Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam urzytkowników TDSów.

mam pytanie,może ktoś się z tym spotkał już,

zaraz po hamowaniu,gdy obroty juz spadną do wolnych,ale jeszcze trzymam noge na hamulcu zaczyna coś wibrować jakby silnik chciał zgasnąć,ale to chyba nie silnik,nie wiem co to moze być,zanika po kilku sekundach,potem na wolnych juz tego nie ma,

obroty na wolnych to jakieś 650 i chyba zdecyduję się je podnieść

proszę o sugestie

Opublikowano
Sam to ich napewno nie podniesiesz a i po co??? Takie własnie mają być! Napisz czy to automat czy zwykła skrzynia to może sporo wyjasnić i użyj :search: Sporo jest tematów o drgawkach w TDS. Przyczyn może być tak naprawde cała masa. Poczytaj to moze dojdziesz do jakichś wniosków i może coś cię naprowadzi na właściwy trop. Pozdrawiam.
Opublikowano

dzięki za radę,przeanalizuje to

ale dzisiaj poznałem nowe objawy,

właściwi te skoki obrotów,wibracja,i tak jakby silnik chciał zacząć szarpać ale nie szarpie bo zaraz to zanika to sie dzieje gdy auto się toczy zaraz po chamowaniu czy wytracaniu predkości np,przy dojeżdzaniu do stopu czyli przy bardzo małej prędkości prawie 0km/h.

a podejrzewałem hamulce(serwo),ale to chyba nie one.

i drugi objaw w tym momencie gdy to sie dzieje to ekonomizer pokazuje zużcie paliwa a nie powinien bo nogę mam na hamulcu od dłuzszego czasu.

więc w tym wypadku podejżewam kompa że źle steruje dawką,

podejzewam też pompe bo napewno z nia cos nie tak,bo słabo odpala na ciepłym a że była regenerowana to podejzewam jej sprawność na 80%

no i najważniejsze,co to jest koło dwumasowe i gdzie sie znajduje,

i jeszcze czy to może być przypadłość tylko TDSa czy wszystkich e39?

a ja mam manuala,ale biegi wchodza okropnie,zwłaszca 3 i 5

 

i jeszce dodam że przeglądałem furum i nie tylko i doczytałem się o innych dzwiekach i stukach i wibracjach z okolic sprzegła,

ale nic co by było podobne do mojego opisu

 

ale może to jednak nie pompa ani komp,bo sprawa jest dosyc błacha a wibracje o ile to można to tak nazwać,są ledwo odczuwalne przez 15 sekund gdy sie ledwo toczy

a moze to wtrysk,bo jeden trochę cieknie,

ale spalanie jest wysmienite,komp pokazuje 7,1 ale ja mu nie wierzę bo i tak muszę zalac 10l/100km

pozdrawiam

Opublikowano
Więc tak moje zdanie wygląda tak : ktoś kto regenerował twoją pompę dał ciała bo palić powinna oki po regeneracji. zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku jednakowo. Więc ja bym pojechał do tego gościa co ją robił i mu pokazał jaki z niego magik słaby. Jeśli chodzi o stukot klekot dochodzący ze skrzyni biegów podczas gaszenia silnika to standardowa przypadłośc w BMW i to nie tylko w dieslach ale w benzolach też. Prawdopodobny luz wałka sprzęgłowego. Nic nadzwyczajnego ani strasznego tyle że wkurza. Jeli chodzi o dwumas to jest tam gdzie masz sprzęglo jest to nic innego jak koło zamachowe inaczej. Drgawki mogą występować od niego ale czy akurat w twoim przypadku?? Hmmm tego nie wiem. No i na koniec wtrysk nie powinno z niego nic lecieć. Powinno być sucho jak pieprz. Pozdrowionka.
Opublikowano

sie ma,

dzięki za podpowiedzi

już nawet znalazłem rysunek dwumasa

ale problem jest bardziej złożony.

otóż wibracje są na jałowym biegu a nie przy gaszeniu,

mało tego gdy się powoli toczy na jałowym to pokazuje ekonomizer spalanie nawet do 5l/100 a niepowinien,

jestem kompletnie zaskoczony jego zachowaniem,a na kompa nie moge teraz jechać bo jestem za granicą.

pozdro

Opublikowano

sprawdz czy taki objaw wystepuje gdy jedziesz np na 3 biegu (1000obr/min) i puszczas gaz az obroty spadna do poziomu biegu jalowego i nie wysprzeglasz - potem bardzo delikatnie dodaj gazu. tak do 700 obr i odpusc jeszcze raz.

Napisz co wyszlo.

Opublikowano

mam coraz to nowe doświadczenia z tym nietypowym zjawiskiem,gdy puszczam go na luz to obroty spasdają do normalnych wolnych i ekonomizer wskazuje 0,wszystko jest ok

ale gdy już predkośc spada na luzie do około 10km/h ekonomizer podnosi się do nawet 6l/100 a obroty nie wzrastają,no bo i jak gdy nie trzymam nogi na gazie,poprostu samoistnie ekonomizer wskazuje coś,nie wiadomo co i za chwile gdy sie zatrzymam jakby wszystko ustaje i jest normalnie.

doczytałem się że ekonomizer gdzieś przy tej predkości się włacza i może dlatego wprowadza jakieś dane chwilowe które mierzy

przypominam że cała akcja dzieje się na luzie,bo czesto dojeżdżam do świateł gdy widze że czerwone z daleka lub stop.

gdy hamuję silnikiem i dość szybko wytracam prędkość,zjawisko to prawie nie wystepuje,albo może wystepuje ale szybko zanika,

odłączanie sprzęgłem nie wiele pomaga,czasami dojeżdzanie na biegu nieco pomaga.

ogólnie nie wiem o co z tym chodzi,może komp,ale nie moge go narazie sprawdzić,więc chyba z tym trochę pojeżdzę, a może to dwumas?

cholera wie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.