Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych użytkowników. Niestety dzisiaj dopadł mnie problem układu chłodzenia w e39 :evil: . Już od jakiegoś czasu znikał mi powoli płyn, ale wszystko było ok. Dzisiaj jednak jadę i zaobserwowałem iż wskazówka tempertury wychyliła się w prawo do 3/4 wskaźnika ale do czerwonego nie doszła bo wyłączyłem silnik. Węże robią się gorące, górny prawy jest bardzo gorący a lewy dolny jedynie ciepły(po rozgrzaniu silnika, na początku jest chłodny). Charakterystyczne jest to iż temperatura dochodzi do 3/4 wskaźnika i do tego momentu ogrzewanie nie działa, później zaczyna grzać i wskazówka wraca do pionu. Kiedy wróci znów nie grzeje i tak w kółko. Przeszukałem forum i tematów odnośnie ukladu chłodzenia jest multum , ale niestety nie znalazłem podobnych objawów.

Węźe nie są twarde ponad miarę, da się je ścisnąć używając nieco siły, ale myślę, że nie twardnieją specjalnie. Acha kiedy odkręciłem korek płyn się podniósł i wypłynęło go sporo, ok 0,5 litra . Wcześniej ogrzewanie działao od kiedy wskazówka wychodziła ponad niebieski. :( Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.

Opublikowano

Tak, jak pisał kolega wyżej - wpierw dobrze odpowietrzyć układ i uzupełnić płynu sprawdzając szczelność na wszelkich łączeniach(pisałeś o ubytkach).

Jeśli to nie pomoże, będziemy myśleć dalej. :wink:

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
Dziękuję i jutro lece działać :wink: Wyczytałem na forum , iż odpowietrzenie 6 cylindrówki jest trudniejsze, a wasze posty są też chyba drobną aluzją, że nie zrobię tego sam :lol: więc jutro jadę do mechanika :o
Opublikowano

normalne, ze jak odkreciles korek to cisnienie Ci plyn wywalilo, woda pod wplywem ciepla sie rozszerza -fizyka sie klania na poziome szkoly podstawowej

 

co do Twoich objawow to bylo juz mnostwo na ten temat

obstawialbym przycinajacy sie termostat, nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia lub zapowietrzony uklad

 

a odpowietrzanie R6 to wcale nie taka straszna sprawa, nalezy wiedziec tylko jak sie do tego zabrac, wszystko do przeczytania na forum

najpierw odpowietrzamy na zgaszonym silniku przez uciskanie wezy, a potem na goracym

Opublikowano
Tak też zrobiłem :) na zimnym odkręciłem korek wlewu płynu (ogrzewanie na 32 stopnie i dmuchawa na max) wciskałem wąż, przytykałem korek u puszczałem wąż, płyn się przelewał. Zakręciłem korek. Skutek ? Ogrzewanie zaczyna się wiać letnim powietrzem już na niebieskim polu a wskazówka stoi pionowo i ani nie drgnie, a rozgrzałem autko ładnie :twisted: Jutro uzupełnię płyn bo napewno brakuje, a stanu nawet nie mogłem sprawdzić bo już ciemno :) Odkręciłem odpowietrzacz na ciepłym i od razu zaczął lecieć płyn więc powinno być już chyba ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.