

 

co o tym sadzisz?

Edytowane przez Shake

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano
na pewno sie zmiesci, jak v8 potrafią zamontować w e30 to do e36 też wejdzie. a w ogóle to :search: bo było już o tym nie raz, 240 km z wolnossącego silnika bez montażu turbo/kompresora nie wykrzesasz!!!!

A turbo do beemek to nie tylko w stanach kładą :duh: Poczytaj trochę artykułów i/lub tematów na tym forum i dopiero wtedy zadawaj pytania bo wydaje mi się, że zielony jesteś w tych sprawach a już chcesz moc podnośic !! :D

 

Wiem, ze jestem zielony i tego nie ukrywam. Mozna poczytac, ale ja chcialem szczegolowe informacje na temat tego procesu. Znalazlem pare wypowiedzi na ten temat, ale nie mozna bylo z nich duzo sie dowiedziec.

http://img.userbars.pl/100/19975.png

BMW - Bokiem Mozna Wyjechac ;)

Opublikowano (edytowane)
Mowiles, ze mozna podniesc moc do 300 km bez zmiany podzespolow silnika. Hmmm... jak ?

 

Miałem na myśli turbo ale bez konieczności rozbierania silnika na części pierwsze i wymiana podzespołów bazowych lub modyfikacja istniejących. Na seryjnym silniku na turbo możesz bezpiecznie kręcić go do 300 KM. Po za tym jak złożysz taką hybrydę trzeba by było ją zhamować bo może mieć więcej kucyków niż E46 ze względu na dyferencjał.

 

Patrzylem na chip tuning i z 231 mozna podniesc do 246.

 

Według mnie można podkręcić chipem na więcej (około 20 KM) ale tutaj potrzeba naprawdę dobrego tunera w dziedzinie chip tuningu silników wolnossących.

 

Ciekawym rozwiązaniem byłaby tutaj skrzynia 6 biegowa z M3 i dyfer z M3 bo ma dobre przełożenie no i szpere

Edytowane przez Dragon240-BMW Klub Polska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.