Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich !

mam trojke '91 1,6l na pasku rozrzadu,pierwsze wypusty.nie jest zla,w tej chwili odmalowana i zakonserwowana,ale co z tego jak nie chce "jechac". nie wiem co sie stalo ale od dluzszego czasu jest slaba,rusza tylko z pierwszego biegu,nawet jak sie toczy i tak z dwojki nie daje rady,na trasie-prostej drodze jest ok.choc odczowa sie brak mocy,lekkie wzniesienie i po niej... oleju nie bierze,spaliny ok.-wszysko sprawdzane na komputerze,bledu nie ma w urzadzeniu sterujacym,juz nie wiem co robic,gdzie szukac. moze ktos z Was mial kiedys taki lub podobny problem i udalo sie go usunac... dzieki za wspolczucie :-)

[/i]

Opublikowano

Witam

 

Może autko delikatnie stara się zasugerować, że wymaga odrobiny troskliwości? Może zadbać o filtry powietrza, paliwa, przewody paliwowe i WN, świece? Podjechać do jakiegoś dobrego mechanika?

 

pozdrawiam

 

--

Kesek

Opublikowano
Moze pompa paliwa do wymiany, moze zatkany wydech
Opublikowano
witam kolego mialem podobny problem rowniez z motorem 1.6 m-40 tylko w budzie e30 co sie okazalo tak jak wyzej kolega napisal pompa paliwa sie konczyla zalozylem nowa i po klopocie ale przyczyn moze byc kilka i nie koniecznie to musi byc pompa :naughty: wiec lepiej przejzec wszystko po kolei pozdro.
Opublikowano

czesc ,dzieki za sugestie...

nie opisalem Wam wczesniej co sprawdzilem sugerujac sie opiniami czterech mechanikow.

pierwsze to sprawdzilem caly dolot,regulator biegu jalowego,wymienilem swiece,zawor podcisnieniowy paliwa,wszystkie filtry,pompy mam teraz dwie :) sprawdzilem przewody paliwowe i nic...nie skupilem uwagi tylko na rozrzadzie,ale czy to moze miec wplyw na moc ?bylem do tej pory 5razy na komputerze-nie ma bledu. rozumiem ze BMW lubi sobie pociagnac z baku ale zawsze to wynikalo z ciezkiej nogi... mam dwie ksiazki staram sie wykryc cos sam... nie moge,nie chce zmieniac silnika bo nie wiem na co trafie,a moj jest sprawdzony. czekam na ratunek :)

Opublikowano

opisz troszke dokladniej czy np wchodzi do spodu na obroty , czy faluje moze na wolnych, i czy przypadkiem jesli masz gaz to nie strzela.

powody w sumie sa wyzej wymienione. mozliwe ze pasek rozrzady jest za luzny i przeskoczyl o jeden zabak. mialem to w mojej 2 litrowce. jezeli masz katalizator to istnieje mozliwosc ze sie rozsypal w srodku i pozapychal ci tłumik. sprawdz rozrzad bo jesli masz dolot i filtry oraz pompe paliwa wporzo to na to bym postawil.

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano

no wlasnie...

kiedy odpale przez chwile chodzi ladnie,po chwili zaczyna falowac,kiedy chce ruszyc przycisne gaz moge stukac pedalem o podloge kilka razy i dopiero po chwili wskakuja obroty,kilka razy tez zgasla ale zawsze odpala za pierwszym razem,nie mam gazu... nie wiem, ktos zasugerowal mi popatrzec do baku,mial on podobny problem w innym aucie(pod gore redukcja biegow do pierwszego,a z gorki normalniej ale nie na 100%)cos jak moja teraz...wiem w sumie jakie sa objawy kiedy przeskoczy pasek ale komputer nic nie wykazal,kilku z Was sugeruje ze to moze byc problem i chyba wezme go na pierwszy ogien,bo juz nie mam pomyslow... :) ,dzieki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie znam silnika 1,6, ale wiem jak jest w 1,8 i myślę, że jest tak samo. Jeżeli chcesz sprawdzić rozrząd bez rozbierania połowy silnika to zdejmij pokrywę głowicy, następnie obróć silnikiem i zablokuj wał korbowy w górnym martwym punkcie np. wkładając trzpień przez otwór w bloku silnika w koło zamachowe (trzpień/kołek powinien mieć średnicę ok. 8 mm na końcu żeby wszedł do otworu w kole zamachowym i ok. 11,9 mm średnicy w dalszej części żeby nie miał luzy w otworze bloku silnika). Otwór w bloku znajduje się po prawej stronie silnika (patrząc z przodu) i jest zwykle zakorkowany plastikowym korkiem. Jeżeli masz porządnie zablokowany wał korbowy to wystarczy przyjrzeć się położeniu wałka rozrządu. Z przodu silnika wałek rozrządu ma kwadratowy przekrój. W jednej z 4 powierzchni tego "kwadratu" są dwa otwory. Płaszczyzna z tymi otworkami powinna być równoległa do płaszczyzny obudowy pierwszego łożyska ślizgowego wałka rozrządu. Ponadto na wspomnianym pierwszym łożysku ślizgowym jest (lub nie ma) znaczek, który powinien idealnie pokrywać się z jednym z tych dwóch otworów w wałku rozrządu. Można jeszcze odkręcić przewód olejowy nad wałkiem (potrzebna nowa uszczelka pod środkową śrubę drążoną [0,16 zł w ASO] i śrubę zaznaczyć, żeby wkręcić w takim samym położeniu) i sprawdzić czy otwór w wałku widoczny przez otwór z którego wykręciliśmy śrubę jest dokładnie scentrowany (czy jest dokładnie w jego środku). Jeżeli tak jest to pasek rozrządu jest prawidłowo założony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.