Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klimatyzacja półautomatyczna sterowana elektrocznicznie

 

W BMW to trzy pokrętła. Dwa od temperatury z orientacyjną podziałką w st. C i jedno pokrętło o intensywności nawiewu + trzy suwaki rozdziału powietrza.

:arrow: KLimę załączasz przyciskiem, nastawiasz sobie porządaną temperaturę w kabinie dla siebie i dla pasażera, rozdzielasz suwakami dopływ powietrza i jedziesz. Elektronika cały czas mierzy temperaturę w kabinie i reguluje pracę nawiewu. Opcjonalnie występowały jeszcze pewne udogodnienia w postaci pomiaru zanieczyszczeń powietrza i automatyczne zamykanie dopływu powietrza z zewnątrz w razie wykrycia przez aktywny filtr zanieczyszeczeń.

 

Klimatyzacja automatyczna sterowana elektronicznie

 

:arrow: To jest to co ma Saintman. Zasada działania jest dokładnie ta sama, co w klimatyzacjach z wyświetlaczem (przez niektórych zwanymi klimatronikiem :? ).

Tutaj aktywność kierowcy ogranicza się do włączenia klimatyzacji i nastawieniu odpowiedniej temperatury. W przypadku wciśnięcia przycisku Auto - urządzenie samo nastawia poszczególne kanały wylotu powietrza.

Całe sterowanie jest elektroniczne. Nie ma żadnych cięgieł. Za wszystko odpowiadają silniczki, któe rzeczywiście mogą troszeczkę hałasować. :)

 

Wszytko sterowane jest automatycznie - wentylator, kierunek nawiewu - po to aby osiągnąć założona temperaturę.

 

figa z makiem - w E32 z Klimaautomatik , klima absolutnie nie steruje siłą nawiewu . Stąd nie jest to w pełni automatyczna klima.

 

Ducat - czujnik zanieczyszczen wystepował w E32 - AUC - Automatisches Umluft Control i to w wersji z Klimaautomatik ( nazwa podana przez BMW)

 

za pomiary odpowiada czujnik w osłonie chłodnicy i nie ma zadnego "aktywnego filtra " . Do wszystkich E32 jest ten sam .

Opublikowano
Tak jak wszyscy piszą, odpowiedzialne za hałas są silniczki. Ja kiedyś rozebrałem troche ten układ i słuchałem oraz obserwowałem prace bezpośrednio przy nim. Proponuję zajrzec na ten link, tam jest wszsytko opisane szczegółowo: http://bmwe32.student.utwente.nl/ trzeba wejśc w IHKA Components

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Opublikowano
figa z makiem - w E32 z Klimaautomatik , klima absolutnie nie steruje siłą nawiewu . Stąd nie jest to w pełni automatyczna klima.

 

A figa z makiem :P bo _steruje_ :-)

Mam powiedzmy po 20 stopni ustawione, nawiew powiedzmy w polowie, wystarczy zmienic nastaw temperatury i odrazu slychac jak nawiew zwieksza sam obroty lub zmniejsza. Fakt ze nie jest to zaawansowana regulacja nawiewu, "mniej wiecej" trzeba nawiew ustawic sobie, albo sila nawiewu rosnie i maleje sama w zaleznosci od temperatury.

 

PS. Swoja droga nie wiem czy mi to dobrze dziala tak :P Bo wydaje mi sie ze skoro w pewnym zakresie troche sobie klima reguluje sile nawiewu, do dlaczego odrazu nie w pelni reguluje od 0 do max, tylko oscyluje w okolicy ustawionej sily. Sa niby dwa skrajne polozenia sily nawiewu, pasek na koncu i na poczatku. Na koncu rozumie wlaczam na stale MAX nawiew, ale ten poczatkowy to ma byc MIN czy wlasnie nie powinno w tym miejscu dzialac full auto.

 

PS2. Swoja droga skoro klima jest dwustrefowa i ustawiam tmp. dla kierowcy i pasazera do dlaczego pomiar tmp. jest tylko w jednym miejscu wlasnie centralnie silniczek zasysa sobie powietrze do pomiaru?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.