Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, czytam forum od 4 godzin na temat pomp w tds-ach i zdania sa podzielone, a wiec moje auto nie pali na cieplym i wydaje mi sie ze jak sie rozgrzeje to ma troche mniej mocy. To waszym zdaniem nastawnik czy glowiczka pompy 525 tds automat 1998 r
Opublikowano
głowiczka, mam takie samo wrażenie. Czy mógłby ktoś opisać dlaczego dzieje się tak na ciepłym ? Czy ma to związek z rozszerzalnością cieplną materiałów ?
Opublikowano
to jedno i to samo moim zdaniem. Wychodziło by na to że dokładnie jak myślisz nastawnik czyli góra pompy. Można przeprowadzić czyszczenie. Pomaga w 90% przypadków. I jeśli chodzi o samo czyszczenie to nie jest to skomplikowana czynność i nie aż tak droga. Można to wykonać we własnym zakresie (z pojęciem i instrukcją którą znajdziesz na forum) potem tylko trzeba ustawić nastawnik na kompie. Pozdrawiam
Opublikowano
głowiczka, mam takie samo wrażenie. Czy mógłby ktoś opisać dlaczego dzieje się tak na ciepłym ? Czy ma to związek z rozszerzalnością cieplną materiałów ?

 

chodzi o zabrudzenie potencjometrycznego nastawnika pompy wtryskowej. Reguluje on dawkę paliwa na zimnym i ciepłym silniku. Dawkę rozruchową i np przy mniejszym bądz większym obciążeniu silnika przez np klimę, wspomaganie i odbiorniki prądu.

Opublikowano

głowiczka - sekcja tłocząca + rozdzielacz (z niego wychodzą przewody ciśnieniowe na wtryski) nastawnik to sterowanie dawką (góra pompy).

w twoim wypadku 90% to siada głowiczka i na ciepłym nie daje wystarczającego ciśnienia...

 

tak przynajmniej mi się wydaje, niech mnie ktoś poprawi :D

Opublikowano
czy usterka ta powoduje zmniejszenie mocy i wzrost zuzyciaa paliwa??

no jak nie, jak tak :lol:

Opublikowano
no ale czemu zwiększa zużycie ON jak nie tłoczy tyle ile powinna :? czy przez to, że ciśnie się go mocniej wtedy ?
Opublikowano
wlasnie u mnie tez na cieplym dluzej krecic trzeba,nie mam falujacych obrotow nie trzesie buda,tez czytam,czytam i dalej nie wiem czy to glowiczka,czy nastawnik,mysle ze glowiczka a jak tak to znaczy ze pompa do regeneracji?
Opublikowano
kompletna regeneracja w Bosch-u to chyba najsensowniejsze wyjście, jeśli zżyłeś się z autem na dobre. Wszystkie inne metody to tylko półśrodki przedłużające agonię pompy...
Opublikowano
dzwonile wczoraj do serwisu bosha w poznaniu caly koszt naprawy (regeneracja+uszczelki + robocizna) okolo 1400 zł netto teraz jeszcze sie zastanawiam czy nie zainwestowac w nowa glowiczke jest dwa razy drozsza niz regenerowana. Czas naparwy 4 dni i utko bedzie smigaj jak wczesenij:) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.