Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z powodu ze m40b18 kreci mi do 5.5tys na gazie i benzynie szukam na to lekarstawa przeszukałem forum poczytałem tematy i tam tylko sie pisze o wałku...... i teraz jak sprawdzic czy to wałek zdjołem pokrywe głowicy wałek nie jest straszny jest zuzyty tylko 1mm wzgledem nowego nie wiem jak popychacze auto nie klekocze zawory nie graja

obliczyłem ze wymiana tycz czesci głowicy wynosi ok 800zł :norty:

wiec ja za 1000zł mam drugi silnik który sprzedawca mówi ze ma 170tys

a mój ma 250tys

pozdr

Opublikowano

Wolałbym mieć swój po remoncie za 800zł niż od sprzedawcy, który "mówi" że ma coś dobrego na sprzedanie za 1tys zł.

 

A co będzie jak się okaże, że tamten silnik bardziej zużyty niż ten twój - a sprzedawca ci powie "widziały gały co brały'' ???

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dokładnie tak jak Piotr pisze ja też bym wolał zmienić rozrząd i mieć z bani (i tak też zrobiłem) jak wiarygodny jest przebieg tamtego silnika ?? masz pewność że ma te 170 tkm bo wiesz żeby sprzedać to każdy ci powie że ma jak najmniej naklepane wywalisz kase a będzie on w gorszej kondycji niż twój i będzie zonk podwójny wydatek zmień rozrząd w swoim motorku i będzie git pozdr
Opublikowano

250tys to duzo a dól tez sie zuzywa wał panewki tłoki cylindry

a zna ktos metode sprwdzenia czy mechanizmy rozrzadu sie zuzyły

czyli jak daleko sie powiniem otwierac zawór

Opublikowano

otwórz pokrywe zaworów, zdejmij plastykowa osłone wygłuszającą i bedziesz mial wałek na wierzchu.

 

Widac nodrazu czy krzywki sa poscierane czy nie, powinny miec ostre garby jak sa pozaokraglane znaczy to ze jest do wymiany. Radze wtedy zakupic komplet Federal Mogul AE z allegro za 800 zł. (komplet z dzwigienkami i popychaczami).

 

http://moto.allegro.pl/item314836034_walek_rozrzadu_kpl_bmw_e30_36_34_z_silnikiem_m40.html

Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano

Czyli masz na krzywce wałka rozrządu rowek o głębokości 1mm?? Jeśłi tak to weź pod uwage że raczej tak samo będą zużyte dźwigienki zaworowe , czyli daje nam to już ok 2mm- a to już sporo i wtedy może mieć to wpływ na obroty silnika!! Miałem podobny problem z tym że u mnie na dodatek stukały popychacze, ale po wymianie całego zestawu było ok!! Więc proponuje zamontować nowy zestwik chociażby taki jak zaproponował Ci w linku Bulkake, bo jeśli faktycznie masz przebieg oryginalny 250tyś km to jeszcze sporo na nim pojeździsz i nie warto inwestować w używany silnik niewiadomego pochodzenia!!

Pozdrawiam.[/b]

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

dobra niech tak bedzie jak mówisz ale teraz jak to sie przekłada na to ze nie chce sie krecic zawór za mało sie otwiera i nie ma płukania cylindra

kurde miałem rok temu m20 zawory grchotały jak by młotkiem walił ale szło do odcinki nie rozumiem tego m40 :mad2: :mad2:

jeszcze przychodzi mi jedno rozwiazanie zmierzyc odstep w zdrowym m40 wcisnietego zaworu od spodu głowicy jak pokazuje na zdjeciu zaznaczone zółta strzałka

http://images28.fotosik.pl/165/28872e5aae62f1e9m.jpg

 

łatwo wam powiedzic kup za 800zł zestaw kurde az zal pakowac w to auto tyle kasy a pewnie za pół roku sie znów dół posypie albo cis oleju

Opublikowano
Nie bądź takim pesymistą (co będzie sie działo za pól roku to będzie sie działo ) Kogut kolego myślał o Niedzieli a w Sobotę mu łeb obcięli :twisted2:Chłopaki dobrze ci podpowiadają (kupuj ten wałek kolego nie silnik)będziesz wiedział co masz.A takich silników z takim przebiegiem 150.000 tysi to widzę ze wysypało jak truskawek na wiosnę. :twisted2:Kumaci wiedzą o co biega. :twisted2:
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano
Niekoniecznie z tym dołem. Rozrząd potrafi się posypać, trudno - ten model tak ma. ;) A szczególnie gdy poprzedni właściciel trochę zaniedbywał wymianę oleju. Ale jeśli to zrobisz, to ten silniczek potrafi się odwdzięczyć - naprawdę. Nie jest to jakaś super rakieta, ale daje radę, a i spalanie przy jeździe z głową jest dobre. Jeśli przez najbliższy czas (parę lat) nie masz zamiaru sprzedawać to to napraw. :D Ewentualnie swap na m42 (bodajże). Koszt będzie podobny, tylko pozostaje pytanie - czy kupisz dobry silnik z osprzętem? Niestety nie ma łatwo :| :D
Opublikowano

mi nie chodzi o rakiete bo od tego mam motocykl :8) ale musze miec 100% pewnosci ze to ten rozrząd :( ale na to wygląda bo na gazie to samo moze sa zapchane odba filtry gazowy i paliwa albo jeszcze jedna przyczyna to ze dzióra wlotu powietrza w mikserze gazu ma srednice tylko ok35mm moze nie dostaje powietrza tylko nie wiem dlaczego ma takie ze do 5500 ciganie potem zamuł przełacze bieg i już amuł od ok 4tys i dopiero złapie i ciagnie do 5500zamuli sie ale jak tak dusze to dojdzie do tych 6tys

pozdr

Opublikowano
A pomyslałeś chociaż przez chwile o świecach?bo mnie to wyglada na winę zapłonu a nie rozrzadu tym bardziej ze piszesz,ze nie klekocze.kup sobie jednoelektrodowe NGK idealne do gazu i tego silnika,przerabiałem temat z m40 i wymiana swiec rozwiazala problem.pozdro
Opublikowano

no własnie nie klekocze i ten rorząd na oko nie wyglada tak strasznie jutro wykrece swieczki ije obejże moze sa wyjarane zdejmowałem palec zapłonu i kopułke i nie jest taki straszne wiadomo troche nagaru było

dodam ze na postoju wkeci sie do odcinki wiec sam już nie wiem masakra z tym autem :mad2: :mad2:

Opublikowano
Aha i nie sprawdzaj czasami przykladając wykręconą świece do bloku czy jest iskra bo mozna tak spalic kompa(pewnie wiedziałeś ,ale tak na wszelki wypadek pisze).pozdro
Opublikowano
Wiedziałem nigdy tak nie sprawdzam tylko sie sam zastanawiam dlaczego bez obciazenia wkreci sie do odcinki a ma ktos dane techniczne tego silnika powinny tam byc fazy rozrzadu i wzniosy zaworów???
Opublikowano

Witam

Patrzac na zdiecia walek wydaje sie w bardzo dobry stanie, moze gdyby zdiecia byly wyrazniejsze to mozna by wiecej cos o nim powiedziec. Jesli silnik niewkreca sie na obroty przy obciazeniu proponuje sprawdzic pompe paliwa byc moze podaje zbyt male cisnienie. Uwazam ze rozrzad jest OK byc moze przeskoczl pasek rozrzadu o jeden zabek lub cisnienie paliwa jest slabe, sprawdz pompe paliwa i filtr paliwa, sprawdzic jakie bledy ma komputer, moze wtryski otwieraja sie zbyt dlugo ale to wzkaze badanie komputera.

Opublikowano

jutro zapodam doładniejsze foty rozrzadu mysle ze pasek nie przeskoczym bo by nie ciagła tak równo do tych 5,5tys na benzynie idzie bdobrze do tych 5500tys ale jest jeszcze gas rokreciłem zawór na weźu do 5500 idzie jak strzała a potem zonk zamulenie puszcze lekko gas i jakos dojdzie do tych 6tys ale nie mona nazwac tego przyspieszeniem

pozdr

Opublikowano
Jesli puszczasz noge z gazu a auto przyspiesza to na 100% rozrząd jest zdrowy, przyczyną moze byc to ze leje sie zadużo paliwa do silnika - zalewa go lub jest zamało tlenu bo jest zabrudzony filtr powietrza, lub jest zadużo tlenu bo zamało paliwa czyli pompa paliwa siada, i chyba przyczyną jest ta ostatnia diagnoza bo kiedy puszczasz gaz idzie mniej tlenu mieszanka staje sie odpowiednia i dlatego auto ciągnie przyspiesza do tych 6tys obr. Jedz na sprawdzenie cisnienia paliwa oraz badanie komputera, uwazam ze mechanicznie silnik jest OK ale mieszanka jest zła a dla czego trzeba szukać, dla tego proponuje zbadać komputer i zmierzyc cisnienie paliwa.
Opublikowano
A czy auto pali duzo ? jesli tak to moze sonda pada wtedy auto straci na mocy. Przyczyn jest wiele.
Opublikowano

Witam

Zapodam fotki rozrzadu świece są w bdobrym stanie tez mam fote wydaje mi sie ze na zimych silniku lepiej sie wkreci

wydaje mi sie ze wałek jest w porzadku zawór otwiera sie na ok 5mm(mierzyłem) jesli cow tym rozrządzie to tylko hydro regulatory bo na wolnych cichutko zawory słychac a jak dodam gazu tak miedzy 2-3tys to bardziej je słychac

http://images26.fotosik.pl/165/d2122e50a3111d79m.jpg

to jest zdjecie najgorszej krzywki inne sa prakrycznie bez zadnuch rys i wrzerów

kurde dzis to mi tak gas strzelił ze myslałem ze w kosmos polece :mad2: :mad2:

pozdr

Opublikowano
Napisz mi jeśli dojdziesz co to jest, u mnie sytuacja jest podobna, tylko, że już strzela powyżej 4000 obrotów. Mam auto u mechanika i nie wiadomo jaka jest przyczyna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.