Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem 528i i mam dwie wątpliwości. Mianowicie pierwsze pytanie - wg instrukcji autko to wymaga paliwa PB98 do osiągnięcia optymalnej mocy. Przed zakupem sądziłem, że wymaga ono takiego samego paliwka jak moje poprzednie 2.5 (192KM), czyli PB95, paliwa z większą ilościa oktanów nie opłacało się tankować, gdyż to nic nie zmieniało. Pytam, ponieważ jestem zwiazany z Shellem, a szczerze powiedziawszy nie uśmiecha mi się lanie Racinga za blisko 5 zł :D aby korzystać ze 100% mocy i momentu autka.

Drugie pytanie dotyczy ASR-u. W instrukcji wyczytałem, iż przy odpaleniu autka włącza się on automatycznie, jednak można go wyłączyć wciśnięciem przycisku na desce. Z kolei na Forum wyczytałem tego typu informacje, iz 3mając 5 sekund ten przycisk wyłącza się go częściowo, 3mając 15 sekund całkowicie. Jak to z tym jest?

Opublikowano

Odpowiedź na pytanie pierwsze to pytania i sam sobie odpowiedz: ile procentowo czasu jazdy/pokonanej drogi wykorzystujesz 100% możliwości Twojego samochodu??? Czy w ogóle, a jeśli tak to ile razy udało Ci się wykorzystać jego możliwości w 100%???

 

Jednorazowym wciśnięciem przycisku odłączasz całkowicie ASC+T (wtedy świeci Ci sie pomarańczowa kontrolka).... Potestuj na śliskim... Ja testowałem, stąd wiem...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jednorazowym wciśnięciem przycisku odłączasz całkowicie ASC+T (wtedy świeci Ci sie pomarańczowa kontrolka).... Potestuj na śliskim... Ja testowałem, stąd wiem...

 

ASC+T , jakie "T"

Z tego co pamiętam jak miałem E-39 to tam było sam przycisk ASC ktory faktycznie odlacza kontrole trakcji

i fakt trakcja jest wylaczona jak sie pali kontrolka miedzy zegarami

Opublikowano
ASC+T , jakie "T"

Z tego co pamiętam jak miałem E-39 to tam było sam przycisk ASC ktory faktycznie odlacza kontrole trakcji

i fakt trakcja jest wylaczona jak sie pali kontrolka miedzy zegarami

 

ASC (Automatic Stability Control) - tylko obniżanie momentu obrotowego, ASC+T (ASC + Traction) obniżanie momentu plus przyhamowywanie jednego z kół napędzanych. W wielu BMW z tamtych lat stosowano albo jedno albo drugie. Jak w tym konkretnym przypadku - jest napisane na przycisku.

Co do dezaktywacji - jak w instrukcji - czyli naciśnięcie dezaktywuje kontrolę trakcji. Numer z przytrzymaniem guzika działa dopiero w DSC (Dynamic Stability Control)

 

Choć oczywiście mogę się mylić :twisted2:

 

Pozdr

Opublikowano
Nie wiem od kiedy zastosowane było ASC+T w standardzie, ale u mnie (1999) jest i działa. Jak swego czasu tej - powiedzmy - zimy byłem zmuszony do ruszenia po całkowicie oblodzonej nawierzchni, to silnik muliło nawet aż do zgaśnięcia i słychać było takie charakterystyczne terkotanie związane z przyhamowywaniem jednego, bardziej ślizgającego się koła... A na guziku jest i tak tylko napisane ASC... A co? Mieli napisać może pełną nazwę systemu, żeby guzik był na całą szerokość konsoli środkowej :mrgreen: ?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

No to wszystko OK. Starałem się wytłumaczyć koledze cn_igi o jakie T chodzi. Co do napisów - jak zastrzegłem mogę się mylić. Wiem że w E36 były stosowane oba rodzaje kontroli trakcji.

 

Pozdr serdecznie

Opublikowano
A co? Mieli napisać może pełną nazwę systemu, żeby guzik był na całą szerokość konsoli środkowej :mrgreen: ?

 

chodzilo mi o to czy miales napis ASC czy napis ASC+T

chyba oczywiste jest to dla kazdego ze nie jest napisana pelna nazwa

:twisted:

Opublikowano
A co? Mieli napisać może pełną nazwę systemu, żeby guzik był na całą szerokość konsoli środkowej :mrgreen: ?

 

chodzilo mi o to czy miales napis ASC czy napis ASC+T

chyba oczywiste jest to dla kazdego ze nie jest napisana pelna nazwa

:twisted:

 

w e39 na przycisku jest napis ASC a samochód ma ASC lub ASC+T, nie ma czegoś takiego jak przycisk ASC+T - sprawdź sobie w instrukcji do e39.

Ja z tego rozwiązania jestem bardzo zadowolony (ASC+T) działa super - jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby mi gdzieś na śliskim zarzuciło tyłem, za to jak się to wyłączy to zamiata tyłem na maxa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy to ASC czy ASC+T podobno można poznać po rodzaju pompy ABS.

Przy ASC+T jest rozbudowana o tą funkcję.

Niestety nie potrafię podać czym się różnią :mrgreen:

Ale może ktoś nas oświeci :idea:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ASC to wspaniała sprawa. W E36 325i tego nie mialem i przy mokrej nawierzchnii można było bardzo łatwo stracić panowanie nad autkiem nawet przy dobrych oponach. W czasie jazdy można było jeszcze zareagować, ale ruszajac np. spod świateł nie raz robiłem to bokiem i było gorąco kiedy obok stało inne auto. Równie dobre jest to, że można ASC wyłączyć kiedy chce się poszaleć albo wyjechać z jakieś zaspy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.