Skocz do zawartości

Kilka dziwnych zachowan... BMW 528i 99r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstepie napisze ze szukal tu i tam odpowiedzi ale niestety nie udalo mi sie konkretnej odpowiedzi znalesc tak wiec napisze w czym problem bo moze ktos z was juz to przerabial w swojej buni...

a wiec:

pierwsza sprawa: to skoki obrotow na zimnym silniku, objawy sa takie ze po zejsciu na wolne obroty co jakis czas schodza ponizej 500obr. i podskakuja do 1000obr. tak jakby paliwa nie dostawal i komp chcialby je jakos podbic albo cos podobnego bo gdy sie nagrzeje problem ustaje... Myslalem ze filtr paliwa wiec go wymienilem ale co dziwne to po wymianie filtra paliwa bylo ok. ale tylko jakies 2tyg. bo pozniej znowu sie zaczelo wiec co to moze byc nie mam pojecia... dodam ze tylko jak jest zimno albo wilgotno dokladnie nie moge stwierdzic bo jak jest zimno to i jest tez wilgotno.

 

druga to: czasami gubi moc, a objawy sa takie ze po redukcji jakiegos biegu wciskam pedal gazu a tu kiszka 2000obr i ani drgnie wiecej jakis taki zamulony jest przy tym wskazowka od ekonomizera idzie na maxa do konca... musze wcisnac na luz przegazowac i czasami przechodzi a czasami zgasnie i po odpaleniu jest ok. jakis tam czas pojezdze i po kilku dniach nieraz w tym samym a nieraz za tydz. znowu to samo...

 

trzecia to: strasznie duzo pali nie wiem czy to przez ten okres zimowy bo ciagle na klime jezdzilem wiec nie wiem ale i tak duzo... srednie spalanie w miescie to ok. 17l przy spokojnej jezdzie, troche duzo co nie??

 

slyszalem rozne opinie, jedni mowia silniczek krokowy inni przeplywka, sonda itp. itd. wiec jestem troche zagubiony, a nie chce wymieniac wszystkiego naraz bo chodzi mi raczej o ustalenie dokladnej przyczyny takich zachowan o ile jest to mozliwe? wiec jesli ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac bede niezmiernie wdzieczny! z gory wielkie dzieki za konkretne odpowiedzi. pozdrowka.

Opublikowano

Jesli masz silnik m52tub28 , to na temat falujacych wolnych obrotow na zimnym sil.przy niskiej temp.otoczenia jest tylko jedna odpowiedz:

double VANOS.A dokladnie jego uszczelnienia.

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Opublikowano

Pierwszy objaw - uszczelki na vanosie [typowa przypadłość M52TU]- w Polsce niedostępne jako zestaw naprawczy - sprzedają cały vanos, [w stanach do kupienia za 60$]. Tu masz troche ale po angielsku http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=145540&highlight=cold+start

Drugi objaw wygląda mi na czujnik położenia wałka - jedz na diagnostyke komputerową.

Opublikowano
Po pierwsze sprawdź świece. Miałem to samo z falowaniem obrotów i pomogło zresetowanie adaptacji chyba wtrysków na komputerze. Nie pamiętam dokładnie, dlatego piszę chyba. Jak chcesz mogę się zapytać mechanika, co resetował. Teraz silnik pracuje równiutko, bez żadnych wahnięć. Jednak nie miałem problemów z brakiem mocy. Tylko te wahania na zimnym silniku.
Opublikowano
Podłączę się do tematu, jednak interesuje mnie sprawa resetu, o którym piszecie, a mianowicie, w jaki sposób zresetować, mniemam, że na komputerze - może wiecie jakim programem robił to mechanik. A jeśli jesteście w temacie, to czy da się zrobić reset carsoftem 6,5?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Cezar 2000 w stanach tez nie moglem kupic zestawu naprawczego w Bmw .Kupujac nowy Vanos 450$ wymagaja zwrot starego.Mysle ze stary regeneruja tak jak ja i pchaja do beemek ktore maja na warsztacie z podobnymi problemami.

Kupilem zestaw za 60$ o ktorym piszesz ze strony od Ciebie .

Jezeli masz z tym problem jestem do uslug!

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.