Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanko otóż zauważyłem u siebie w aucie (Bmw 325 TD) że jak np. ruszam i końcówke sprzęgła puszczam to jest szarpnięcie i taki stuk specyficzny jakby na wale napędowym (luzów na nim nie ma było sprawdzane) szarpnięcie można pozównać do tego jak poczatkujący kierowcy ruszają i tak rzuca ich to właśnie ja tak mam :) tylko jak koncówke sprzegła puszcze szybko...

 

Jeszcze jedno nawet jak zmieniam biegi i szybko dam sprzęgło wrzucam 2 i puszczam to też taki stuk i szarpnięcie

 

 

Jest to może kwestia ustawienia sprzęgła czy czego innego ?

 

 

Natomiast jak to robie delikatnie czyli powolutku i pomału ruszam to tego zjawiska nie ma, nawet jak zmieniam biegi czyli powoli sprzęgło zmiana biegu, i puszczam delikatnie sprzęgło to też tego nie ma ...

 

 

Aha i jeszcze jedno np. stoje na światłach naciskam sprzęgło i wrzucam jedynke i tylko wrzycam ani nie ruszam ani nic to dość często tak stuknie jakby sie zakleszczał bieg w jakiejś zębatce ...

 

 

nie wiem za bardzo jak to opisac ale wydaje mi sie ze jak ktoś miał (ma) coś takiego to bedzie wiedział o co mi chodzi

Opublikowano

wydaje mi sie ze to luzy na dyferencjale mam te same objawy ale jeszcze nie ogladałem tego przyjdzie cieplo to sie za to wezme

jezeli nie ma luzów na wale gumowy łacznik wału ze skrzynia biegów tez jest dobry to zostaje dyfer

zostaje jeszcze tarcza i tłumiki drgan skretnych ale to juz wyzsza szkoła jazdy

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
ja mam to samo w e46 . Obstawiam ze to łacznik wału ( gumowe kolo z wtapianymi tulejami ). Objawy mam identyczne jak Ty.
Przeciwnik SERII.
Opublikowano

dowiadywalem sie przed chwilą i mechanik twierdzi że sprzegło nie wysprzegla do konca i prawdopodobnie to sprzegło jest u mnie ... kazał jezdzić aż sie skonczy :)

 

 

lecz na 100% nie jestem pewien ale tak przypuszczałem że to moze być sprzęgło

 

ps. co do Waszych przyczyn to sprawdze to też

Opublikowano
Miałem to samo ale w E36 ,Słowik ma racje łącznik wału ma luzy :cool2:
Opublikowano
Mam to samo puknięcie przy wrzucaniu biegu w e36 325 coupe i łącznik miałem zmieniony na nowy. Moim zaniem jest to luz na półosiach lub w tylnym moscie bo podpore mam ok, i gume wału tez.
BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Mam!!! Doszłem do tego z mechanikiem co tak stuka co ma luz. Miałem popuszczony dyfer na poduszkach , wystarczyło dokrecic dwie sruby i wszystko jest ok. Nic nie stuka nawet przy mocnych puszczeniu ze sprzegła! A miałem juz kupowac łacznik wału za 350 zł....
Przeciwnik SERII.
Opublikowano
Witam nie znam zawieszenia w trójce ale w e39 przy identycznych objawach trzeba było wymienic tuleje pływające.
Opublikowano

Panie moderatorze przepraszam za błąd ... zasugerowałem się pisząc temat tym ze około 3/4 tematów na pierwszej stronie nie ma podanych żadnych danych dotyczących wersji i pojemności silnika... po drugie mój problem chyba nie jest zależny od rodzaju zasilania lub pojemności silnika a jeśli jest to przepraszam ponownie i zwracam honor :)

 

ps. popatrze na weekend na dyferencjał możliwe że też mam luzy na nim i dlatego tak się dzieje

 

ps.2 nie dodałem że te stuki puki są własnie z tyłu tak jakby na wale napędowym teraz mam podpowiedź że to dyfer więc zwróce na niego uwagę i dam znać

 

ps.3 Postaram sie dac znać czy dyfer boli moją beemke czy może co innego pozdrawiam

 

ps.4 Dzieki słowik za podpowiedź sprawdze i dam znać czy u mnie jest to samo

Opublikowano

Właśnie o to chodzi ze nie zawsze trzeba umieszczać model i wersje silnikowa ale warto wyrobić sobie taki nawyk, lepiej żeby było niż ma braknąć. W twoim przypadku brakło nawet Serii i to juz było konieczne.

 

Zwróć uwagę na dyfer najlepiej na kanale jak ktoś będzie w środku bo często tak sie dzieje ze on puka u mnie też tak było

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

więc tak ...

 

 

Po pierwsze faktem jest że u mnie powolutku kończy się sprzęgło ale działą normalnie tylko biegi zmieniać musze ciut później i jak np. chce bieg wrzucić bez tego stuknięcia np. jak stoje na świetłach to pierw sprzęgło z gdzieś za 1 sek bieg i działa git tak samo gdy puszczam jak delikatnie zmieniam biegi to nic sie nie dzieje

 

 

po 2 magiczne stukanie o które mi chodziło to jakaś tulejka w zawieszeniu ... za każdym razem przy zmianie sie odzywała (albo jedna albo wiecej) jeszcze nie wiem jutro na warsztat jadę więc się dowiem i poeoli się szykuje na zmiane zawieszenia tylnego ...

Opublikowano

Też miałem takie dziwne stuki, które słychać było głównie przy ruszaniu i podczas zmiany biegów.Problem okazał się banalny.

Zaobserwowałem je podczas jazdy 80km i z powrotem jechałem dosyć szybko bo na czasie mi zależało a droga pusta.

Stuki całą noc nie dawały mi spokoju rano myślę zajrzę co i jak, a że nie mam kanału muszę podlewarować. Procedura standardowa poluzować szpilki podnieść auto i zdjąć koło, więc biorę klucz zakładam na szpilkę a ona wcale nie jest dokręcona potem kolejna i kolejna i ....,

po dokręceniu koła jak należy jazda próbna i cisza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.