Skocz do zawartości

gromel

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E32 730i 1994r.
    E39 525D 2002r.
  • Lokalizacja
    Polska

Osiągnięcia gromel

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. No ja też mam listwy pod czujki gdzieś mi leża :P Tylko stwierdziłem po co mi czujniki z przodu tym bardziej ze moduł pojedynczy PDC jest tańszy nawet niż jeden czujnik :P
  2. No sam nad tym myślę, tylko jakoś nie mam czasu się zabrać :-) Trzeba by złącza sprawdzić czy nie są inne wtedy by trzeba pozmieniać i schematy instalacji znaleźć.
  3. Niestety nie, wypięcie przednich czujników będzie zgłaszać błąd i nic nie działa.
  4. Witam. Mam PDC przód/tył tyle że nie mam przednich czujników, aktualnie gładkie listwy. Wymyśliłem że prościej może zmienić moduł PDC na wersje tylko z tyłem? Albo może można przeprogramować moduł żeby obsługiwał tylko tylnie czujniki? Czy sama zmiana modułu + zmiana złączki (tu jest bodajże jedno złącze 8 czujników) wystarczy? Pozdrawiam.
  5. Właśnie na 99% to wspomaganie, gdy przez chwilę słychać takie "buczenie/jęczenie/zawodzenie" to przy kręceniu kierownica słychać że wzrasta głośność tegoż efektu, szczególnie kręcąc do skrajnych pozycji. Wzrasta też przy zwiększaniu obrotów silnika. Jak pisałem miałem identyczny objaw w E32, okazało się ze było mało płynu we wspomaganiu i przy mocnym hamowaniu płyn w zbiorniczku "przytulał" się do ścianki zbiorniczka i pompa dostawała trochę powietrza zapewne i przez chwilę "rzęziła" właśnie. Tyle że.....płyn sprawdzałem jest :( PS. No i jest! Kurcze faktycznie płynu było mało, raptem 1-2cm poniżej "bagnecika". Ot wczoraj po tym "jęczeniu" był ....spieniony płyn i sięgał bagnecika :-)
  6. Witam. Pojawił mi się taki objaw, przy mocnym hamowaniu coś lekko "wyje" przez jakiś czas (z tego co słuchałem wygląda na pompę wspomagania) im mocniej/dłużej hamuje tym dłużej efekt występuje po czym zanika. Miałem to samo w E32 swojego czasu gry płynu było mało w układzie wspomagania, ale tutaj sprawdzałem i płyn w normie. Czy to znaczy ze coś nie tak z pompą? Pozdrawiam.
  7. Jako ze mialem problem ze stacyjka i blokada kierownicy, akualne ceny z aso bmw, cala stacyjka z kompletem kluczy 150zl od reki, stacyjka orginalna zamawiana pod moje klucze 250-300zl czas czekania 2 tygodnie. Wiec nie tak strasznie, a sam klucz napewno taniej niz cala stacyjka kompletna.
  8. To tak nawiazujac w temacie. Zimny silnik, odpalam, i wskaznik jedzie sobie powoli do pionu, jak osiagnie pion to....spada :-) I tak juz zostaje caly czas. Jak chwile postoi autko i deczko ostygnie to znow to samo, dojdzie do pionu i....spadnie. Sporadycznie w trakcie jazdy zdarza sie ze jakby sie "obudzi" i na chwilke pojedzie do pionu, ale zaraz wraca do "normy" czyli "zimny" :-) Czujka pada czy cos innego?
  9. gromel

    GM - General Module.

    O super. Dziekuje bardzo za odpowiedz. A czy znajde gdzies liste wszystkich rzeczy ktore on obsluguje? Chodzi o to zebym wiedzial co po wlozeniu nowego sprawdzac czy wszystko dziala i jest calkiem sprawny. Moze ktos gdzies spotkal opis, zawsze to latwiej niz przegladac schematy i szukac polaczen co z czym :-) Pozdrawiam.
  10. gromel

    GM - General Module.

    Witam. Postaram sie krotko. Wycieraczki po wlaczeniu chodza caly czas, nie wylaczaja sie az do chwili wylaczenia stacyjki. Dostalem porade ze polaczenie jest przez GM (w/g schematow faktycznie), wiec wyjac GM i sprawdzic wtedy. Jesli beda sie zacinac to palka przy kierownicy, jesli nie to modul GM walniety. Zrobilem test, i przy wyjetym module GM wylaczaja sie pieknie. Teraz pytanie. 1. Znalazlem GM o takich numerach jak moj do kupienia, 49zl wiec chyba nie ma co sie zastanawiac? 2. Czy modul GM moge wyciagac i wkladac przy podpietym akumulatorze, czy odpinac? 3. Za co odpowiada jeszcze GM? Tzn. czy jesli kupie ten hmm uzywany? to trzeba jakos cos resetowac czy cos w ten desen czy poprostu tylko wlozyc nowy i koniec? Pozdrawiam.
  11. gromel

    Lista numeracyjna wyposażenia

    Pogoogluj, +"sa codes" +bmw itd. Kiedys tak zabieralem cala liste, bo co strona to tylko czesc kodow byla, linkow niestety nie zapisywalem. No i wiekszosc w "jezyku wroga" :> Wiec trzeba bylo sie posilkowac google translate.
  12. Przy okazji pytanie troche "obok" W e32 mam firmowy alarm i dwa klucze piloty. Jeden z kluczy przestal dzialac, zrobil standardowo procedure aktywacji kluczy (na diodzie od alarmu) tyle ze nadal tylko jeden klucz dziala, a drugiego nie przyjmuje inicjalizacja. Klucz jest sprawny (test przy lustrze) w kazdym razie wysyla cos tam. Tylko alarm nie chce przyjac tego jednego klucza. Ktos sie spotkal z czyms takim? Pisalem juz do ASO raz, ale od miesiaca zero odpowiedzi :P
  13. A figa z makiem :P bo _steruje_ :-) Mam powiedzmy po 20 stopni ustawione, nawiew powiedzmy w polowie, wystarczy zmienic nastaw temperatury i odrazu slychac jak nawiew zwieksza sam obroty lub zmniejsza. Fakt ze nie jest to zaawansowana regulacja nawiewu, "mniej wiecej" trzeba nawiew ustawic sobie, albo sila nawiewu rosnie i maleje sama w zaleznosci od temperatury. PS. Swoja droga nie wiem czy mi to dobrze dziala tak :P Bo wydaje mi sie ze skoro w pewnym zakresie troche sobie klima reguluje sile nawiewu, do dlaczego odrazu nie w pelni reguluje od 0 do max, tylko oscyluje w okolicy ustawionej sily. Sa niby dwa skrajne polozenia sily nawiewu, pasek na koncu i na poczatku. Na koncu rozumie wlaczam na stale MAX nawiew, ale ten poczatkowy to ma byc MIN czy wlasnie nie powinno w tym miejscu dzialac full auto. PS2. Swoja droga skoro klima jest dwustrefowa i ustawiam tmp. dla kierowcy i pasazera do dlaczego pomiar tmp. jest tylko w jednym miejscu wlasnie centralnie silniczek zasysa sobie powietrze do pomiaru?
  14. Ufff problem rozwiazany. Jakby ktos mial kiedys podobny problem. Awaryjne otwieranie drzwi, jak i zwykle otwieranie drzwi kluczem _nie_ rozbraja alarmu. Alarm mozna jedynie rozbroic z pilota. A problem polegal na tym ze.....alarm zdeaktywowal oba klucze (podobno moze tak sie dziac w przypadku dziwnych zaklocen irdy, alarm wtedy deaktywuje wszystkie klucze). Pomoglo otworzyc auto, i mimo wyjacego alarmu oba klucze od nowa aktywowac na diodzie alarmu (opis w instrukcji jak sie aktywuje). Pozdrawiam.
  15. Witam. Wstaje sobie dzis, ide do autka i....brak reakcji na pilota. Otworzylem kluczykiem drzwi i.....wyje alarm. Alarm orginalny, bmw7. Szukalem studiowalem, znalazlem w instrukcji awaryjne otwieranie. No wiec drzwi od strony pasazera, klamka w gore, i przekrecic. Zamki sie oczywiscie otwieraja tyle ze dioda od alarmu na chwile zaczyna blyskac i wraca do trybu uzbrojonego czyli ciagle swiecenie. Przeszukalem siec, forum ale nie moge znalesc info jak rozbroic teraz alarm. Normalnie alarm sie rozbrajal po otwarciu centralnego pilotem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.